۱۹ نفر در ارتباط با ایجاد بازار سیاه بلیت ورودی غار علیصدر همدان بازداشت شدند

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: ۱۹ فرد خاطی در ایجاد  بازار سیاه بلیت بازدید از غارعلیصدر در هفته اخیر در این شهرستان بازداشت شدند.

19 نفر در ارتباط با ایجاد بازار سیاه بلیت ورودی غار علیصدر همدان بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، مهدی غلامی با اعلام این خبر افزود: در ایام شلوغی حضور گردشگر به خصوص روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات، بعضی افراد سودجوی بومی در علیصدر نسبت به فروش بلیط به صورت بازار سیاه اقدام کرده بودند که با رصد عوامل نظارتی و همچنین حضور فعال عوامل انتظامی و همکاری مجتمع علیصدر این افراد خاطی دستگیر شدند.

وی گفت: 19 فرد خاطی در این راستا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند که برای 6 نفر حکم قضایی صادر و پرونده مابقی دستگیر شدگان در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ اضافه کرد: ظرفیت غار محدود بوده و نمی‌توان برای تمامی مسافرانی که در روزهای تعطیل به علیصدر مراجعه می‌کنند بلیت صادر کرد که این امر باعث ایجاد بازار سیاه می‌شود.

غلامی یادآور شد: بهترین راه این است که گردشگران بصورت اینترنتی از آدرس فروش بلیت alisadr.com بلیت بازدید خود را تهیه کنند.

وی ادامه داد: بیش از 880 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان از ابتدای سال تا 20 شهریور امسال بازدید کرده‌اند که عمده آن مربوط به غار علیصدر می شود.

غلامی خاطرنشان کرد: در آخرین روزهای تابستان و ایام تعطیلات شهریور ماه مسافران زیادی به همدان سفر کرده اند و از اماکن دیدنی همدان بازدید می کنند که در اوقاتی از روز نیز باعث ازدحام و ترافیک در برخی از این اماکن گردشگری شده است.

وی اظهار داشت: همزمان با اتمام فصل تابستان و اوج‌گیری سفرها شاهد ازدحام در باجه فروش بلیط غار علیصدر بودیم و عده ای با سو استفاده از این ازدحام اقدام به خرید بلیط های مسافران با قیمت بیشتر کردند و زمینه‌ساز ایجاد بازار سیاه در بخش فروش بلیت غار علیصدر شدند.

کریم ملکی، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر نیز در این خصوص گفت: وضعیت بازار فروش بلیت غار علیصدر به صورت دائم و مستمر در حال رصد است اما در ایام پیک گردشگری گاهی به دلیل تعداد بالای مسافر مشکلاتی از قبیل فروش بلیت در بازار سیاه نمایان می‌شود که از سوی مراجع ذیربط و قضایی در حال پیگیری است.

وی افزود: از اسفند سال 1401 فروش اینترنتی بلیت غار علیصدر راه اندازی و دوربین های نظارتی تعبیه شده است، افرادی که تردد می‌کنند رصد می‌شوند و افراد مشکوک و تکراری شناسایی می‌شوند.

وی از تعامل مطلوب پاسگاه روستای علیصدر، نیروی انتظامی و دادگستری گل تپه با شرکت گردشگری علیصدر خبر داد و گفت: روزانه نیروها و سربازها در محوطه علیصدر حضور دارند که نباید این زحمات نادیده گرفته شود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر تصریح کرد: در راستای جلوگیری از فروش بلیت غار علیصدر در بازار سیاه به افراد تکراری، تعداد بالا بلیت فروخته نمی شود مگر اینکه معرفی نامه از آژانس مسافرتی در قالب تور گردشگری یا از طرف نهادی داشته باشد اما با تمام این اقدامات همچنان این مساله بازار سیاه اجتناب ناپذیر شده است.

ملکی افزود: موارد متعددی از دستگیری افراد خاطی توسط نیروی انتظامی به صورت روزانه گزارش می‌شود که در روستای علیصدر و شهر گل تپه بازداشت می‌شوند و پرونده قضایی برای آنها تشکیل می شود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: هم اکنون برای خرید بلیت غار علیصدر در سایت ثبت کدملی و شماره تلفن همراه الزامی است که پیامک ارسال می‌شود و بلیت ها به صورت اینترنتی صادر می‌شود.

ملکی افزود: فروشنده بلیط های حضوری از اهالی علیصدر است که افراد بومی را می‌شناسد و از فروش بلیت به افراد تکراری و بومی روستا خودداری می‌کند.

وی ادامه داد: تمام بلیت ها که توسط باجه رسمی گردشگری علیصدر فروخته می‌شود به افراد مسافر و گردشگران واقعی فروخته می‌شود اما متاسفانه برخی گردشگران طمع می‌کنند و در بازار غیر رسمی بلیت ها را می فروشد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: گردشگر با مراجعه به گیشه بلیط را خریداری می‌کند تا زمانی که نوبت بازدید فرا برسد در رستوران یا خارج از محوطه وقت می‌گذراند که دلالان خارج از مجتمع، پارکینگ یا جلوی رستوران به گردشگران پیشنهاد خرید بلیت می‌دهند و آنها را تطمیع می کنند.

ملکی افزود: به طور مثال بلیط ساعت پنج بعدازظهر را با بلیت صبح جابجا می‌کنند و مسافر مبلغ مابه تفاوت را پرداخت می‌کند و دلال مجدد آن بلیت ها را با نرخ گران تر به مسافر دیگر می‌دهد.

وی اظهار کرد: دلالی بلیت ربطی به فروشندگان دکه ها ندارد چون در صورت اثبات جواز کسب آنان باطل می شود.

به گزارش خبرآنلاین، طی روزهای اخیر اخباری از فروش بلیت غار علیصدر با قیمت های نجومی به گردشگران در فضای مجازی منعکس شد که مسوولان ذیربط در این خصوص توضیحاتی ارایه کرده و از شناسایی و دستگیری دلالان و افراد تشکیل دهنده بازار سیاه بلیت این جاذبه گردشگری خبر دادند.

بسیاری از گردشگرانی که به همدان سفر می کنند، به غار علیصدر که یکی از جاذبه های مهم طبیعی گردشگری کشور به شمار می رود سر می زنند و از آن دیدن می کنند.

تابستان و به ویژه روزهای منتهی به تعطیلات آخر هفته بازدید مسافران از این جاذبه زیبای خدادادی به اوج خود می رسد و بعضا شاهد تشکیل صف های انتظار گردشگران برای ورود به غار هستیم و همین مساله نیز موجب شده تا با ترفندهایی خاص برخی افراد سودجو اقدام به تهیه بلیت از قبل کرده و به گردشگرانی که عجله دارند تا زودتر از غار بازدید کنند به چند برابر قیمت مصوب بفروشند.

لازم به ذکر است، غار علیصدر واقع در 70 کیلومتری شمال غربی شهر همدان و در محلی به همین نام (روستای علیصدر) قرار دارد و به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این استان شناخته می شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان