دبیرخانه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان سمنان افتتاح شد

در مراسمی با حضور فریدون فعالی، مشاور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان سمنان فعالیت خود را آغاز کرد.

دبیرخانه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، با حضور مشاور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، سرپرست اداره کل و معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، فرمانده یگان میراث فرهنگی استان سمنان، رئیس حراست و رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، دوست داران میراث فرهنگی و ... انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان سمنان به‌عنوان هجدهمین استان کشور روز چهارشنبه 27 تیرماه فعالیت خود را آغاز کرد.

فریدون فعالی در آئین افتتاح دبیرخانه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان سمنان با اشاره به اینکه نخستین بار انجمن خیرین میراث‌فرهنگی سال گذشته به ابتکار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راه‌اندازی شد، گفت: این انجمن یک سازمان مردم‌نهاد غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی است که در موضوع‌های میراث‌فرهنگی فعالیت می‌کند تا زمینه مشارکت خیرین را در داخل و خارج از کشور فراهم سازد.

او با تأکید بر اینکه این انجمن بازوی اجرایی مدیران در سازمان‌های دولتی در مرمت بناهای تاریخی است که اقدامی با ارزش و تأثیرگذار در حوزه فرهنگی است، افزود: ایجاد زمینه مشارکت خیرین و جذب سرمایه‌های معنوی و مادی مردم برای حفظ، مرمت و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی ثبت‌شده، مشارکت در راه‌اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس، اموال منقول فرهنگی و تاریخی و میراث‌ طبیعی کشور ازجمله اهداف تشکیل این انجمن است.

مشاور قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی بابیان اینکه همه مردم و اقشار جامعه نسبت به حفاظت از میراث‌فرهنگی وظیفه‌دارند، گفت: منابع و اعتبارات دولتی پاسخگوی حفظ، مرمت و احیای بناها و آثار تاریخی و فرهنگی کشور نیست لذا باید از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی استفاده کرد.

فریدون فعالی افزود: اکنون از خیران میراث‌فرهنگی فقط انتظار مساعدت در منابع مادی نداریم بلکه باید باهمکاری این افراد در جهت معرفی، گسترش و تبیین آثار تاریخی و فرهنگی باید تلاش شود.

او گفت: بهره‌مندی از تجربیات فنی و مشاوره‌های تخصصی خیرین صاحب‌نظر و شاخص در حوزه میراث‌فرهنگی، تشکیل بانک اطلاعاتی و آماری از خیرین و معرفی توانمندی‌های آنان، تشکیل بانک اطلاعاتی آماری از محوطه‌ها، بناها و بافت‌های تاریخی، اموال منقول و غیرمنقول نیازمند مرمت، احیاء و حفظ نگهداری میراث‌فرهنگی ناملموس درخطر و نیازمند پاسداری فوری ازجمله برنامه‌های انجمن خیرین در استان‌ها است.

در پایان این مراسم، احکام توسط فعالی، مشاور معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و به امضای دکتر علی دارابی معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی به رئیس و اعضای انجمن خیرین میراث فرهنگی استان سمنان اهدا شد.

46
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر