مبلمان چرم خود را نو کنید

چرم یک ماده بادوام، مقاوم و انعطاف‌پذیر است اما باید به خوبی از آن محافظت و نگهداری شود تا همیشه زیبایی خود را حفظ کند.

مبلمان چرم خود را نو کنید

چرم یک ماده بادوام، مقاوم و انعطاف‌پذیر است اما باید به خوبی از آن محافظت و نگهداری شود تا همیشه زیبایی خود را حفظ کند.

مبلمان چرم خود را همیشه تمیز نگه دارید و به شیوه صحیح از آن مراقبت کنید تا علاوه بر این که همیشه ظاهری خوب داشته باشد، برای شما راحتی را نیز به ارمغان بیاورد. با مراقبت مناسب، کاناپه، نیمکت، صندلی یا میز جلوی مبلمان سال‌های سال نو خواهد ماند و می‌توانید از آن لذت ببرید.

چیزهایی که لازم دارید:

  • دستمال نرم
  • پاک‌کننده مخصوص چرم
  • نرم‌کننده چرم

نحوه مراقبت از مبلمان چرم

مبلمان چرم خود را دور از نور خورشید نگه دارید. مبلمان را در جایی قرار دهید و بچینید که در معرض تابش زیاد نور خورشید نباشد. کمی آفتاب بدک نیست اما اگر تابش نور خورشید بیش از اندازه باشد، رنگ مبلمان چرم شما را از بین می‌برد و آن را بی‌رنگ می‌کند. همچنین، مبلمان چرم شما باید حداقل 30 سانتی‌متر با منبع گرما مثل شومینه یا بخاری فاصله داشته باشد. گرما باعث آسیب رساندن به چارچوب و بدنه لوازم چرم شما می‌شود.

مبلمان چرم خود را حداقل هفته‌ای یک بار با دستمال نرم یا برس نرم جاروبرقی خاکروبی و گردگیری کنید. اگر چرم کثیف است، با دستمال مرطوب آن را تمیز کنید. اگر لازم بود، چرم را با یک پاک‌کننده چرم باکیفیت تمیز کنید. دستورالعمل‌های روی بطری پاک‌کننده را خوب بخوانید و طبق آن عمل کنید زیرا محصولات مختلف روش‌های استفاده متفاوتی دارند.

مبلمان چرم خود را حداقل سالی دو مرتبه نرم‌کننده بزنید. نرم‌کننده چرم به نرمی، انعطاف و دوام بیشتر چرم کمک می‌کند و آنها را در مدت طولانی‌تری سر پا و سالم نگه می‌دارد. علاوه بر این، از چرم در برابر لک شدن نیز محافظت می‌کند.

اگر نوشیدنی یا چیزی روی مبلمان ریخت، فوراً آن را تمیز کنید. با یک دستمال نرم لکه‌ها را بردارید؛ حواستان باشید لکه‌های روی چرم را نمالید یا نسایید. باقی ماندن طولانی‌مدت رطوبت روی چرم به مواد چرم آسیب می‌رساند.

اگر می‌توانید روکش چرم تشک‌های مبلمان خود را جدا کنید، هر چند ماه یک بار آنها را بشویید. ابتدا تشک‌ها را با دست‌هایتان پف دهید و سپس آنها را سر جای خود بگذارید. با این کار از چروک شدن، تاخوردگی، خط افتادن و شکستن چرم پیشگیری خواهید کرد.

چیزهایی مثل روزنامه، مجله یا کاغذهای جوهری را دور از چرم نگه دارید. جوهر روی آنها به چرم می‌چسبد و مبلمان چرم را لک می‌کند. اشیای تیز، که شامل پنجه‌های حیوان خانگی شما نیز می‌شود، را به چرم نزدیک نکنید زیرا ممکن است آن را پاره کند یا خراش دهد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر