هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

بیت کوین یکی از ارزشمندترین و البته مهم‌ترین کریپتوکارنسی‌های دنیا است که با کمک آن، می‌توان تراکنش‌های مالی متفاوتی انجام داد.

هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

بیت کوین یکی از ارزشمندترین و البته مهم‌ترین کریپتوکارنسی‌های دنیا است که با کمک آن، می‌توان تراکنش‌های مالی متفاوتی انجام داد. از آن‌جا که خرید بیت کوین چندان راحت نیست و البته هر یک عدد بیت کوین، ارزش بسیار زیادی دارد، برای تعامل روزمره و عادی، باید از واحدهای کوچک‌تر این ارز دیجیتال، استفاده کنیم. ساتوشی، کوچک‌ترین واحد اندازه‌گیری و قابل معامله در بیت کوین است.

ساتوشی چیست؟

هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

همان‌طور که پول‌های عادی به اجزای کوچک‌تری تقسیم می‌شوند، ارزهای دیجیتال را نیز می‌توانیم به واحدهای کوچک‌تر تقسیم کنیم. در واقع اگر یک ارز فیات یا دیجیتال به هدف انجام تراکنش‌های روزمره و واقعی طراحی و عرضه شده باشد، باید بتوان آن را به اجزای کوچک‌تر نیز تقسیم کرد. برای مثال، پوند انگلیس به پنی و دلار آمریکا به سنت تبدیل می‌شوند. بیت کوین نیز به ساتوشی قابل تقسیم بوده و هر بیت کوین از 100.000.000 ساتوشی تشکیل شده است.

ساتوشی کوچک‌ترین واحد قابل معامله بیت کوین است که امکان انجام انواع تراکنش‌های مالی را در اختیار عموم افراد جامعه می‌گذارد. اسم این واحد، از نام خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو گرفته شده است.

این تقسیم‌بندی‌های امکان معامله با این ارز دیجیتال را برای استفاده‌های معمول روزانه فراهم می‌کند و با وجود ساتوشی و دیگر واحدهای این رمزارز، خرید یا فروش بیت کوین یا انجام انواع تراکنش‌های مالی توسط آن، تسهیل خواهد شد.

از آن‌جا که ارزش بیت کوین به شکل نجومی رشد کرد، تریدرها برای معامله با این رمزارز، به واحدهای کوچک‌تر نیاز پیدا کردند. هر ساتوشی، یک میلیونیم یک بیت کوین است و با استفاده از این واحد، هر نوع خرید و فروشی را به‌راحتی می‌توانیم با بیت کوین انجام دهیم.

چرا به ساتوشی نیاز داریم؟

مهم‌ترین سوال در زمان معرفی ساتوشی این است که چرا به این واحد بسیار کوچک‌تر نیاز داریم؟ برای درک بهتر کاربرد ساتوشی، باید به دلیل روی‌آوردن مردم به ارزهای دیجیتالی اشاره کنیم. با ورود بیت کوین به معادله‌های اقتصادی از سال 2008، تمام تراکنش‌های مالی شکل تازه‌ای به خود گرفتند. در حال حاضر، هر کسی می‌تواند از هر نقطه در دنیا به هر نقطه دیگری، هر مبلغی که بخواهد در کمترین زمان ممکن و با کمترین کارمزد قابل تصور، ارسال کند.

تا پیش از این، انجام هر گونه تراکنش بزرگ مالی یا بین‌المللی، به موسسه‌ها و بانک‌های واسط نیاز داشت. ساتوشی ناکاموتوی مشهور و در عین حال ناشناس، با معرفی بیت کوین، این مشکل را حل کرد. در حال حاضر، تراکنش‌های مالی شکل جدیدی به خود گرفته‌اند و یکی از ساده‌ترین مثال‌های آن، پرداخت حقوق نیروهای فریلنسری در حال کار با مجموعه‌های خارجی است.

این مزیت فوق‌العاده بیت‌کوین با افزایش قیمت بی‌سابقه آن، کمی دچار چالش شد. در واقع خرید و فروش آیتم‌های روزمره، با یک ارز دیجیتال فوق‌العاده گران، اصلا کار راحتی نیست. مردم برای این تعامل‌ها، باید میزان خیلی کمی از رمزارز خود را استفاده کنند که این کار ممکن است باعث اشتباهات متعددی شود.

برای مثال، خرید یک خوراکی 2 دلاری با بیت کوین، با پرداخت 0.000029 بیت کوین، امکان‌پذیر می‌شود. اعشار زیاد عدد، بدون شک چالش‌های زیادی در پی خواهد داشت و احتمال خطا، احتمال استفاده از بیت کوین را نیز کمتر می‌کند. از آنجا که هدف اصلی و اولیه ساتوشی ناکوموتو این بود که بیت کوین جایگزین ارزهای فیات شود، بنابراین یک راه‌حل جایگزین برای استفاده از این رمزارز به‌وجود آمد.

برای کاهش خطاهای احتمالی، بهتر است که مبلغ یک بیت کوین به 100 میلیون بخش تقسیم شده و پرداخت‌های کمتر، با این واحد انجام بگیرند. حالا اگر بخواهیم از ساتوشی استفاده کنیم، مبلغ خرید یک خوراکی 2 دلاری معادل 11.843 ساتوشی خواهد بود. تجربه نشان داده است که تقسیم یک رقم بزرگ به واحدهای کوچک‌تر، احتمال خطا را کاهش داده و پرداخت با کمک آن را نیز تسهیل می‌کند.

نحوه تبدیل دلار و تومان به ساتوشی

هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

با توجه به افزایش روزافزون قیمت بیت کوین، استفاده از ساتوشی نیز رواج بیشتری پیدا خواهد کرد. هرچند تا زمانی که قیمت هر یک عدد بیت کوین به یک میلیون دلار نرسد، ارزش هر ساتوشی کمتر از یک سنت خواهد بود. با وجود این، اگر قصد دارید از ساتوشی برای خرید محصولات مختلف استفاده کنید، به‌راحتی می‌توانید از ابزارهای آنلاین کمک گرفته و مبلغ دلار را به ساتوشی تبدیل نمایید.

برای تبدیل ساتوشی به تومان نیز تنها باید این فرآیند را پشت سر بگذارید:

  • ابتدا ساتوشی را به بیت کوین تبدیل کنید.
  • عدد به‌دست آمده را در قیمت بیت کوین به دلار، ضرب کنید.
  • مقدار دلار را به تومان تبدیل کنید.

به همین سادگی می‌توانید از مبلغ خریدهای خود از ساتوشی به دلار یا ساتوشی به تومان، مطلع شوید. اغلب کارشناسان در زمان تحلیل بیت کوین عقیده دارند که این ارز دیجیتال، هنوز هم احتمال رشد بسیار بیشتر را دارد. به همین خاطر، استفاده از ساتوشی نیز در آینده‌ای نزدیک، بیشتر خواهد شد.

ناگفته نماند که این مطلب تنها برای افزایش اطلاعات پایه و عمومی شما است. نباید تنها بر اساس این محتوا، اقدام به خرید یا فروش بیت کوین کنید. بلکه پیش از انجام هر گونه فعالیت در این حوزه، حتما با متخصصان و کارشناسان ارز دیجیتال مشورت کرده و احتمال ضررهای مختلف را به حداقل میزان ممکن برسانید.

کوچک‌ترین واحد قابل معامله بیت کوین

هر بیت کوین از 100 میلیون ساتوشی تشکیل شده و ساتوشی، کوچک‌ترین واحد بیت کوین است. با افزایش قیمت بیت کوین و بیشتر شدن ارزش آن در طی سال‌های اخیر، خرید و فروش آیتم‌های کوچک با این رمزارز، سخت و چالش برانگیز شد. برای تسهیل این فرآیند، ساتوشی به‌عنوان کوچک‌ترین واحد قابل معامله بیت کوین، معرفی شد که امکان تبدیل آن به دیگر ارزها هم وجود دارد. خرید بیت کوین یا انجام انواع معامله‌ها با آن با استفاده از بیت‌کوین، بسیار ساده‌تر است و به همین دلیل، استفاده از ساتوشی روز به‌روز رواج بیشتری می‌یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر