مرور سخنان رهبر انقلاب درباره رژیم صهیونیستی؛ ۲۷ سال قبل در دیدار با فرماندهان سپاه پاسدارن

رهبر انقلاب در ۲۷ سال قبل در ۲۷ شهریور ۱۳۷۶، در آستانه هفدهمین سال شروع هفته دفاع مقدس، سخنانی در رابطه با مسائل روز و قضیه فلسطین مطرح کرده بودند.

مرور سخنان رهبر انقلاب درباره رژیم صهیونیستی؛ 27 سال قبل در دیدار با فرماندهان سپاه پاسدارن

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در آستانه هفدهمین سال شروع هفته دفاع مقدس در دیدار با فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سخنان مهمی در رابطه با این نهاد و مسائل روز و قضیه فلسطین ایراد کردند که در این شماره روزنامه‌گردی مروری مجدد داریم بر اهم سخنان ایشان در 27 سال قبل به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، 27 شهریور سال 1376؛

سپاه نهاد بسیار ارزشمندی است من نمی خواهم بعد از این همه مطالبی که امام بزرگوار راجع به سپاه گفتند و خود ما متواضعانه عرض کرده ایم باز راجع به سپاه مطلب بگوییم. اما بدانید که سپاه خیلی حائز اهمیت است، سپاه دارای شان معنوی و انقلابی است ولد و فرزند انقلاب است. تربیت شده دامان انقلاب است و به گردن انقلاب هم حق دارد در عین حال رابطه متقابل است. سپاه نیروی مسلح است لیکن متکی به معنویت، معرفت، احساس تکلیف و بدون راه دادن انگیزه های دنیایی و مادی. شما ببینید تحلیلگران سیاسی و همین هایی که در دنیا آنها را می شناسید، می نشینند و گاهی که بناست راجع به سپاه حرف بزنند، این طور با زبان مبالغه حرف می زنند البته مبالغه نیست بینندگان و خوانندگان و گویندگان آنها مبالغه آمیز می پندارند ما که از نزدیک می بینیم می دانیم که آنچه آنها می‌گویند بخشی از واقعیت است... این به خاطر آن است که درخشش این نهاد و وظایف آن و کارهایی که بر عهده گرفته است زیاد است اینها را کوچک نشمارید و دست کم نگیرید. 

فرمانده کل قوا افزودند: حفظ این نهاد مقدس خیلی باارزش است و حفظ آن هم به این است که شما خودتان را در این صراط مستقیمی که در آن قرار گرفته اید با مراقبت و تقوا و پرهیزکاری حفظ کنید. خیال نکنید چون دوران حیات ظاهری امام رضوان الله علیه به سر آمد برنامه ها عوض گردید و اوضاع طور دیگری شد. بعضی از آدم‌های بی خبر وغیر مطلع و یا مغرض سعی می کنند که با تعبیرات گوناگون  فاصله ایجاد کنند یعنی اینطور وانمود کنند که یک دوره، دوره امام بود و تمام شد و یک دوره هم دوره جاری است! یعنی دوره ها راتقسیم بندی می کنند. نخیر، آدم‌ها می آیند و می روند، مسئولان می‌آیند و می روند و عوض می‌شوند، شخصیت‌ها دگرگون می شوند اما خط و راه انقلاب یک راه است خط مستقیم و صراط مستقیم. همه مسئولان و دولتمردان و کسانی که زمام‌ امور را در دست گرفته اند همه مومن، معتقد و عاشق همین راهی هستند که به برکت رهبری امام بزرگوار پیموده شده است. بعد از این هم انشاءالله تا آخر پیموده خواهد شد. 

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنان خود گفتند: بد دلی و بیمار دلی دشمنان ما، تهمت هایی را متوجه جمهوری اسلامی می کند یا گمان‌هایی را می زنند. خودشان می برند و خودشان می دوزند. ایران دنبال سلاح اتمی است! ایران دنبال سلاح شیمیایی است! آمریکایی‌ها از این حرفها اینقدر هم تکرار کرده اند که دیگر از ارزش و اعتبار افتاده است. از اول هم اعتباری نداشت اما از بس تکرار کرده اند دیگر همه گوشها از شنیدن این حرفهای تکراری نفرت می کند. حرف دیگری که ندارند بزنند اما برای این که بتوانند در داخل کشور خودشان یک مقدار افکار عمومی را متوجه تحرکات بین المللی خودشان بکنند و ناکامی های گوناگونشان را در قضیه فلسطین و جاهای دیگر بپوشانند مجبورند هر گاهی یک بار اسم‌ جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را بیاورند و چیزی بگویند! این قدر هم تکرار کرده اند که دیگر همه این حرفها از چشم افتاده و نفرت آور شده است. آنها اتهاماتی را وارد می کنند ولی اقتدار جمهوری اسلامی به موشک بالستیک و قاره پیما و موشک‌های دور برد و اتمی نیست‌. اگر اینها اقتدار حقیقی بود باید آنهایی که سالهاست این سلاح ها را دارند حالا همه خواسته های خودشان را در دنیا تحقق بخشیده باشند چرا نمی توانند تحقق ببخشند؟‌ چرا در قضیه فلسطین نتوانستند آن کاری که می خواستند - خیانت به ملت فلسطین- انجام بدهند؟ چرا نتوانستند بیداری اسلامی را که این قدر از آن می ترسند در کشورهای اسلامی از بین ببرند و سرکوب کنند؟ چرا نتوانستند علی‌رغم این همه تبلیغاتی کرده اند این همه پولی که خرج می کنند سمعه جمهوری اسلامی را در دنیا خراب کنند؟ چرا همین الان اگر مسئولان کشور ما، رئیس جمهور ما به هر یک از این کشورهای اسلامی مسافرت بکند ملت آن کشور آن چنان استقبال و اظهار علاقه یی خواهند کرد که نسبت به هیچ مسئولی از کشور دیگری نخواهند کرد؟... اگر بمب اتم و موشک اتمی و انواع سلاحهای مدرن و فوق مدرن و هواپیماهای دور پرواز و سایر تجهیزات نظامی برای کامیابی و اقتدار حقیقی کافی بود حالا باید آمریکا همه این مقاصد خودش را عملی کرده باشد، چرا نمی تواند عملی کند؟

رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی و حامیانش از صفحه‌ی روزگار محو خواهند شد

29219 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان