افشای مشخصات اسنپدراگون ۸۷۵؛ معماری ۵ نانومتری و پردازنده گرافیکی قدرتمند

اطلاعات جدیدی از چیپست پرچمدار بعدی کوالکام منتشر شده است. طبق گزارش جدید، اسنپدراگون ۸۷۵ اولین تراشه کواکلام با معماری ۵ نانومتری خواهد بود و از پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno ۶۶۰ بهره می‌برد.

افشای مشخصات اسنپدراگون 875؛ معماری 5 نانومتری و پردازنده گرافیکی قدرتمند

اطلاعات جدیدی از چیپست پرچمدار بعدی کوالکام منتشر شده است. طبق گزارش جدید، اسنپدراگون 875 اولین تراشه کواکلام با معماری 5 نانومتری خواهد بود و از پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 660 بهره می‌برد.

بر اساس گزارش 91mobiles، چیپست پرچمدار بعدی کوالکام، اسنپدراگون 875 نام خواهد گرفت. این تراشه از مودم به روز شده اسنپدراگون X60 5G برخوردار است که از طول موج‌های میلیمتری (mmWave) و زیر 6 گیگاهرتز شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. این منبع مدعی شده که اولین گوشی‌های پرچمدار مجهز به تراشه جدید کوالکام سال 2021 از راه می‌رسند.

در مرکز این تراشه، پردازنده اختصاصی Kryo 685 مبتنی بر فناوری v8 Cortex در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 660 و پردازنده سیگنال تصویر Spectra 580 وظایف پردازشی را بر دوش می‌کشد. یکی از مهم ترین ویژگی‌های اسنپدراگون 875 این است که بر پایه معماری 5 نانومتری ساخته خواهد شد.

اطلاعات زیادی در مورد سرعت کلاک یا معماری اسنپدراگون 875 فاش نشده، ولی جهش کوالکام از معماری 7 نانومتری به معماری 5 نانومتری نشان می‌دهد که این تراشه نسبت به نسل قبل مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. طبق گزارش منبع یاد شده، این تراشه از رم پرسرعت چهارکاناله LPDDR5 پشتیبانی می‌کند و به احتمال فراوان توسط کمپانی تایوانی TSMC تولید خواهد شد.

انتظار می‌رود کوالکام دسامبر سال جاری میلادی از چیپست اسنپدراگون 875 به طور رسمی رونمایی کند. البته به خاطر وضعیتی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده، احتمال موکول شدن مراسم رونمایی به اوایل سال 2021 وجود دارد. باقی مشخصات فنی اسنپدراگون 875 را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

مشخصات فنی اسنپدراگون 875

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر