چرا «پایه» فوتبال سست است؟ - ۱۲

هیات فوتبال به کیفیت اهمیت نمی دهد/ زمان انجام بازیها مناسب نیست

مربی تیم فوتبال امید پرسپولیس معتقد است در زمان برگزاری مسابقات در رده های پایه باید تجدید نظر صورت بگیرد.

هیات فوتبال به کیفیت اهمیت نمی دهد/ زمان انجام بازیها مناسب نیست

نادر باقری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد شرایط برگزاری لیگ پایه های استان تهران گفت: متاسفانه ضعف هایی در زمینه برگزاری بازی ها وجود دارد. هیات فوتبال تنها به دنبال برگزاری سر وقت بازی هاست و کیفیت برای آنها اهمیت چندانی ندارد.

وی افزود: هیات فوتبال نظارت چندانی روی برگزاری بازی ها ندارد. برای مثال برخی از باشگاه ها توپ های مناسب بازی نداشتند و هنگامی هم که ما به داور اعتراض می‌کردیم  که این توپ ها مناسب نیست آنها می گفتند که تیم میزبان همین توپ ها را تهیه کرده و باید با همین ها بازی را برگزار کنیم.

مربی تیم امیدهای پرسپولیس اضافه کرد: یکی از قوانین اصلی برگزاری مسابقات فوتبال طبق قوانین فیفا و AFC این است که بازیها زمانی برگزار شود که سلامت بازیکنان به خطر نیوفتد متاسفانه اکثر مسابقات در رده پایه ساعت 12 در فصل تابستان برگزار می‌شود این در حالی است که ما در زمین چمن مصنوعی بازی می‌کنیم و در اوج گرما بدترین ساعت برای برگزاری مسابقه در زمین چمن مصنوعی است بار ها پاهای بازیکنانمان در طول تاول زده است به اعتقاد من باید در زمینه ساعت برگزاری بازی ها تجدید نظری صورت گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از بحث ها موضوع حضور آمبولانس در مسابقاتمان بود. آمبولانس بارها با تاخیر در بازیهایمان حاضر می‌شد و چون تا زمانی که آمبولانس در محل برگزاری بازی حاضر نباشد مسابقه انجام نمی‌شود، بازی نیز با تاخیر انجام می‌شد این مساله در تمام شرایط جسمی و روانی بازیکنان تاثیر منفی داشت.

باقری در مورد زد و بند در تیم های پایه گفت: من ندیدم اما شنیدم نه تنها در لیگ پایه ها بلکه می گویند در سطح لیگ های مختلف کشوری هم این موضوع وجود دارد اما باید این مساله ثابت شود و از آن جلوگیری شود.

وی در پایان در مورد پیشنهادش برای پیشرفت فوتبال پایه خاطرنشان کرد: در سنین پایه بحث آموزش مطرح است. مربی از هر نظر برای بازیکنش در این سنین الگو است مربی باید ظاهر مناسب داشته باشد و رفتارش نیز مانند یک الگو باشد از نظر آموزشی نیز در سطح خوبی قرار داشته باشد اما برخی از تیم های خود محور بعضا از مربیانی استفاده می‌کنند  که حتی رفتار نامناسبی در زمین دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر