نمایش موشک پنهان‌کار جدید آمریکا برای اولین بار / عکس

شرکت لاکهید مارتین از موشک هوا به زمین جدید با برد طولانی خود (JASSM) به AGM-۱۵۸ XR رونمایی کرده است. این موشک می تواند مسافت ۱۶۰۰ کیلومتر را طی کند

نمایش موشک پنهان‌کار جدید آمریکا برای اولین بار / عکس

به گزارش خبرآنلاین، این موشک در نمایشگاه هوا، فضا و سایبر 2024 در واشنگتن نمایش داده شد. موشک جدید در مقایسه با نسخه های قبلی می تواند مسافت طولانی تری طی کند و قدرتمندتر است.

به نقل از مهر، هرچند توسعه این نوع موشک از مدتی قبل اعلام شده بود اما این نخستین باری است که جزییاتی تایید شده از آن به طور عمومی منتشر می شود.

نیروی هوایی آمریکا به طور گسترده از موشک های JASSM برای ماموریت های مختلف استفاده می کند همچنین نسخه LRASM آن توسط نیروی دریایی این کشور به کار می رود. این سیستم های موشکی طوری طراحی شده اند تا به سختی ردیابی شوند و می توان آنها را از روی هواپیما و کشتی به مسافت های طولانی پرتاب کرد.

موشک جدید می تواند کلاهکی به وزن 454 کیلوگرم حمل کند و طبق اطلاعات برد آن در حدود برد Tomahawk است. اگر این امر صحت داشته باشد، می توان آن را از فاصله 1600 کیلومتری یا بیشتر به سمت هدف مورد نظر پرتاب کرد.

نمایش موشک پنهان‌کار جدید آمریکا برای اولین بار / عکس

این موشک جدید دارای سطح مقطع ذوزنقه ای شکل است که در نمونه های قبلی نیز مشاهده شده و همچنین سنسورها و سیستم های اویونیک جدید دارد. این نسخه هم مانند LRASM، دارای یک پیوند داده است که امکان تجمیع انبوهی از موشک ها را فراهم می کند. در کنار این موارد موشک مذکور ماژولار طراحی شده و به این ترتیب می توان برای ماموریت های سفارشی آن را به کار برد یا با گذر زمان آن را ارتقا داد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان