روسیه در حال تولید پهپادهای انتحاری با موتور چینی است!

دو منبع از یک آژانس اطلاعاتی اروپایی مدعی شده‌اند، روسیه سال گذشته تولید یک پهپاد تهاجمی دوربرد جدید به نام گارپیا – ای ۱ (Garpiya-A۱) را با استفاده از موتورها و قطعات چینی آغاز کرده و از آن در جنگ اوکراین استفاده کرده است.

روسیه در حال تولید پهپادهای انتحاری با موتور چینی است!

به گزارش خبرآنلاین این اطلاعات که شامل قرارداد تولید پهپاد جدید، مکاتبات شرکت در مورد فرآیند ساخت و اسناد مالی بود، مدعی است که IEMZ Kupol، یکی از شرکت‌های تابعه آلماز-آنتی سازنده تسلیحات دولتی روسیه، از ژوئیه 2023 تا ژوئیه 2024 بیش از 2500 فروند پهپاد گارپیا تولید کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو منبع اطلاعاتی همچنین مدعی شدند گارپیا علیه اهداف نظامی و غیرنظامی در اوکراین استفاده شده که باعث آسیب به زیرساخت‌های حیاتی و همچنین تلفات غیرنظامی و نظامی شده است.

به نقل از ایسنا این آژانس اطلاعاتی اروپایی در بیانیه‌ای به رویترز مدعی شد که گارپیا «بسیار شبیه شاهد» ساخت ایران است، اما چندین ویژگی متمایز دارد، از جمله یک باله منحصر به فرد و موتورهای لیمباخ L-550 E این موتور که در ابتدا توسط یک شرکت آلمانی طراحی و تولید شده بود، اکنون توسط یک شرکت محلی به نام Xiamen Limbach در چین تولید می‌شود.

همچنین رویترز قراردادی به ارزش بیش از یک میلیارد روبل (10 میلیون یورو) امضا شده در نیمه نخست 2023 توسط وزارت دفاع روسیه و شرکت IEMZ Kupol برای توسعه کمپانی به منظور تولید این پهپادها را مشاهده کرده است.

منابع اطلاعاتی اروپایی همچنین مدعی شدند که یک کارخانه سابق تولید بتن و سیمان در منطقه « ایژِوسک» واقع در جمهوری اودمورت در غرب روسیه که در سال 2020 توسط کمپانی IEMZ Kupol خریداری شد، برای تولید پهپادها به کار برده می‌شود.

بخش ارتباطات این شرکت نشان داد که نمونه اولیه گارپیا در نیمه اول سال 2023 بهره‌برداری شد. آژانس اطلاعاتی اروپا همچنین مدعی شد، تولید در نیمه دوم سال 2023 به چند صد دستگاه رسید و در نیمه اول سال 2024 بیش از دو برابر شد و به حدود 2000 رسید.

سرویس اطلاعات اروپا در بیانیه‌ای همچنین مدعی شد که نگران است کمپانی‌های چینی به تولید قطعاتی ادامه دهند که به تولید بیشتر پهپادهای انتحاری توسط روسیه منجر می‌شود.

«ساموئل بندت»، کارشناس ارشد «مرکز امنیت جدید آمریکا»، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن دی.سی، به رویترز مدعی شد: «در صورت تایید گارپیا، روسیه می‌تواند اکنون بیشتر بر تولید داخلی و همچنین چین متکی باشد.»

در این میان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اخیرا از چین خواسته بود تا از حمایت روسیه در این جنگ دست بردارد و گفت، کمک‌های پکن فاکتوری مهم در تداوم این جنگ است.

همچنین واشنگتن نیز نگرانی خود را بارها درباره حمایت‌های ادعایی پکن از صنایع دفاعی روسیه مطرح کرده و صدها تحریم را با هدف توقف توانمندی مسکو در دستیابی به فناوری‌هایی با اهداف نظامی وضع کرده است.

گفتنی است پهپاد گارپیا دارای وزن برخاست کمتر از 300 کیلوگرم و حداکثر برد 1500 کیلومتر است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان