از سیر تا پیاز موزه مادام توسو و تاریخچه جالب آن _ بخش دوم

مادام توسو نام موزه‌ای متفاوت است که شعب مختلفی در سرتاسر دنیا دارد

موزه مادام توسو

مادام توسو نام موزه‌ای متفاوت است که شعب مختلفی در سرتاسر دنیا دارد.  مجسمه‌های افراد سرشناس دنیا با موم و در ابعاد واقعی ساخته شده و در این موزه‌ها به نمایش در می‌آیند. شعبه اصلی این موزه در شهر لندن قرار دارد و یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر به حساب می‌آید. ما در گزارشی 2 قسمتی اطلاعات جالبی را درمورد این موزه به شما ارائه می‌کنیم. این بخش دوم و پایانی گزارش ماست:

دردسرها در شعب مختلف موزه مادام توسو

 موزه مادام توسو

در سال 2008 بود که یک مرد 41 ساله آلمانی در شعبه برلین موزه مادام توسو با عبور از سد بادیگاردها به سمت مجسمه آدولف هیتلر حمله ور شد و سر مجسمه را برید. این حرکت به نحوی اعتراض به قراردادن مجسمه دیکتاتوری مثل هیتلر در کنار قهرمانان ورزشی، ستاره‌های دنیای سینما و چهره‌های تاریخی بود. البته این مجسمه بعدها ترمیم شد و فرد مهاجم هم بعدها اعلام کرد که به خاطر یک شرط‌بندی این کار را انجام داده. مجسمه اصلی مومی هیتلر در سال 1933 در موزه مادام توسوی لندن قرار داده شده بود که بارها به آن مجسمه نیز آسیب‌هایی وارد شده بود و در سال 1936 مجسمه مومی جدیدی از هیتلر ساخته شد و جایگزین گردید و از مجسمه جدید به خوبی نگهداری شد.

در ژوئن سال 2015 نیز یکی از هواداران نیکی میناژ تلاش داشت تا با مجسمه این خواننده آمریکایی در شعبه لاس وگاس موزه عکسی به یادگار بگیرد که همین کار باعث شد تا آسیبهایی به این مجسمه وارد شود و پس از ترمیم، مجسمه نیکی میناژ با امنیت بیشتری نگهداری می‌شود.

در ژانویه سال 2016 نیز در پی ارسال یک نامه سرگشاده و پس از آن حمایت افراد در شبکه‌های اجتماعی از نویسنده این نامه برای برداشتن مجسمه هیتلر، مجسمه این دیکتاتور آلمانی از موزه مادام توسو لندن برداشته شد.

بازدید سلبریتی‌ها از موزه مادام توسو

 موزه مادام توسو

تعداد زیادی از سلبریتی‌ها از شعب مختلف موزه مادام توسو بازدید کرده‌اند و تعدادی از آنها با مجسمه هایشان عکسهایی به یادگار گرفته‌اند. 

*در روز 3 نوامبر سال 2009، آل راکر، مجری هواشناسی آمریکایی در موزه مادام توسوی نیویورک حدود دو ساعت به جای مجسمه اش ایستاد. بازدید کنندگان در ابتدا فکر می‌کردند که این مجسمه مومی اوست، اما در حقیقت این خود او بود که ژست گرفته بود.

*در سال 2012 اعضای گروه وان دایرکشن (One Direction) درموزه مادام توسوی لندن، به جای مجسمه‌های مومی شان ایستاده و ژست آنها را تقلید کردند.

*کارملو آنتونی و جرمی لین، بسکتبالیست‌های سرشناس هم در جریان رونمایی از مجسمه‌های مومی شان در موزه‌های نیویورک و سان فرانسیسکو، بازدید کنندگان موزه را سورپرایز کردند.

*در سال 2015 آرنولد شوارتزنگر برای شرکت در یک اقدام خیریه، در موزه هالیوود ژست مجسمه ترمیناتور را گرفت.

*سلنا گومز هم یکی از کسانی بود که با مجسمه مومی‌اش عکس یادگاری گرفته.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر