نگاهی به خوراکی های حاوی روی برای برنامه غذایی روزانه

آشنا شدن با خوراکی های حاوی روی به شما کمک می کند تا از این ماده بیش تر بهره مند شده و در نهایت می توانید سلامتی بهتری داشته باشید. برای دریافت اطلاعاتی در این میان این مطلب را از دست ندهید.

نگاهی به خوراکی های حاوی روی برای برنامه غذایی روزانه

بسیاری از خوراکی هایی که روزانه از آن ها استفاده می کنید دارای مقادیر بسیار زیادی روی می باشند و باید این مورد را در نظر داشته باشید که این خوراکی ها برای بدن شما بسیار مفید و مهم می باشند و می توانند نیاز های روزانه شما را تا حدودی تامین کنند. برای مثال حبوبات مورد استفاده شما در روز می تواند مقدار بسیار زیادی روی داشته باشد و باید در نظر داشته باشید که 100 گرم عدس در روز می تواند 12 درصد از نیاز های روزانه شما را به این ماده تامین کند. از این رو بهتر است با خوراکی های حاوی روی آشنا شوید.

 خوراکی های حاوی روی

خوراکی های سرشار از روی

روی یکی از بهترین مواد معدنی می باشد و بدن برای این که بتواند کارکردی طبیعی داشته باشد روزانه به این مورد احتیاج دارد و بسیاری از افراد می توانند روزانه این مورد را با خوردن غذا بدست آورند ولی اگر افراد رژیم غذایی خوبی نداشته باشند نمی توانند این مورد را در بدن خود تامین نمایند و از این رو نیاز به انواعی از مکمل ها خواهند داشت. در ادامه  انواع خوراکی های حاوی روی را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم و شما می توانید با مواد مغذی دارای روی بیش تر آشنا شوید.

قارچ از خوراکی های دارای زینک

افرادی که از گیاهان استفاده می کنند و می خواهند این ماده معدنی را برای بدن خود تامین کنند بهتر است از قارچ ها استفاده کنند زیرا این ماده دارای مقادیر بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله روی می باشد و می تواند فواید بسیار زیادی برای بدن داشته باشد. قارچ ها یکی از بهترین منابع برای ژرمانیوم می باشد و به استفاده درست بدن شما از اکسیژن کمک خواهد کرد و باید این مورد را در نظر داشته باشید که قارچ ها دارای ویتامین c و ویتامین d نیز هستند.

گوشت بوقلمون

از دیر خوراکی های دارای روی می توان به بوقلمون اشاره داشت و باید بدانید که این گوشت خاصیت زیادی برای بدن دارد و می تواند شما را سریع سیر کنید از این رو برای لاغری نیز اهمیت بالایی دارد و با دریافت پروتئین کافی از این گوشت بدن شما می تواند کارکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشد. زینک و سلنیوم موجود در این گوشت می تواند از بروز انواعی از سرطان ها در بدن پیشگیری نماید.

گوشت مرغ یک خوراکی های حاوی روی

از مهم ترین موادی که می توانید از ان استفاده کنید گوشت مرغ می باشد و باید بدانید که این مورد دارای میزان بالایی از پروتئین ها و چربی کمی می باشد و همچنین باید بدانید که سلنیوم موجود در این ماده غذایی نمی گذارد تا درگیر سرطان ها شوید. در واقع این مورد برای بالا بردن متابولیسم بدن نیز خوب است و ویتامین b6 و B3 و زینک نیز در این ماده غذایی وجود دارد از این رو خوردن این مواد غذایی برای بدن بسیار خوب می باشد.

مواد غذایی سرشار از زینک

ماست سرشار از زینک

زینک یا همان روی از مهم ترین مواد معدنی برای بدن می باشد و می تواند به پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماری ها در بدن کمک نماید از این رو باید بدانید که این ماده به صورت کلی برای بدن خوب می باشد و با کلسیم و ویتامین B که دارد به سلامت استخوان ها کمک خواهد کرد و باید بدانید که این ماده در زمان بارداری نیز مفید می باشد و مانع از بروز انواعی از نقص ها در لوله های عصبی جنین می شود.

اسفناج

اسفناج یکی از بهترین منبع های زینک می باشد و برای سلامتی فواید زیادی دارد و باید بدانید که افرادی که کم خونی و کمبود آهن می باشند بهتر است از این ماده استفاده کنند. آنتی اکسیدان های موجود در اسفناج باعث می شود تا استرس افراد کاهش پیدا کرده و اسفناج دارای ویتامین k نیز می باشد و می تواند به سالم ماندن استخوان ها در بدن نیز کمک کند.

مواد حاوی زینک

سیر

سیر فوایدی بسیار برای بدن دارد و انواعی از آنتی اکسیدان ها را دارد و می تواند میکروب های بدن را نیز از بین ببرد از این رو برای بدن شما بسیار مفید خواهد بود. سیر به سلامت قلبی تان کمک می کند و همچنین با کالری بسیار کمی که دارد باعث بهبود وزن و در نهایت فشار خون شما را بهبود می بخشد و بر روی بالا رفتن میزان کلسترول بد در خون نیز تاثیراتی دارد.

برنج قهوه ای

از دیگر خوراکی های حاوی روی می توان به برنج قهوه ای اشاره داشت و باید این مورد را بدانید که این برنج علاوه بر روی دارای منگنز نیز می باشد و این ماده در جذب و تولید مواد معدنی دیگر نقش خوبی دارد و باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن افراد تقویت گردد.

نخود غذایی دارای زینک

نخود از دیگر مواد غذایی می باشد که به تامین زینک و یا همان روی در بدن کمک می کند و باید این مورد را در نظر بگیرید که این ماده دارای مقادیر بالایی از سلنیوم نیز می باشد و می تواند ترکیبات سرطان زا را نیز از بین ببرد و همچنین این ماده دارای مقادیری از فیبر ها نیز می باشد و می تواند با همین فوایدی که دارد و مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن قند خون شما را و کلسترول بد را در خون کنترل نموده و از بروز انواعی از بیماری ها و مشکلات  قلبی پیشگیری خواهد کرد.

خوراکی های حاوی روی

اهمیت زینک برای بدن

زینک یا همان روی از مهم ترین منبع در ماد معدنی می باشند و تامین این ماده برای بدن ضرورت بالایی دارد و باید این مورد را در نظر بگیرید که اگر بتوانید این ماده را برای بدن خود تامین کنید بسیار خوب می باشد و رشد مو ها و ناخن هایتان بهتر می شود و می توانید از بسیاری از بیماری های ایمنی در بدن خود پیشگیری نمایید. در واقع این ماده در بدنت به فرآوری کردن آنزیم ها کمک می کند و می تواند به زخم های شما کمک کرده تا زخم هایتان سریع تر بهبود پیدا کند از این رو این مورد در بسیاری از افرادی که دارای بیماری دیابت می باشند بسیار خوب و مفید می باشد.

استفاده روزانه از این عنصر برای بدن بسیار مهم می باشد و بادی در نظر داشته باشید که سیستم بدنی تان نهمی تواند این ماده را ذخیره نماید و در هر روزی که نیاز داشت از آن استفاده کند. زینک یکی از بهترین مواد معدنی می باشد که می تواند بر روی سیستم ایمنی تان تاثیراتی بگذارد و آن را بهبود بخشد.  در بسیاری از افرادی که سرماخوردگی دارند از این ماده زیاد استفاده می شود و معمولا این افراد سریع تر بهبود می یابند.

اهمیت روی برای بدن

سعی کنید از این ماده زیاد استفاده نکنید و برای این که بخواهید از مکمل های زینک استفاده کنید ابتدا باید با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید در غیر این صورت نمی توانید به خوبی از این مورد ها بهره گرفته و در نهایت امکان این که درگیر عارضه ها و مسمومیت های این مورد شوید نیز وجود دارد. باید بدانید که ین مکمل ها در شرایطی که شما سالم هستید و هیچ مشکل پزشکی ندارید برایتان تجویز می شود و برای مردان در روز 11 میلی گرم و برای زنان در روز 8 میلی گرم می باشد و زنان باردار11 میلی گرم و زنان شیرده 12 میلی گرم در روز می باشد و مقداری استفاده از این مورد نباید بیش از حدود گفته شده باشد.

میزان بالای استفاده از این ماده در افراد 40 میلی گرم می باشد و بعد از این مورد دیگر بدن نمی تواند میزان بالایی از این ماده را تحمل کرده و در نهایت مسمومیت با این دارو رخ می دهد. التهاب های ناشی از اکثر بیماری هایی که ب بالا رفتن سن رخ می دهد را با استفاده از این مکمل می توانید به راحتی کاهش دهید.

در واقع این مقدار استفاده در روز بر اثر غذا هایی که میل می کنید برطرف می شود و اگر این ماده در آزمایش های شما کم دیده شود بعد از آن متخصص برایتان این داروی را تجویز خواهد کرد. مکمل های تجویزی نباید دوز بالایی داشته باشند زیرا امکان این که عارضه های جانبی شدید را برای افراد به همراه داشته باشند وجود دارد و برای همین هم باید با نظر متخصص از مکمل ها استفاده نمود.

کاربرد های روی در بدن

عوارض استفاده بیش از حد از این ماده معدنی

استفاده بیش از حد از زینک می تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی بدن داشته باشد و باید بدانید که این مواد را باید به اندازه مورد استفاده قرار دهید و نباید از یک حدی بیش تر از اینم ماده وارد بدن شما شود در غیر این صورت امکان دارد نه تنها فایده ای برایتان نداشته باشد بلکه باعث بروز انواعی از مشکلات و کارکرد های منفی در بدن خواهد شد. شایع ترین عارضه ای که این مورد با خودش دارد مسمومیت ها می باشد و این مورد می تواند نشانه های بدی را با خود داشته باشد و نشانه های این مورد عبارت است از :

  • تهوع و استفراغ
  • از دست دادن اشتها
  • اسهال شدید
  • گرفتگی شکمی
  • سردرد
  • کاهش عملکرد سیستم ایمنی
  • کم شدن میزان کلسترول خوب  در بدن
  • کمبود مواد مغذی دیگر در بدن

آزمایش هایی که برای این مورد انجام می شود نمونه کیری خون است و برای انجام دادن این تست بهتر است فرد ناشتا باشد. استفاده از دارو ها خاص  مانند پنی سیلین و سایر دارو های خاص نیز می تواند باعث بروز بالا رفتن زینک در بدن شود و برخی از دارو های مانند فنی توئین و ایینترفرون ها منجر به کاهش این ماده معدنی در بدن می شود از این  رو اگر از این دارو ها استفاده می کنید سعی کنید قبل از آزمایش دادن این مورد را با متخصص خود در میان قرار دهید و اگر نیاز است تا چند روزی از این دارو ها استفاده نکنید.

مواد غذایی دارای روی

برای دریافت روی بیش تر می توانید از انواعی از آجیل ها استفاده کنید و باید در نظر داشته باشید که در این میان آجیل هایی هستند که دارای مقادیر بالایی از روی می باشند که شامل بادام، گردو، فندق و تخم کدو می باشد و برای شما بسیار مفید خواهند بود. اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه شما می توانید یک سری اطلاعات دیگری در مورد انواع مواد غذایی حاوی کلسیم و انواع مواد غذایی دارای پتاسیم نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده کرده تا بتوانید وارد صفحات مربوطه شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان