ماهان شبکه ایرانیان

انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری لرستان بزودی تشکیل میشود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: به زودی انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری در این استان تشکیل خواهد شد.

انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری لرستان بزودی تشکیل میشود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،  رضا نیازی در نخستین جلسه تاسیس انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری استان که با حضور وبیناری آموزشگاه‌های شهرستان‌های استان برگزار شد گفت: اساسنامه تشکیل انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری استان‌ها مورد تصویب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و به استان ابلاغ شده و مقرر است این انجمن در سال‌جاری تشکیل شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: حمایت از حقوق قانونی و معنوی و دغدغه‌های فرهنگی و حرفه‌ای و استیفای حقوق و خواست‌های مشروع و قانونی آموزشگاه‌های آزاد هنری، همکاری و تأثیرگذاری در بهبود سیاست‌های آموزشی و نظارتی، بررسی و تصویب صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشگاه‌های آزاد هنری و مدرسان و هنرجویان، تلاش برای گسترش و فراگیر کردن آموزش در آموزشگاه‌های آزاد هنری و بسترسازی برای شکوفایی استعدادها، شناسایی و باروری و معرفی آنها و ورود به بازار کار و تقویت و تحکیم پیوندهای آموزشگاه‌ها با یکدیگر با بدنه دولت و حاکمیت به منظور هم‌افزایی توان هنری آموزشی و اجرایی آنها از جمله اهداف تشکیل این انجمن در استان است.

نیازی با اشاره به اینکه موضوع فعالیت انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل دریافت و جمع‌آوری اطلاعات و بررسی و تحقیق درباره مشکلات، آسیب‌ها، دغدغه‌ها و شناخت نیازها و اولویت‌های آموزشگاه‌ها و برنامه‌ریزی و تلاش برای رفع مشکلات و تأمین نیازها، اولویت‌ها و توسعه و گسترش فعالیت‌های اعضاء انجمن است، بیان کرد: برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات و نمایشگاه‌ها، کارگاه ها و دوره‌های آموزشی و کمک به اقتصاد هنر در آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز از جمله فعالیت‌های این انجمن خواهد بود.

وی تأکید کرد: ارکان اصلی و تشکیلات اساسی انجمن شامل مؤسسان، مجمع عمومی استان، هیأت مدیره، مدیر عامل و بازرس است. در این راستا مأموریت مؤسسان پس از شناسایی و جذب اعضاء و برگزاری اولین انتخابات هیأت مدیره پایان خواهد یافت و مسئولیت و اختیاراتشان را به مجمع عمومی انجمن استان واگذار می‌کنند. هیچ یک از مؤسسان در انجمن هیچ مالکیتی ندارد و تمام حقوق و امتیازات انجمن متعلق به انجمن است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: مجمع عمومی استان متشکل از اعضای انجمن در مرکز استان و شهرستان‌های استان هستند که این اعضا دارای پروانه فعالیت آموزشگاه آزاد هنری در حوزه آموزش‌های هنری شامل هنرهای تجسمی، خوشنویسی، هنرهای سنتی، نمایشی و موسیقی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  و یا دفتر برنامه‌ریزی و آموزش های هنری است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان