فلاحت پیشه: آمریکا نیاز دارد که در قالب ساز و کاری مانند عمان با ایران به توافقاتی برسد/ فرمانده دیپلماسی دولت چه کسی است؟

فلاحت پیشه گفت: معتقدم برجام مرده است و اصلا برجام نداریم. پاییز امسال بخش اعظمی از تحریم‌های برجام و بندهایش از بین می‌رود و تا سال آینده برجام تمام شده است. لذا الان بحث برجام مطرح نیست.

فلاحت پیشه: آمریکا نیاز دارد که در قالب ساز و کاری مانند عمان با ایران به توافقاتی برسد/ فرمانده دیپلماسی دولت چه کسی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین درباره برجام و فرمانده دیپلماسی دولت توضیحاتی ارائه کرد. در ادامه بخشی از این گفت‌وگو را می خوانید؛

* آقای فلاحت‌پیشه! تصمیمات درباره برجام در کدام اتاق فکر گرفته می‌شود؟ 

شورای عالی امنیت ملی. چون به هر حال موضوع هسته‌ای و ربطش به آمریکا جزو مقوله‌های کلان است و در شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد و این تصمیم‌ها به رهبری می‌رسد و ایشان باید تایید کنند. مقوله برجام آن جا است.

معتقدم برجام مرده است و اصلا برجام نداریم

* اگر بخواهیم مغز متفکر آن را در دولت در نظر بگیریم کدام شخص است؟

معتقدم برجام مرده است و اصلا برجام نداریم. پاییز امسال بخش اعظمی از تحریم‌های برجام و بندهایش از بین می‌رود و تا سال آینده برجام تمام شده است. لذا الان بحث برجام مطرح نیست.

حتی در ایران اگر بحثی وجود داشته باشد بحث توافق جدید است. یعنی معتقدم آمریکایی‌ها نیاز به این توافق دارند. حتی در همین دولت، آمریکا نیاز دارد که در قالب ساز و کاری مانند عمان با ایران به توافقاتی برسد و زمانی که دولتش پیروز شد و البته این توافق را به رأی دهنده‌ها فروخت بتواند روند را ادامه دهد. ایران نیز لابی ندارد معتقدم اگر لابی هم وجود داشت حتی ترامپ حاضر بود با ایران یک لابی در قبل از انتخابات صورت دهد.

فرمانده دیپلماسی دولت عراقچی است و مستقل عمل می کند

* فرمانده دیپلماسی دولت از نگاه شما کیست؟

درباره دیپلماسی دولت معتقد هستم که وزارت خارجه مستقل عمل می‌کند. 

* یعنی آقای عراقچی هستند؟

بله، وزارت خارجه مستقل عمل می‌کند. به ویژه خیلی ایشان زیر ذره بین است که سمت دیگری نرود و خود ایشان میزان وابستگی‌هایش به خارج از دولت خیلی بیشتر از وابستگی‌هایش به جریاناتی در داخل دولت است.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان