ماهان شبکه ایرانیان

گروگانگیری پیچیده برای وصول طلب های میلیاردی

چند روز قبل گزارش ربوده شدن دو مرد که مخزن‌دار ارز دیجیتال بودند به پلیس گزارش شد، اما زمانی که کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات برای آزادی گروگان‌ها و دستگیری گروگانگیر را آغاز کرده بودند، گروگان‌ها آزاد شدند.

گروگانگیری پیچیده برای وصول طلب های میلیاردی

به گزارش خبرآنلاین  تحقیقات برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا اینکه خبر رسید یکی از همان مخزن‌دارهای ارز وقتی به رستورانی در شمال پایتخت رفته بود، بار دیگر ربوده شده است. گروگانگیران این‌بار خواهان 30 میلیارد تومان برای آزادی او شده بودند.

روزنامه ایران نوشت: کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت خیلی زود دریافتند که دستور این گروگانگیری و پرونده قبلی هر دو از سوی یک نفر صادر شده است. طبق تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد یک تاجر جوان که مدتی قبل 30 میلیارد تومان به این دو مخزن‌دار ارز داده بود تا آنها در ترکیه برای او حساب باز کنند و بتوانند کالاهایی را که می‌خواهد از شرکت موردنظر خریداری کند، صادرکننده دستور گروگانگیری است، چرا که وقتی نتوانسته کالاهایش را تحویل بگیرد، خواهان پس‌گرفتن پولش شده اما مردان مخزن‌دار مدعی شده بودند که پولش در حسابی است که برای مرد تاجر در ترکیه باز کرده‌اند و کسی جز خود مرد تاجر نمی‌تواند از حساب برداشت کند. مرد تاجر نیز که متوجه شده بود این دو مرد قصد دارند پول او را تصاحب کنند، با اجیر کردن آدم‌ربا در دو مرحله دستور آدم‌ربایی و دریافت 30 میلیارد تومان را داده بود.
وقتی مرد تاجر و طراح سناریوی آدم‌ربایی بازداشت شد، آدم‌ربایان مرد گروگان را رها کردند.
مرد گروگان در تحقیقات گفت: آدم‌ربایان مرا به شهرستان برده و در سوله‌ای زندانی کردند که حدود 6 اتاق داشت و در مدت دو هفته‌ای که گروگان آنها بودم، صدای ناله و ضجه افراد دیگری را هم می‌شنیدم. حتی می‌شنیدم که آدم‌ربایان با هم صحبت می‌کنند که فلان گروگان بیماری دارد و باید برای او داروی مخصوص بیماری‌اش را تهیه کنیم. ابتدا تصور می‌کردم که آنها قصد دارند با این ترفند مرا بیشتر تحت فشار قرار دهند، اما بعد از مدتی متوجه شدم واقعاً افراد دیگری هم مثل من گروگان گرفته شده‌اند. من فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که با گرفتن پول از افرادی خاص برای‌شان گروگانگیری می‌کنند.
به‌دنبال اظهارات مرد گروگان، تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد و پلیس بار دیگر مرد تاجر را که دستور گروگانگیری را صادر کرده بود تحت بازجویی قرار داد. او گفت: زمانی که یکی از دوستانم ماجرای طلب 30 میلیاردی‌ام را شنید، شرکتی را به من معرفی کرد که کارشان وصول کردن طلب‌های سنگین بود. شرکتی لوکس در شمال تهران که چند کارمند داشت. آنها با من قرار داد بستند و طبق قرار داد آنها مبلغی را به عنوان کارمزد می‌گرفتند. مثلاً اگر طلب من 30 میلیارد تومان بود، از خانواده گروگان 32 میلیارد تومان می‌گرفتند و 2 میلیارد تومان دستمزد آنها بود.
با اطلاعاتی که تیم تحقیق به‌دست آورد، کارآگاهان راهی شرکت موردنظر شدند، اما شرکت تعطیل شده بود و هیچ ردی از اعضای آن در دست نبود. در نهایت کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی موفق شدند یکی از گروگانگیرها را دستگیر کنند. مرد جوان گفت: به‌دنبال کار بودم که یکی از دوستانم شرکت گروگانگیری را معرفی کرد. ابتدا به من نگفته بود که کار آنها گروگانگیری و وصول طلب است، اما بعد از مدتی از این موضوع باخبر شدم. رئیس شرکت که مردی به نام امیر بود، چند نفر را استخدام کرده بود، او عکس و مشخصات افرادی را که بدهکار بودند در اختیارمان قرار می‌داد تا آنها را ربوده و به سوله‌ای در زاهدان منتقل کنیم. حقوق این کار به قدری بالا بود که وسوسه شدم و با این گروه همکاری کردم.
به دستور قاضی حمیدرضا کیاستی؛ تحقیقات برای دستگیری مدیر شرکت و همدستانش و بررسی گروگانگیری‌های دیگری که احتمالاً اعضای این باند رقم زده‌اند، ادامه دارد.

23302

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان