گران ترین ساعت های دنیا (بخش دوم)

گران ترین ساعت های دنیا را می شناسید؟ در این سری مطالب، می خواهیم شما را با تعدادی از گران قیمت ترین ساعت های جهان آشنا کنیم. برای جذاب تر شدن این مطالب، از ارزان ترین این سری ساعت ها شروع می کنیم و در بخش چهارم پس از ذکر منبع، گران ترین ساعت های این مجموعه را رونمایی می کنیم.

گران ترین ساعت های دنیا را می شناسید؟ در این سری مطالب، می خواهیم شما را با تعدادی از گران قیمت ترین ساعت های جهان آشنا کنیم. برای جذاب تر شدن این مطالب، از ارزان ترین این سری ساعت ها شروع می کنیم و در بخش چهارم پس از ذکر منبع، گران ترین ساعت های این مجموعه را رونمایی می کنیم.

گران ترین ساعت های دنیا

13- Grand Complication

برند: Lange & Söhne

قیمت: 2،5 میلیون دلار

برند Lange & Söhne ساعت Grand Complication را در 2013 معرفی کرد و در حال حاضر هم همچنان قیمتی‌ترین ساعت آن محسوب می‌شود. تقریبا یک سال زمان صرف ساخت این ساعت 2،5 میلیون دلاری شده است و قیمت آن از موتورها و پیچیدگی کارکرد آن ناشی می‌شود. درون قاب بزرگ طلایی آن که 50 میلی‌متر قطر و 20 میلی‌متر ضخامت دارد، امکاناتی چون تقویمی دائمی با نشانگر موقعیت کره ماه، کرونوگراف (زمان‌سنج) با شمارنده‌ی صدم ثانیه و عقربه‌ی فلایینگ (برای صفر کردن فوری و شمارش مجدد ثانیه‌شمار) و زنگ اعلام ساعت و دقیقه قرار دارد. در مجموع، موتور پیچیده‌ی این ساعت از 876 جزء مختلف تشکیل شده است.

12- Aeternitas Mega 4

برند: Franck Muller

قیمت: 2،7 میلیون دلار

می‌خواهید بدانید که پیچیده‌ترین ساعت مچی دنیا چه شکلی است؟ پس بهترست روی ساعت Aeternitas Mega 4 برند Franck Muller تحقیق کنید. این ساعت فوق‌العاده پیچیده و پردم و دستگاه از 1483 قطعه تشکیل شده که با هم اجزاء 36 موتور رکوردشکن را در این ساعت می‌سازند. هرچند که قیمت 2،7 میلیون دلاری آن واقعا کمرشکن است، اما قطعا این ساعت ارزش چنین قیمت بالایی را دارد. این ساعت به نحوی طراحی شده تا ابدالدهر دوام بیاورد، به همین خاطر تقویمی دارد که در هر چرخه‌ی 1000 ساله تجدید می‌شود و می‌تواند تا ابد کار کند.

11- Daytona Ref. 6263 Oyster Albino

برند: Rolex

قیمت: 4 میلیون دلار

گران ترین ساعت

در حال حاضر، مدل Daytona 6263 Oyster Albino قیمتی‌ترین رولکس جهان شناخته می‌شود که با قیمت 4 میلیون دلار در حراجی سال 2014 بفروش رفت. این ساعتکه قابی از فولاد ضدزنگ دارد، نام غیرعادی (Oyster Albino به معنی صدف زال یا همان صدف سفیدرنگ است) خود را از عقربه‌های کوچک سفیدرنگ کرونوگراف خود گرفته است. گذشته از طراحی منحصربفرد، ارزش این ساعت به این نکته برمی‌گردد که تنها 4 عدد از آن ساخته شده است و به همین خاطر، فوق‌العاده نادر بشمار می‌رود.

10- Antique Number 2667

برند: Breguet

قیمت: 4،5 میلیون دلار

ساعت جیبی مسحورکننده‌ی Antique Number 2667 ساخت یکی از اصیل‌ترین برندهای ساعت‌ساز سوئیسی، یعنی Breguet است که سابقه‌ی تاسیس آن به سال 1775 توسط آبراهام لوئی برِگِه برمی‌گردد. در کنار برند Vacheron Constantin، این برند قدیمی‌ترین ساعت‌ساز فعال دنیا محسوب می‌شود و همچنین آوازه‌ی یکی از مبتکرترین برندهای ساعت‌ساز دنیا را هم با خود یدک می‌کشد. همین بس که مکانیسم توربیلون و همچنین اولین ساعت مچی دنیا را همین برند برگه در 1810 ساخته است. البته این ساعت اولین‌بار در سال 1814 به قیمت 5،000 فرانک فروخته شد، اما حالا اگر بخواهید آن را از مالک فعلی بخرید، تقریبا باید حدود 5 میلیون دلار ناقابلی هزینه کنید تا مالک آن شوید. علاوه بر طراحی شیک و سنتی، این ساعت جیبی با قاب لوکسی از طلای 18 عیار و مجهز به دو موتور ساخته شده است.

9- Meterois

برند: Louis Moinet

قیمت: 4،6 میلیون دلار

اینکه یک ساعت تا چه حد نادر و کمیاب است، می‌تواند قیمت آن را نیز تعیین کند. این امر در مورد ساعت 4،6 میلیون دلاری Meterois از برند Louis Moinet نیز کاملا صدق می‌کند . در واقع، تنها چهار عدد از این مدل ساعت تولید شد که البته هر کدام از آنها خصوصیات خاصی هم برای خود داشتند. علاوه بر طراحی و ساخت بسیار زیبا، روی هر کدام از ساعت‌های Meterois (با تلفظ فرانسوی مِتِروآ به معنی اجرام کوچک متحرک در فضا) تکه‌ سنگی از کره ماه نیز کار شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر