واکنش کاخ سفید به اظهارات پزشکیان درباره مذاکرات هسته‌ای

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: ما دیپلماسی را بهترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل موثر و بلندمدت در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران می‌دانیم.

واکنش کاخ سفید به اظهارات پزشکیان درباره مذاکرات هسته‌ای

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه تهران مایل به مذاکره درباره برنامه هسته‌ای کشور است و پیش شرط‌هایی نیز برای آن تعیین کرد، گفت: ما همواره گفته‌ایم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل موثر و دائمی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران است.

مقام کاخ سفید در ادامه گفت: این چیزی است که ما در سه سال و نیم گذشته در مورد آن کاملاً ثابت بوده‌ایم و ما معتقدیم که داشتن این مکالمات دیپلماتیک وقتی در مورد روابط خود در سراسر جهان صحبت می‌کنیم، بسیار مهم است. با این حال، ما در حال حاضر از چنین چیزی بسیار دور هستیم.

پزشکیان در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آژانس بین المللی انرژی اتمی دائما نسبت به تولید اورانیوم با غنای 60 درصد ایران ابراز نگرانی می‌کند، آیا در دولت شما تولید این اورانیوم با این غنا تا چه حدی پیش خواهد رفت؟» بیان کرد: بارها گفته‌ایم که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. ما نیاز تکنیکی و علمی خود را دنبال می‌کنیم و به چارچوب برجام پایبند بودیم و باز هم به دنبال حفظ تعهدات خود هستیم اما آنها (برجام) پاره کردند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه «ما در چهارچوب سازمان انرژی اتمی کار خود را پیش می‌بریم» افزود: آن‌ها به تعهدی که نوشتند پایبند باشند، ما هم به تعهدات خود پایبند می‌شویم.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در اظهارات خود گفت: ما ایران را بر اساس اقدامات آن‌ها قضاوت خواهیم کرد، نه گفتار آن‌ها. در این مورد نیز کاملا واضح است که اگر ایران می‌خواهد جدیت یا رویکرد جدیدی نشان دهد، باید تشدید تنش‌های هسته‌ای و منطقه‌ای را متوقف کند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان