علل رایج دل درد و راه‌های پیشگیری از آن

دل‌ درد‌ معمولا با مراجعه به پزشک به راحتی درمان می‌شود. ممکن است پزشک معالج تنها با معاینه‌ای کوتاه یا حتی پرسیدن سوالاتی درباره زندگی روزمره شما علت آن را پیدا کرده و به رفع دل درد شما اقدام کند.

علل رایج دل درد و راه‌های پیشگیری از آن

دل‌ درد‌ معمولا با مراجعه به پزشک به راحتی درمان می‌شود. ممکن است پزشک معالج تنها با معاینه‌ای کوتاه یا حتی پرسیدن سوالاتی درباره زندگی روزمره شما علت آن را پیدا کرده و به رفع دل درد شما اقدام کند.

ما قصد داریم به بعضی از دلایل رایجی که باعث دل‌ درد می‌شوند اشاره کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه گوارش بعضی افراد ضعیف و تحریک پذیر است و با مصرف مواد غذایی خاص دچار ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند. این افراد با رعایت نکاتی در رژیم غذایی و اعمال تغییرات جزئی در وعده‌های غذایی ‌شان می‌توانند این مشکلات را کنترل کنند.

گاها موضوع به این سادگی‌ها نیست و درد نشانه‌ی مشکلی جدی است که باید سریعا با پزشک در‌میان گذاشته شود.

دلایل معمول دل‌ درد چیست؟

دل‌ درد، ممکن است خفیف، شدید یا همراه با گرفتگی باشد. درد می‌تواند به دلیل یبوست، سوء هاضمه یا ویروس گوارشی باشد.

بیایید درباره بعضی بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش و علائم آن‌ها  بیشتر بدانیم.

مسمومیت غذایی

مسمومیت غذایی رایج است اما می‌تواند آزار‌دهنده و حتی کشنده باشد. با بالا بردن سیستم ایمنی، تقویت سیستم گوارش و احتیاط در مصرف مواد غذایی می ‌توان از آن جلوگیری کرد.  

سندروم روده تحریک پذیر (IBS)

این بیماری بیشتر زنان را مورد هدف قرار می‌دهد. فرد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر ممکن است دچار اسهال، یبوست ،درد و گرفتگی‌های شکمی شود.

دلیل اصلی این بیماری ناشناخته است اما افراد می‌توانند با تغییر رژیم غذایی، سبک زندگی مصرف دارو زیر نظر پزشک علائم را از بین برده و بیماری‌شان را کنترل کنند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

‌ برای گذروندن عصر شاید کمی دل‌گیر جمعه راه‌های زیادی وجود داره، اما بهترین راه‌، وقت گذرونی با یه ترکیب خوشمزه است! مزه‌ها جادوی لحظه‌هان! برای این کار کافیه یه کم جو دوسر پرک رو با عسل، روغن کنجد، مغزی‌های دل‌خواهتون مثل بادوم‌زمینی و کمی پودر نارگیل رو با هم ترکیب کنید و به‌مدت 40 دقیقه روی سینی، در فر بذارید و هر 5 دقیقه، مخلوط رو هم بزنید تا یه گرانولای برشته حسابی آماده بشه. مخلوط برشته رو توی ظرف انتخابیتون بریزید و قسمت اصلی ماجرا، «ماست لاکتیویای هم‌زده پرچرب یا کم‌چرب» رو، روی مواد دیگه بریزید. __________ #ماست #گرانولا #ماست_گرانولا #ماست_لاکتیویا #لاکتیویا #عصرونه #جمعه #عصرجمعه

A post shared by Kalleh Dairy Company (@kallehbrand) on Feb 1, 2019 at 6:30am PST

 کرون روده

بیماری کرون، از بیماری‎‌های التهابی روده است که می‌تواند کل سیستم گوارش، از دهان تا مقعد را تحت تاثیر قرار دهد.

نشانه‌های این بیماری از خفیف تا شدید متفاوت است، اغلب به کندی پیشرفت می‌کند و حتی ممکن است مدتی نهفته باقی‌بماند. علائم آن اغلب شامل تب، کاهش وزن، اسهال، وجود خون در مدفوع، کم شدن اشتها و بی‌حالی است.

بازگشت اسید به مری (GERD)

علائم ریفلاکس معده شامل سوزش سر دل، سرفه‌های مزمن، سوزش و درد قفسه سینه است. با شناختن علل ایجاد این مشکل می توانید آن‌را برطرف کنید.استرس، بعضی از غذا‌ها و دارو‌ها، اضافه وزن می‌توانند از عوامل بازگشت اسید معده به مری باشند.

دل‌درد می تواند علامت بیماری‌های دیگر مثل آپاندیس، فتق، سنگ کلیه، سنگ کیسه صفرا، زخم معده و عدم تحمل لاکتوز باشد.

دل درد

پیشگیری از دل درد

همانطور که اشاره شد سبک زندگی و رژیم غذایی ما در سلامت دستگاه گوارش‌مان نقش مهمی دارد. با رعایت نکات زیر به‌راحتی می‌توانیم از دل درد پیشگیری کنیم.

آرام غذا بخورید!

وقتی غذایتان را نجویده قورت می‌دهید یا سریع غذا می‌خورید، هوا را همراه با غذا می‌بلعید. این موضوع باعث افزایش گاز در معده و در نهایت دل درد شود. پس عجله نکنید و غذا را خوب بجوید تا مغزتان هم پیش از آنکه زیاد بخورید فرصت داشته باشد دستور سیری را ارسال کند.

مدت طولانی گرسنه نمانید!

بعضی افراد بین دو وعده غذایی دچار دل درد می‌شوند. دلیل این موضوع نبودن بافر در معده برای خنثی کردن اسید آن است.برای رفع این مشکل وعده‌های غذاییتان را بیشتر و حجم غذای مصرفی در این وعده ها را کم کنید.

رژیم مغذایی مقوی داشته باشید!

هضم غذا‌های چرب، تند و سرخ شده برای معده سخت است. خوردن این غذا‌ها گوارش را دچار اختلال می‌کند و هضم آن‌ها طولانی‌تر است که این موضوع احتمال یبوست را افزایش می‌دهد.

با مصرف غذاهای مقوی و حجم بیشتر سبزیجات سرشار از فیبر دستگاه گوارش دچار اختلال نمی‌شود.

مواد غذایی، نقش مهمی در بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش دارد و از ابتلا به بسیاری از مشکلاتی که قبلا ذکر شد پیشگیری می‌کند.

لاکتیویا محصول لبنی است که عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند. این محصول پروبیوتیک علاوه‌بر این که سیستم ایمنی و گوارشی را تقویت می‌کند، با وجود لاکتیگوار برای افراد مبتلا به یبوست کاربرد دارد.

البته لازم به ذکر است که این محصول نمی‌تواند جایگزین دارو‌ها و  روش‌های درمانی باشد اما مصرف روزانه و مداوم آن در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از مشکلات گوارشی موثر خواهد بود.

خرید ماست کم چرب لاکتیویا کاله از دیجی کالا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان