اعطاء در نشست خبری:

شهردار تهران سه شنبه برای ادای سوگند در شورای شهر حاضر می شود

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: حضور شهردار تهران در جلسه روز سه شنبه شورای شهر به منظور ادای سوگند قطعی شد.

شهردار تهران سه شنبه برای ادای سوگند در شورای شهر حاضر می شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطاء سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش عملکرد کمیسیون ها برگزار شد، با بیان اینکه حضور محمد علی نجفی در جلسه روز سه شنبه شورای شهر به منظور ادای سوگند قطعی شده است، اظهار داشت:روز سه شنبه نجفی ساعت ٩ صبح در جلسه رسمی شورا حضور خواهد یافت.

وی به افزایش حساسیت ها نسبت به موضوع ایمنی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: بعد از حادثه پلاسکو حساسیت ها به موضوع ایمنی افزایش یافت و این حساسیت ها در سطوح مختلف است.

اعطاء:فضا را دو قطبی نکنیم

اعطا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اعضای اصلاح طلب شورای پنجم برای مصون ماندن از انتقاد‌های آتی اصولگرایان، موضوع نپرداختن به پرونده و نقد‌های وارده به مدیریت شهری سابق را مطرح کرده اند، پاسخ داد: نباید فضا را دو قطبی کنیم، ما بعد از انتخابات نماینده همه مردم شهر هستیم و فضای مدیریت شهری نباید سیاسی شود.

تغییر مدیران در سطوح بالای شهرداری

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تغییرات در مدیران شهرداری عنوان کرد: تعبیر ما این است که در سطح بالای مدیران شهرداری در هفته آینده توسط شهردار تغییرات شکل خواهد گرفت.

اعطا اضافه کرد: شهردار جلسه‌ای با همه‌ی اعضا در رابطه با انتخاب معاونان تشکیل نداده، اما اعضای شورا نقطه نظرات و پیشنهاد‌های خود را به وی ارائه داده اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به انتخاب 2 نفر برای عضویت در کمیته سفرهای خارجی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: برای اعزام مدیران شهرداری به سفرهای خارجی در شورای سوم مصوبه‌ای با دستور العمل معاونان و ماموران شهری به سفرهای خارجی وجود داشت، به همین منظور در این جلسه، اعضای شورای شهر دو نفر از اعضا را برای نظارت بر سفرها انتخاب کردند.

اعطاء با اشاره به فعالیت کمیسیون‌های6 گانه شورای شهر افزود: هر یک از کمیسیون‌های شش گانه شورا فعالیت مشخصی دارند به همین منظور هم در هفته، کمیسیون‌ها 2 جلسه در این خصوص برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه مقرر شده کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در هفته تنها یک جلسه برگزار کند، تصریح کرد: تا زمانی که برنامه‌ها مشخص شود این موضوع محقق خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به بررسی عملکرد مالی شهرداری در شش ماهه نخست امسال، افزود: این موضوع مهمترین برنامه‌های کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر است.

بررسی عملکرد مالی شهرداری از سوی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه

اعطاء ادامه داد: بررسی عملکرد مالی شهرداری در شش ماهه اول سال در دست بررسی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورا قرار دارد و به زودی نتیجه بررسی‌های این کمیسیون در صحن علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش ارائه خواهد شد.

وی به اقدامات صورت گرفته در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش اشاره کرد و گفت: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم به همین منظور کمیسیون فرهنگی مسائل مرتبط با استقبال از ماه مهر را در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد:  این کمیسیون برای بررسی‌های بیشتر به منظور چگونگی استقبال از این ماه، آمادگی دارد تا با همه ی دستگاه‌ها همکاری داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه بنا داریم تعامل جدی با شهرداری تهران و سایر سازمان ها داشته باشیم، گفت: امیدواریم بتوانیم زمینه تعامل بیشتر را فراهم کنیم.

اعطاء با اشاره به اینکه موضوع عدم تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده برای باشگاه فرهنگی و ورزشی آرارات در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورا قرار دارد، گفت: متاسفانه بودجه این مجموعه به صورت محدود پرداخت شده به گونه ای که تنها 20 درصد اعتبارات به این مجموعه فرهنگی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به مهم بودن موضوع حمل و نقل عمومی با محوریت مترو در شهر تهران، تاکید کرد:با افزایش واگن های مترو می‌توانیم ظرفیت موجود جابه جایی 2 میلیون نفر در روز را به 5 الی 6 میلیون نفر افزایش دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اضافه کرد: بدون تردید با کاهش سرفاصله حرکت قطارها افزایش جابه جایی تحقق خواهد یافت.

اعطاء با بیان اینکه شهر تهران نیازمند 3 هزار واگن جدیداست، تاکید کرد: در حال حاضر برای تکمیل ظرفیت حداکثری مترو باید سه هزار واگن جدید به خطوط مترو تهران اضافه کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته به منظور حل مشکلات خط 7 متروی تهران گفت: اعضای شورا بازدیدهایی از این خط داشته اند به همین منظور حل مشکلات این خط را در دستور بررسی قرار داده و همچنین به دنبال برطرف کردن آن هستند.

اعطاء با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای کاهش آلودگی هوا در شهر تهران، تصریح کرد: هم اکنون طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تهران در دستور کار کمیسیون سلامت و محیط زیست قرار گرفته و به زودی هم نتایج بررسی‌های این کمیسیون اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای حل معضل آلودگی هوا از ظرفیت‌های علمی و مشورتی، سمن‌های فعال در حوزه‌های محیط زیست، مدیریت بحران، ایمنی و همچنین سلامت و بهداشت بهره مند خواهیم شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به بررسی وضعیت ستاد شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع جزء اولویت های شورای شهر قرار دارد.

بررسی تشکیل ستاد شورایاری ها در جلسه آینده شورای شهر

اعطاء اضافه کرد: تشکیل ستاد شورایاری‌ها در دستور جلسه آینده شورای شهر مورد بررسی قرار خواهد گرفت، چراکه اعتقاد ما تقویت هر چه بیشتر این ستاد است.

وی به چرایی تبدیل تفاهم نامه و میثاق نامه از سوی شهردار تهران اشاره کرد و افزود: در ابتدا بحث تفاهم نامه مطرح شد زیرا تعدادی از اعضای شورای شهر معتقد بودند که میثاق نامه یک طرفه است به همین منظور اعضای شورا به این‌جمع بندی رسیدند که شورا و شهردار باید با یکدیگر تفاهم نامه همکاری امضا کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه در جلسه های غیر رسمی شورای شهر مسائل موجود در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: اعتقاد ما این بود که باید به سمت تحقق پارلمان محلی حرکت کنیم.

اعطاء در پاسخ به این سوال که چرا مراسم سوگندنامه شهردار تهران با تاخیر برگزار می‌شود، تاکید کرد: قرار ما این بود که مراسم شروع به کار فعالیت شهردار تهران را با یک سوگند نامه همراه کنیم تا چیزی شبیه به مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه پیش از تایید حکم محمد علی نجفی به عنوان شهردار تهران نمی توانستیم مراسم ادای سوگند شهردار تهران را برگزار کنیم، گفت: قرار شد نجفی در جلسه روز سه شنبه شورای شهر حضور پیدا کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر اینکه نسبت شورا با شهرداری نظارتی خواهد بود، افزود: در این شورا تصمیم ما این است که در انتخاب معاونان شهردار دخالتی نداشته باشیم و تنها نقش نظارتی ایفا کنیم.

شورا انتخاب معاون انتصابی را به شهردار تحمیل نمی کند

اعطا یادآور شد:بدون شک به لحاظ مشورتی صحبت‌هایی را با شهردار تهران خواهیم داشت اما این بدان معنا نیست که فرد و یا افراد خاصی را به شهردار تهران تحمیل کنیم‌.

وی به ارائه گزارش سه ماهه شورا اشاره کرد و گفت: این مهمترین برنامه شورای پنجم خواهد بود و به زودی گزارش عملکرد سه ماهه کمیسیون برنامه و بودجه را اعلام خواهیم کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر