۳ شرکت جوان در عرصه تولید ساعت

مد در ساعت‌ها یکی از جدیدترین مباحثی است که این روزها در میان طرفداران ساعت‌های مچی بپا شده است و جواهرفروشی‌ها و وسایل لوکس‌فروش‌ها پر از ساعت‌هایی شده‌اند که گاها حتی معلوم نیست که مارکی بر روی آن‌ها خورده شده است

مد در ساعت‌ها یکی از جدیدترین مباحثی است که این روزها در میان طرفداران ساعت‌های مچی بپا شده است و جواهرفروشی‌ها و وسایل لوکس‌فروش‌ها پر از ساعت‌هایی شده‌اند که گاها حتی معلوم نیست که مارکی بر روی آن‌ها خورده شده است. همه آن‌ها از کوارتز ساخته‌شده‌اند و موتورهای بی‌شماری! در آن‌ها بکار رفته است. اما با نگاهی عمیق‌تر می‌توانیم بفهمیم که کوارتز بکار رفته در این ساعت‌ها انقدر ها هم مرغوب نیستند. این ساعت‌ها در مقابل چشمان کسی که آشنایی خاصی با ساعت ندارد (به‌قول‌معروف نرد (nerd)) هستند ساعت‌های مرغوبی به شمار می‌آیند ولی همین ساعت‌ها در نظر کسی که خبره ساعت باشد ارزشی ندارند. این ساعت‌ها در اثر برخورد با زمین متلاشی می‌شوند و یا پس از مدتی باطری آن‌ها به‌کل از کار خواهد افتاد. با بنتیا همراه باشید تا ساعت‌های مد را خوب‌تر بشناسیم.حالا اجازه دهید دقیق‌تر به واژه "مد ساعت" بپردازیم و بدانیم دقیقاً منظورمان چیست. مسلماً هرکسی که اقدام به خرید ساعت می‌کند نباید یک آدم فوق‌العاده خاص درزمینهٔ ساعت‌سازی باشد و یا هرکسی که ساعتی خریده است را نقد کنیم و به او بگوییم که ساعت او به‌دردنخور است. هرکسی هدف از خرید ساعت دارد و آن‌هم این است که میلیون‌ها بار بخواهد ساعت را رویان چک کند. ولی ما به شما می‌گوییم این‌که ساعت روی دست شما فوق‌العاده دیده شود هم مهم است. نباید ساعتی به دست کنید که کیفیت کمی داشته باشد و یا طراحی بدی همراهان باشد. منظورمان از مد ساعت همین فاکتورهای ساده است. با بنیتا همراه باشید.

gearpatrol

بسیاری از ساعت‌سازی‌ها این روزها بر روی نوع عجیب‌وغریب حرکت ساعت‌ها تمرکز کرده‌اند و یا بر روی نوع کوارتزهای استفاده‌شده. ولی در این میان شرکت‌های تازه بنیان شده‌ای به وجود آمده‌اند که به طراحی‌های ساده در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه و جذابیت خاص پرداخته‌اند. طرح‌های آن‌ها بدون آنکه خدشه‌ای به زمان‌سنجی و همچنین ساعت‌سازی قدیمی وارد شود ساخته‌شده‌اند. آن‌ها هر آنچه ما در مورد فشن ساعت ذکر کردیم رادارند، سادگی، استایل و قیمت مناسب همراه با طرح‌های متنوع و کیفیت بالای ساخت که ما را وادار کرد به بررسی سه برند تازه‌وارد تولید این ساعت‌ها علاقه‌مند شویم.
ما با سه طراح و خالق برند و مارک جدید ساعت که ساعت‌های موردعلاقه ما را تولید می‌کنند به گفت‌وگو نشسته‌ایم و از آن‌ها خواسته‌ایم که از الهامان و همچنین طراحی‌های خودشان برای ما بگویند. برخی از آن‌ها را به علت نامفهوم بودن ساعت‌های فشن نمی‌توان در دسته‌بندی ساعت‌های فشن قرارداد. اما آنچه برای ما و شما مهم است این است که این ساعت‌ها نوآورانه و همچنین ویژگی دارند که شمارا به داشتن آن‌ها ترغیب می‌کند: مقرون‌به‌صرفه بودن در عین جذابیت.

  • الیور فوولیس مؤسس شرکت Uniform Wares

این شرکت در سال 2009 تأسیسی شده است. اجناس مینیمالیست دو عقربه‌ای، سه عقربه‌ای و همچنین کرنوگرافی دارد. از کوارتز سوئیس استفاده می‌کند. محصولات مردانه وزنانه دارد و همچنین قیمت آن‌ها از 400 دلار امریکا شروع‌شده و بیشترین قیمت 1250 دلار امریکا است.

gearpatrol

چرا شما تصمیم به ساختن ساعت‌های مچی گرفتید؟
هنگامی‌که ما هفت سال پیش تصمیم گرفتیم ساعتی در این سبک تولید کنیم مورد مشابهی نداشتیم، منظور من ساعتی است که زمان را نشان دهد، ولی چیزی مابین ساختار و طراحی‌های ساعت‌های معاصری همانند موندین (Mondaine) و آن او ام او اس (NOMOS) باشد که جایگاهی بین ساعت‌های معاصر برای خودش ایجاد کند و بتواند برای ما یک نماد و الگو برای دیگر ساختارهای مشابه باشد. شما در صنعت مد مردانه وزنانه نمونه‌های زیادی برای برندهای ساعت همانند ای پی سی (APC)، کامن پروژه (Common Projects)، جی دبلیو ای (JWA) و مارجیلا (Margiella) مشاهده می‌کنید که معمولاً ما خود به دست می‌کنیم و آن‌ها را به‌عنوان لوکس‌ترین ساعت‌های قدیمی می‌شناسیم. همانند آن‌ها کپی از ساعت‌های قدیمی هستند که به هورولوجیکال (horological world) معروف بودند هستند.

gearpatrol

بازار پرشده‌اند ساعت‌هایی که همگی ادعا می‌کنند یکی از ساعت‌های مد و فشن هستند، اغلب آن‌ها به‌دردنخور هستند و کمی از آن‌ها را می‌توان خوب فرض کرد، شما چگونه می‌خواهید میان این برندها رقابت کنید و مسلماً دلتان می‌خواهد اولین باشید؟

مهم‌ترین نکته این است که ما همیشه تمام المان‌ها را بررسی می‌کنیم. در دفتر لندن خودمان 20 تولیدکننده و همچنین طراح برای هر یک از بخش‌های خودمان اختصاص داده‌ایم. همه این افراد به‌صورت جداگانه به بررسی قسمت‌های مختلف می‌پردازند. رقیب‌های ما معمولاً یک نوع ساعت را با شکل‌های مختلف وارد بازار می‌کنند و در 4 یا 5 شکل در بازارهای مختلف به فروشمی‌رسانند ولی ما یک ساعت فوق‌العاده با المان‌های خاص خودمان می‌سازیم و شرکای و رقیبان ما مجبور می‌شوند با ما همکاری داشته باشند تا بتوانند کمی به محصول فوق‌العاده ما نزدیک شوند.

gearpatrol

آیا به نظر شما ظاهر ساعت مهم‌تر از عملکردان است؟

گام اول در تولید ساعت‌های ما ترکیب اجزا و عملکرد است. وسایل و سازه‌های درونی ساعت‌های ما ساخته‌شده و طراحی‌شده توسط شرکت‌های سوئیسی است. فلزات خاص و ترکیب‌های مخصوص. برای ما درون و بیرون ساعت همیشه مهم است. برندهای زیادی وجود دارند که اصلاً به طراحی خارجی ساعت اهمیتی نمی‌دهند و افتخار آن‌ها فقط در عملکرد ساعت است. این شرکت‌ها از اجزای دست‌دوم در طراحی‌ها استفاده می‌کنند، قطعات متحرک مناسبی ندارند ولی برای ما این دیدگاه در مورد ظاهر هم مهم است. چیزی که مشتری‌های ما می‌دانند این است که ما به آن‌ها اثبات کرده‌ایم بیرون ساعت هم به‌اندازه داخل ساعت و بلعکس برای ما مهم است.

  • جان تارانتینو مؤسس Martenero

مارتینرو (Martenero) اولین ساعت خودش را در اوایل سال 2014 منتشر کرد، در حال حاضر چهار مدل مختلف از ساعت‌های سه عقربه‌ای با انتخاب در نوع صفحه زمینه، دسته و تسمه و همچنین نوع موتور به حرکت در آورنده در ساعت به بازار عرضه کرده است. قیمت این ساعت‌ها از 495 دلار شروع می‌شود و گران‌ترین آن‌ها 595 دلار امریکا است.

gearpatrol

به زبان خودتان طراحی‌ها و آنچه شمارا برای ساختن این‌گونه ساعت‌ها برانگیخت توضیح دهید.

ایجاد یک تمایز، طرح‌های مدرن که در عین جدا بودن از هم تعادل خاصی در طراحی داشته باشند و همچنین جزییات بسیار زیاد ازجمله اهداف ما در طراحی بوده است. تزیینات بسیار زیاد و زرق‌وبرق بسیار بالا می‌تواند ازجمله مواردی باشد که مردم نخواهند ساعت خودشان را همه‌جا استفاده کنند. این ایده من قبلاً توسط شرکت‌های دیگری عملی شده بود ولی من نمی‌خواستم همان ایده را دوباره عملی سازم. من دلم می‌خواست طعم و مزه جدیدی به دنیای ساعت‌سازی وارد کنم که تابه‌حال مردمان را نچشیده و حس نکرده بودند.

gearpatrol

بازار پرشده‌اند ساعت‌هایی که همگی ادعا می‌کنند یکی از ساعت‌های مد و فشن هستند، اغلب آن‌ها به‌دردنخور هستند و کمی از آن‌ها را می‌توان خوب فرض کرد، شما چگونه می‌خواهید میان این برندها رقابت کنید و مسلماً دلتان می‌خواهد اولین باشید؟

من با شنیدن جمله فشن و ساعت‌های فشن به یاد برندهای می‌افتم که هدف اصلی آن‌ها ایجاد محصولاتی باکیفیت پایین برای دسترسی به بازارهای فروش به‌وسیله زرق‌وبرق‌های محصولاتشان هستند، در این نوع برندها معمولاً کیفیت در مرتبه دوم قرار می‌گیرد. قبل ازاینجایی‌که ما ایستاده‌ایم (حال که مشهور هستیم) مخصوصاً زمانی که ساعت‌های شما هنوز معروف و پرفروش نشده‌اند شما باید بر روی جزییات تمرکز بیشتری به خرج بدهید، سعی کنید همه‌چیز خوب دیده شود، همه‌چیز همانند: سایز، رنگ، جزییات و همچنین ساخت‌وساز ساعت و تناسب اجزا. تمام قطعات بدون حرکت توسط خود ما طراحی‌شده‌اند و استوک نیستند. بنابراین هر قطعه‌ای در ساعت ما ساخته‌شده و تضمین‌شده به دست ما است و دقت خاصی در ساخت و طراحی‌ها به خرج داده‌ایم.

gearpatrol

آیا شما مشتریان مخصوص به خودتان را پیداکرده‌اید یا همان مشتریان ساعت‌های کلاسیک قدیمی رادارید؟

بسیاری از مشتریان ما به دنبال یک ساعت واقعی هستند ساعتی که در طراحیان اجزای مکانیکی استفاده‌شده باشد و تمامی اجزای آن طراحی‌شده باشد. طراحی‌شده باشد به این معنی است که توسط خود شرکت تولیدشده باشد و مونتاژ نشده باشد. کسانی که معمولاً ساعت‌های سنتی به دست داشتند این روزها تصمیم گرفته‌اند تا به سمت ساعت‌های فشن و پیشرفته‌تر روی بیاورند و دلشان چیزی خارج از حالت قبلی و نوآورانه می‌خواهد. مشتریانی داریم که علاقه شدیدی به ساعت‌های لوکس دارند و طرفدار پروپاقرص سایت Hodinkee هستند (سایت فروش و معرفی ساعت). اما آن‌ها هم‌دلشان می‌خواهد معمولاً ساعت‌های متفاوتی گاهی وقت‌ها به دست داشته باشند.

 

 

  • پل سویتنهام مؤسس Farer Watches

این شرکت از سال 2015 مشغول به کارشده است و در حال حاضر با عنوان تجاری روندا (Ronda) و ای تی اِی (ETA) که به ساعت‌هایی باقدرت تحرک کوارتز مجهز هستند به فروش می‌رسند. قیمت این ساعت‌ها از 350 دلار شروع‌شده و تا 525 دلار امریکا بالا می‌رود.

gearpatrol

به زبان خودتان طراحی‌ها و آنچه شمارا برای ساختن این‌گونه ساعت‌ها برانگیخت توضیح دهید.
از دهه شصت میلادی همه ساعت‌سازها تلاش دارند که بر روی ساعت‌ها و ساخت انواع مختلف ساعت‌ها ازجمله دست‌کاری در جزییات و رنگ‌های آن‌ها ساعت‌های جدیدتر و دلپذیر تری تولید کنند. فارر بر اساس یک طراحی جهانی، عملی، سنتی و همچنین استفاده از جزییات رنگی که باعث می‌شود چشم همه به سمت این ساعت‌ها خیره شود و یک نگاه دقیق‌تر به آن‌ها لازم باشد را به همراه خودشان دارند. ما تمام ساعت‌های خودمان را در استودیو طراحی خودمان در لندن طراحی می‌کنیم. و سپس قطعات متحرک سوئیسی را در داخلان به‌عنوان قلب تپنده کار می‌گذاریم.


بازار پرشده‌اند ساعت‌هایی که همگی ادعا می‌کنند یکی از ساعت‌های مد و فشن هستند، اغلب آن‌ها به‌دردنخور هستند و کمی از آن‌ها را می‌توان خوب فرض کرد، شما چگونه می‌خواهید میان این برندها رقابت کنید و مسلماً دلتان می‌خواهد اولین باشید؟

ما ساعت‌های خودمان در طبقه‌بندی کلاس‌های فشن قرار نمی‌دهیم. ما می‌خواهیم به‌روزهای اولیه که ساعت‌سازی تازه شروع‌شده بود و دچار تغییر روندهای کنونی نشده بود برگشته‌ایم. ما اخیراً طراحی‌های خودمان را به سمت مینیمالیست بودن رفته‌ایم و طراحی‌های خودمان را به سبک اسکاندیناوی نزدیک کرده‌ایم. ساعت‌هایی با نمای 39٫5 میلی‌متری باعث شده است که ساعت‌ها همیشه برای مردان وزنان مناسب باشد. مکانیسم‌های جدید بندهای ساعت ما نگاه تازه‌ای به ساعت‌های بخشیده است. رنگ‌ها و جزییات که فارر استفاده کرده است رقبا را کنار زده است.

 

gearpatrol

آیا شما بیشتر به جزییات ساعت توجه دارید یا به عملکرد آن؟

ما همیشه یک نگاه متعادل به ساعت‌ها داریم و برای مایکی از عناصر آن مهم‌تر از دیگری نیست. برای ما بهترین بودن در کل ساعت یکدست آورد است. ما همیشه دلمان می‌خواست ساعتی طراحی کنیم که مادام‌العمر باشد و بتواند برای مشتری ما همیشگی کار کند به همین خاطر باید عملکرد مناسب و همچنین ظاهر جذابی داشته باشد. ما در حال حاضر از بهترین وسایل ساخت سوئیس در ساعت‌های خودمان استفاده می‌کنیم.
 
آیا شما مشتریان مخصوص به خودتان را پیداکرده‌اید یا همان مشتریان ساعت‌های کلاسیک قدیمی رادارید؟

بیشتر مشتریان ما در مورد طراحی‌های شرکت ما نظرات خاصی می‌دهند، و درخواست‌های زیادی برای ساختن ساعت‌های خودکار داریم که امسال در رأس امور خودمان قراردادهایم و به آن‌ها هم رسیدگی خواهیم کرد. این حرکت ما باعث جذب شدن مشتریان قدیمی و همچنین ساعت دوستان کلاسیک خواهد شد.




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر