۳ ماده غذایی مضر برای سلامت پوست

غذاهای مصرفی ما در طول روز، اثر مستقیمی بر سلامت پوست دارند و متخصصان همواره بر تاثیر تغذیه روی پوست و مو بسیار تاکید می‌کنند.

3 ماده غذایی مضر برای سلامت پوست

به گزارش خبرآنلاین، حذف کامل هر چیزی از رژیم غذایی ضروری نیست مگر اینکه نسبت به آن ماده آلرژی داشته باشید. با این حال، به منظور داشتن پوستی سالم و شاداب، باید در مصرف این مواد غذایی با احتیاط عمل کنید:

الکل

الکل، موجب انبساط رگ‌های خونی و قرمزی پوست می‌شود؛ در نتیجه احتمال بروز جوش و آکنه در پوست را افزایش می‌دهد. مطالعه‌ای بر روی بیش از 3000 زن 18 تا 75 ساله از نژادهای مختلف نشان داد که نوشیدن زیاد الکل، با بروز علائم پیری صورت و چین و چروک همراه است.

غذاهای فرآوری‌شده

این غذاها سبب ایجاد التهاب در بدن می‌شوند؛ از همین رو برای سلامت پوست و ناخن مضر هستند. برخی از مطالعات نیز مصرف غذاهای سرخ‌شده و پرچرب را با پیری پوست مرتبط می‌دانند. غذاهای فرآوری‌شده عبارتند از: غذاهای سرخ‌شده و سوخاری، آب نبات، کلوچه و کیک، گوشت‌های فرآوری‌شده مانند سوسیس، کالباس و ... .

هم‌چنین یک مطالعه در سال 2021 بر روی بیش از 15000 بزرگسال چینی نشان داد که مصرف غذاهای فرآوری‌شده، خطر ابتلا به اگزما را افزایش می‌دهد.

نوشیدنی‌های قندی

مطالعات صورت‌گرفته نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی حاوی قند می‌تواند احتمال پیری پوست را افزایش دهد. بر همین اساس، رژیم‌های غذایی با گلیسمی (قند) پایین در جلوگیری از ریزش مو در دوران یائسگی مؤثرند. بدین منظور کافی است مصرف آبمیوه‌های صنعتی، چای شیرین و نوشابه را محدود کنید.

منبع: healthline

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر