۳ بار حضور در المپیک؟ سخت است همیشه در اوج باشید!

ندا شهسواری در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین درباره حضورش در المپیک پاریس صحبت کرد.

3 بار حضور در المپیک؟ سخت است همیشه در اوج باشید!

سپهر ستاری: مسابقات المپیک 2024 پاریس از روز 5 مرداد به صورت رسمی آغاز خواهد شد و کاروان ایران با 40 ورزشکار در این دوره از رقابت‌ها شرکت می‌کند. تنیس روی میز ایران با 3 نماینده در المپیک حضور دارد و نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و ندا شهسواری 3 ورزشکار این رشته هستند که راهی پاریس خواهند شد. ندا شهسواری در این دوره علاوه بر حضور در المپیک، پرچمدار کاروان ایران هم خواهد بود و یک افتخار بزرگ را کسب کرده است. او که پس از المپیک 2012 لندن و 2016 ریو برای سومین بار سهمیه المپیک را کسب کرده می‌گوید انتخاب شدن به عنوان پرچمدار حتی بیشتر از کسب سهمیه او را خوشحال کرده است.

تنیس روی میز ایران در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و پس از درخشش در بازی‌های آسیایی حالا به‌دنبال خودنمایی در المپیک پاریس است. ندا شهسواری در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین درباره سومین حضورش در المپیک و پرچمداری کاروان ایران صحبت کرده است:

اول از همه در خصوص مراسم دیروز و نشستی که با وزیر ورزش داشتید بگویید.

خیلی خوشحالم که این مراسم با حضور مادران برگزار شد. اولین بار بود چنین مراسمی داشتیم و همیشه در مراسم بدرقه خود ورزشکاران حضور داشتند ولی این بار به همراه مادران آمدیم و خیلی برای آن‌ها خوشحال‌کننده بود. به هر حال مادران خیلی برای ورزشکاران زحمت می‌کشند که به این جایگاه برسند و این مراسم باعث شد یک مقدار کمی از زحمات آن‌ها جبران شود و خودشان ماحصل زحمات‌شان را حس کردند و این برایخود من خوشال‌کننده بود.

از اینکه به عنوان پرچمدار کاروان انتخاب شدید چه حسی دارید؟

از این بابت خیلی خوشحالم. حتی بیشتر از گرفتن سهمیه خوشحالم کرد چون افتخاری است که تا ابد می‌ماند و برای من حس غرور و افتخار دارد که در صف اول بایستم و نماینده تمام ورزشکاران تاپ کشورم باشم و امیدوارم نماینده خوبی برای کشورم در المپیک پاریس باشم.

این سومین المپیک شماست و از این حیث رکورد خوبی ثبت کرده‌اید.

من المپیک توکیو را به اختلاف یک امتیاز از دست دادم و نتوانستم سهمیه بگیرم. خیلی دوست داشتم سهمیه دوره قبلی را هم بگیرم تا سومین بار پیاپی به المپیک بروم چون بزرگ‌ترین مسابقات ورزشی است. الان هم خیلی خوشحال هستم چون 3 بار حضور در المپیک برای یک ورزشکار کار سختی است که همیشه در اوج باشید و فقط ورزشکاران حرفه‌ای درک می‌کنند چقدر مسیر سختی است.

ما چقدر در المپیک شانس مدال هم داریم؟

مخصوصا در بخش آقایان شرایط خیلی خوب است و برادران عالمیان در بازی‌های آسیایی مدال برنز گرفتند. قدرت‌های دنیا در آسیا هستند و آن‌ها کار بزرگی کردند. به نظر من این نشان می‌دهد چیزی غیرممکن نیست و همه کشورها به چین نزدیک شده‌ایم و با آن‌ها رقابت می‌کنیم و امیدوارم با بهترین عملکرد و تمرکز بالا نتیجه خوبی کسب کنیم.

3 بار حضور در المپیک؟ سخت است همیشه در اوج باشید!

از امکانات و شرایط تمرینی راضی هستید؟

امسال نسبت به المپیک‌های قبلی چه از نظر شرایط تمرینی و چه شرایط مالی و اسپانسرهایی مثل آقای دکتر خلیلیان که حامی تمام ورزشکاران است که قرار شده حمایت کنند و حمایت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش یکی از بهترین دوره‌ها بوده است و باعث شه با خیال راحت‌تری به مسابقات برویم. این خودش یک پوئن مثبت برای انگیزه دادن به ورزشکاران است چون ما استرس خاصی برای این مسابقات داریم.

به نظرتان بعد از درخشش در بازی‌های آسیایی، تنیس روی میز ایران چه زمانی می‌تواند به یک قدرت در جهان و آسیا تبدیل شود و مدعی همیشگی کسب مدال باشد؟

به نظرم خیلی نزدیک شده‌ایم و الان جزو مدعیان هستیم. اخیرا نوجوانان ما مقام سوم آسیا را کسب کردند و مقامی که در بازی‌های آسیایی به‌دست آمد، اتفاقی نبود چون در این صورت تکرار نمی‌شد. فدراسیون در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری خیلی خوبی که داشته، روی همه رده‌ها تاثیر خوبی گذاشته و توانستیم با قدرت‌های دنیا رقابت کنیم.

الان شما از نظر درآمدی در شرایطی هستید که بتوانید به صورت کامل روی ورزش تمرکز کنید و خیال‌تان از بحث مالی راحت باشد؟

نه از نظر درآمدی ما با رشته‌هایی مثل والیبال و فوتبال متفاوت هستیم. ورزش خودش یک صنعت است و باید چنین نگاهی باشد. زندگی خود من همیشه تک‌بعدی بوده و روی ورزش تمرکز کردم. البته قول‌هایی در خصوص بیمه و استخدام داده شده که همکاری کنند تا بدون دغدغه و حرفه‌ای به ورزش بپردازم. ما هر دو هفته یک بار باید رویه راکت را تعویض کنیم که حدوداً ماهیانه 15 تا 16 میلیون تومان هزینه‌ دارد. با وجود این هزینه‌ها و با دستور وزیر ورزش حمایت‌های خوبی از ما شکل گرفته که امیدوارم بعد از المپیک نیز ادامه داشته باشد.

به نظرتان با حضور در المپیک و انتخاب‌شدن به عنوان پرچمدار چقدر به دختران ایرانی انگیزه داده‌اید؟

الان المپیکی شدن پینگ‌پنگ در سال 2012 باعث شد تعداد بازیکنان حرفه‌ای بیشتر شود. چون به این باور رسیدند از ظرف زنان هم می‌توان المپیکی شد و حتی مقام آورد. من خودم می‌بینیم شور و اشتیاق و پشتکار در پینگ‌پنگ زنان بیشتر از قبل شده و امیدوارم ورزشکاران ما در سال‌های بعد حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند و مثل کشتی و وزنه‌برداری جزو مدال‌آوران قطعی مسابقات باشند و این آرزوی من است.

3 بار حضور در المپیک؟ سخت است همیشه در اوج باشید!

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان