گزارش مالی مایکروسافت؛ سرویس های ابری و آفیس، کمپانی را به جلو می رانند

کمپانی مایکروسافت در گزارش مالی از سه ماهه مالی اخیر، خبر از دستیابی به درآمد ۲۳.۳ میلیارد دلاری داده که ۱۳ درصد از درآمد همین بازه زمانی طی سال گذشته میلادی بیشتر به حساب می آید. با انتشار گزارش مالی اخیر، سود خالص مایکروسافت در سال مالی کامل ۲۰۱۷ که انتهای ماه ژوئن به پایان رسید، برابر با ۲۱.۲ میلیارد دلار بوده است.

گزارش مالی مایکروسافت؛ سرویس های ابری و آفیس، کمپانی را به جلو می رانند

کمپانی مایکروسافت در گزارش مالی از سه ماهه مالی اخیر، خبر از دستیابی به درآمد 23.3 میلیارد دلاری داده که 13 درصد از درآمد همین بازه زمانی طی سال گذشته میلادی بیشتر به حساب می آید. با انتشار گزارش مالی اخیر، سود خالص مایکروسافت در سال مالی کامل 2017 که انتهای ماه ژوئن به پایان رسید، برابر با 21.2 میلیارد دلار بوده است.

طی سه ماهه پایانی سال مالی مایکروسافت (یا سه ماهه دوم سال تقویمی)، لینکدین 1.1 میلیارد دلار را به خود اختصاص داد که 125 هزار دلار از سهم آن در سه ماهه سوم بیشتر است. علاوه بر این، درآمد از حوزه گیمینگ هم تا 3 درصد افزایش یافته و کنسول اکس باکس پس از برگزاری نمایشگاه E3 2017، کماکان توانسته فروش قابل قبول خود را حفظ کند.

سه ماهه اخیر، یک سه ماهه قدرتمند دیگر برای سرویس های ابری بود؛ درست همانطور که طی سال های اخیر این اتفاق بارها تکرار شده است. درآمد مایکروسافت در این حوزه، مجموعاً 15 درصد افزایش یافت که قطعاً رشد 97 درصدی سرویس آژور، تاثیر مهمی بر آن گذاشته است.

آفیس هم مثل سابق، یکی از مهم ترین منابع سوددهی مایکروسافت به حساب می آید و درآمد این کمپانی از فروش اشتراک آفیس نسبت به مدل تجاری قبلی و فروش لایسنس محصولات پیشی گرفته است. اگرچه درآمد آفیس تنها با افزایش 5 درصدی مواجه شده، اما این مسئله نشان می دهد که مایکروسافت با موفقیت در حال روی آوردن به مدل تجاری جدید و احتمالاً سودآورتر خود است.

با وجود موفقیت در تمام این حوزه ها، درآمد واحد سرفس مایکروسافت با کاهش 2 درصدی مواجه شد که مایکروسافت دلیل آن را «انتقالات چرخه عمر محصول» می داند. دو دیوایس جدید سرفس لپ تاپ و سرفس پرو، که در ماه مه رونمایی شدند، تنها از روز 15 ژوئن در بازار قابل خرید بودند و به همین خاطر، نتوانسته اند کمکی به افزایش درآمد واحد سرفس کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر