سینما؛ پل ارتباطی میان فرهنگ‌ها و نسل‌ها

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به مناسبت ۲۱ شهریور روز ملی سینما با حضور در جمع پرسنل و همکاران شاغل در پردیس سینمایی بهمن سنندج از مدیر امور سینمایی حوزه هنری ، مدیران پردیس سینمایی مهر سقز، ازادی بیجار و کارکنان شاغل در این مجموعه قدردانی کرد.

سینما؛ پل ارتباطی میان فرهنگ‌ها و نسل‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرهادی رئیس حوزه هنری استان کردستان سینما به‌عنوان یک هنر و رسانه که اهمیت زیادی در جامعه و فرهنگ دارد یاد کرد و گفت:  این اهمیت از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است.

وی در این خصوص افزود:  سینما نه تنها یک هنر و صنعت است، بلکه بخشی از زندگی فرهنگی و اجتماعی انسان‌ها را شکل می‌دهد و نقشی حیاتی در شکل‌گیری و انتقال تجربیات و ارزش‌های انسانی دارد. این هنر صنعت در تقویت هویت ملی و فرهنگی با آموزش و آگاهی سازی که انجام می دهد به تحریک تفکر و احساسات کمک کرده و تقویت بنیان خانواده را ممکن می سازد.

وی گریزی به نقش متصدیان سالن‌های سینمایی زد و ادامه داد: نقش کارکنان سینمایی سیار متنوع و مسئولیت‌پذیر است و نیاز به مهارت‌های مدیریتی، ارتباطی و سازمانی قوی دارد از مشتری مداری تا توجه و حفاظت از امکانات سینما و ایجاد محیطی دلپذیر باری مخاطبین.

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: سالن‌های سینمایی تنها مکان‌هایی برای تماشای فیلم‌ها نیستند، بلکه نقاط کانونی برای تجربه فرهنگ، هنر و تعامل اجتماعی در جوامع هستند.و خوشبختانه استان کردستان در این زمینه با در اختیار داشتن 2.5 برابر سرانه کشوری صندلی سینمایی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است که این امر نشان دهنده فهم و درک درست متولیان امر در زیمنه این صنعت است.

فرهادی با قدردانی از زحمات همکاران تلاشگر پردیس های سینمایی بهمن سنندج، ازادی بیجار و مهر سقز گفت : هم اکنون حوزه هنری استان کردستان با تلاش همکاران شاغل در این پردیس های سینمایی بخش اعظمی از فعالیت های هنری و فرهنگی استان را پوشش  می دهد و خوشبختانه این مهم سبب ارتقای سطح فرهنگ وهنر استان نیز شده است.

وی پردیس سینمایی بهمن سنندج را یکی از پردیس های بسیار ارزشمند کشور عنوان کرد و با قدردانی از تلاش های رئوسای اسبق حوزه هنری آقایان شریفی و مرادی که نگاه و توجه ویژه ای را در این زمینه مبذول داشتند و حمایت مسئولین استانی گفت: به روزرسانی مداوم امکانات و تجهیزات و توجه به ایجاد محیطی با نشاط برای مخاطبین با امکانات بسیار ارزشمند از جمله گالری، استودیو صدا و دوبله، سالن روباز و سالن های متعدد سینمایی و نمایش همزمان فیلم های روز و توجه به تمام ذائقه های مخاطبین این پردیس را به یک مجموعه کامل  فرهنگی و هنری تبدیل کرده است.

فرهادی با قدردانی از شرکت توزیع نیروی برق در همراهی با حوزه هنری در رفع مشکل برق ساختمان و آماده بودن دو سالن سینمایی حوزه هنری در نایسر گفت : متأسفانه علی رغم اینکه دوسالی است تعهدات حوزه هنری و موسسه تبلیغات بهمن سبز در آماده سازی و نصب تجهیزات در این پردیس به پایان رسیده است و آماده اکران فیلم نیز است  به دلیل عدم رفع مشکلات پیمانکاری هنوز موفق به راه اندازی این امکان نشده ایم که امیدواریم به زودی شاهد آغاز به کار این دو سالن سینمایی نیز باشیم.
 

در پایان این دیدار فرهادی رئیس حوزه هنری استان کردستان با تبریک 21 شهریور ماه روز ملی سینما با اهدای لوح و هدیه از تلاش همکاران شاغل در مجموعه امور سینمایی حوزه هنری استان کردستان تقدیر بعمل آورد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان