رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان به میزان خبرداد

رهایی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در بندرعباس

یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش بی وقفه اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از رهایی محکوم به قصاص پس از هشت سال حبس با رضایت اولیای دم خبرداد.

مظفرحمزه ئی در تشریح جزئیات این خبرگفت: در سال 1388 پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان هرمزگان مطرح و پس از طی مراحل رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص شد.

وی تصریح کرد:پس از قطعیت حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس براساس موازین قانونی و به منظور ایجاد صلح وسازش تلاش‌های بی وقفه خود را آغاز کردند.

حمزه ئی یادآور شد: با ورود شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس به این پرونده و پس از تشکیل جلسات متعدد باحضور اعضای خانواده مقتول و معتمدین محلی، خوشبختانه این تلاش‌ها مثمرثمر واقع شد و در نهایت خانواده مقتول (الف. ک) رضایت خود را اعلام و از اعمال مجازات قصاص (ع. د) صرف نظر کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان یادآور شد: گذشت یکی از اوصاف انبیاء الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام) است و جایگاه آن به حدی است که در متون دینی و روایات به عنوان یک عبادت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: ضرورت دارد موضوع گذشت به عنوان یک شاخص اخلاقی مورد توجه ویژه قرار گیرد و وظیفه انسان مؤمن است که خود را در فضیلت این امر مهم سهیم نماید.


رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در ادامه بیان کرد: درطی 11 ماهه سال گذشته شهرستان‌های میناب با 346 فقره، بندرعباس 218 مورد و کیش با 179 فقره پرونده نسبت به سایرحوزه‌های قضایی استان رتبه‌های برترصلح وسازش رابه خود اختصاص دادند.

مظفر حمزه ئی بیان داشت: باپیگیری‌های انجام شده وتبیین اهداف تشکیل شورا‌های حل اختلاف امیدواریم روند صعودی صلح وسازش دراستان هرمزگان همچنان ادامه یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر