فعال حوزه فناوری ترکیه ای:

لغو تحریم ها شرکت های خارجی را برای ورود به بازار ایران ترغیب کرده است

تهران- ایرنا- مدیر اجرایی یک شرکت ترکیه ای فعال در حوزه فناوری اطلاعات گفت: شرکت های بسیاری با لغو تحریم ها به ایران می آیند و امید است که وضعیت از این هم بهتر شود.

لغو تحریم ها شرکت های خارجی را برای ورود به بازار ایران ترغیب کرده است
جلیل گرمیان/jalil Germain فعال حوزه فناوری در ترکیه که شرکت متبوعش در بخش نمایشگاهی اولین همایش مراکز داده؛ زیرساخت و سرویس ها غرفه دارد، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا درباره آشنایی با بازار فناوری اطلاعات ایران گفت: دوبار به ایران آمده ایم و در حال بررسی بازار این کشور برای ورود و سرمایه گذاری در آن هستیم.
اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس ها 12 تا 14 تیرماه در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برپاست.
کارشناسان مختلف مراکز داده از شرکت هواوی چین و شرکت آلمانی سن کلاستر همچنین شرکت های داخلی مانند خدمات انفورماتیک و شرکت آریا همراه، پژوهشگاه دانش های بنیادی، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ناواکو و شرکت دانش بنیان پویش داده نوین برای حدود 500 نفر از فعالان و علاقمندان این عرصه کارگاه های تخصصی در حوزه های مراکز داده، شبکه ها، خدمات ابری و ...برگزار می کنند. همچنین 50مقاله به این همایش ارسال شده که 20 عنوان از این مقالات به صورت پوستر ارائه شده است.
گرمیان از علاقمندی شرکت های مختلف برای ورود به ایران بعد از اجرای برجام و لغو تحریم ها سخن گفت و افزود: امروزه می بینیم که شرکت های بسیاری به ایران می آیند و امیدواریم وضعیت از این هم بهتر شود؛ مردم ایران از تحصیلات عالیه برخوردار و در زمینه فناوری بسیار علاقمند و مجهز هستند.
این کارشناس عرصه فناوری اطلاعات در مورد فعالیت های شرکت متبوعش نیز گفت: ما نرم افزارهای مدیریت ارتباط تامین را طراحی و در اختیار شرکت ها قرار می دهیم.
گرمیان افزود: این نرم افزار برای صنعت خرید و فروش خودکار و خرده فروشی کاربرد دارد که حلقه هایی از صنعت 4.0 /Industry 4.0 به شمار می آیند و به سازمان ها کمک می کند با تامین کنندگان مواد مورد نیاز خود ارتباط بهتر و کارآمدتری داشته باشند و هزینه های آنها را کاهش و قدرت خرید خود را افزایش دهند.
این فعال ترکیه ای درباره صنعت 4.0 توضیح داد: برای نمونه مشتری در یک فروشگاه بزرگ به صورت آنلاین سفارش خرید خود را ثبت می کند، اطلاعات به سیستم اصلی داده های فروشگاه می رود، بعد تامین کننده مطلع شده و تامین کننده به کارخانه اطلاع می دهد چه محصولی باید به دست مشتری برسد، به این ترتیب اطلاعات از یک محل به محل دیگر به صورت همزمان و الکترونیکی منتقل می شود.
وی ادامه داد: وقتی در مورد صنعت 4.0 حرف می زنیم؛ یعنی دیجیتالی شدن همه مراحل و دیگر دخالت انسانی وجود ندارد. این روندی طولانی است و برای هر روند نرم افزاری وجود دارد که ما نرم افزار تامین مواد را توسعه داده ایم.
وی ادامه داد: این نرم افزار بر اساس خدمات ابری است و هر سازمانی در هر سیستمی می تواند از آن استفاده کند؛ به 11 زبان در دسترس است و به آسانی از یک زبان به زبان دیگر ترجمه می شود و این سیستم ماست.
گرمیان تاکید کرد: این نرم افزار را می توان در یک مرکز داده نصب و جاگذاری کرد. نرم افزارها را به عنوان یک سرویس هر روز محبوب تر می شوند و شرکت ها به جای خریدن یا سرمایه گذاری روی نرم افزارها، ترجیح می دهند از حق استفاده آن از شرکت های دیگر استفاده کنند.
اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس ها دیروز (دوشنبه/12 تیر) با حضور فتح الله مضطرزاده رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، ابوالحسن فیروزآبادی رییس شورای عالی فضای مجازی و شماری از کارشناسان برجسته این حوزه گشایش یافت.
علمی**9157
خبرنگار: منصوره شوشتری**انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر