ماهان شبکه ایرانیان

بازنشستگی بیش از ۵۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان آور

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان از تایید بازنشستگی تعداد ۵۰۹ کارگر لرستانی در کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور طی شش ماهه نخست امسال خبر داد .

بازنشستگی بیش از 500 کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان آور

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با خبرنگاران ، با بیان اینکه دو کمیته بدوی و تجدید نظر در استان پرونده های مشاغل سخت و زیان آور کارگران را بررسی می کنند ، اظهار کرد : طی شش ماهه نخست امسال 665 پرونده در سامانه مشاغل سخت به ثبت رسید که این پرونده ها در 16 جلسه کمیته بدوی با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت .

وی افزود : از این تعادا پرونده های بررسی شده در کمیته بدوی تعداد 414 درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای تکمیل و انجام مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شد .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد : کارگرانی که درخواست بازنشستگی بیش از موعد خود در کمیته بدوی تایید نشده است با ثبت اعتراض خود و تکمیل پرونده درخواستشان در کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور بررسی می شود .

ناصری نیا بیان کرد : در شش ماهه نخست سال جاری نیز تعداد 219 پرونده در 14 جلسه توسط کمیته تجدید نظر مورد ارزیابی قرار گرفت و از این تعداد پرونده 95 درخواست بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان استان تایید شد .

وی گفت : بنابراین با بررسی های پرونده های درخواست کارگران جهت بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان در کمیته بدوی و تجدید نظر استان طی شش ماهه نخست امسال تعداد 509 کارگر لرستانی  بازنسشته شدند .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد : مشاغل سخت و زیان آور، مشاغلی هستند که عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار روی سلامت کارکنان تاثیر می‌گذارد ، بنابراین شغل‌هایی که ماهیت سخت و دشوار دارند، مشمول قانون جدید بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند و کارگران این واحدها، می‌توانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد : بر اساس قانون بازنشستگی پیش از موعد  بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول قانون کار در صورتی که حداقل 55 سال تمام داشته و سابقه پرداخت حداقل 20 سال حق بیمه داشته باشند، می‌توانند با اطلاع کارفرمای خود درخواست بازنشستگی خود را به سامانه مشاغل سخت http//: sakht.mcls.gov.ir ارائه کرده تا در کمیته بدوی مطرح و رسیدگی شوند.

ناصری نیا به افزایش بازرسی‌ها، آموزش ایمنی و بهداشت کار به کارگران و کارفرمایان و رفع خطراتی که در محیط کار متوجه کارگران می‌شود اشاره کرد و گفت: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر و کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آیین نامه‌های مرتبط هستند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان