رشد ۴ درصدی بیمه‌شدگان و ۶ درصدی مستمری‌بگیران در تامین اجتماعی استان سمنان

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان از رشد ۴ درصدی بیمه‌شدگان در تامین اجتماعی این استان خبر داد و گفت: این در حالی‌ست که شمار مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در استان طی یک سال گذشته رشد ۶ درصدی داشته است.

رشد 4 درصدی بیمه‌شدگان و 6 درصدی مستمری‌بگیران در تامین اجتماعی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،کمال نیک اقبال در نشستی که با خبرنگار ما داشتند، اظهار داشت: طی یک سال گذشته تعداد بازنشستگان در استان رشد و سرعت بیشتری در مقایسه با بیمه‌شدگان جدید داشته است.

ایشان با بیان این مهم که متوسط ضریب پشتیبانی بیمه در کشور در حوزه تامین اجتماعی یا نسبت شمار بیمه‌ پردازان به بازنشسته‌ها 4.2 است ادامه داد: این در حالی‌ست که این شاخص در استان سمنان حدودا 3.7 درصد بوده و به عبارتی سرعت افزایش بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در استان در مقایسه با میانگین کشوری بیشتر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان با بیان این مهم که تامین اجتماعی در استان در قالب 10 شعبه، دو شعبه اقماری، سه کارگزاری و یک کارگزاری در حال راه‌اندازی در حال خدمات‌دهی به بیمه شدگان است گفت: این اداره در حال حاضر به بیش از 538 هزار نفر از جمعیت 777 هزار نفری استان سمنان خدمات می‌دهد .

وی از پوشش 70 درصدی بیمه شدگان استان توسط تامین اجتماعی استان سمنان خبر داد و تصریح داشت: بیش از 185 هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در سطح استان وجود دارد که از طریق افزون بر 16 هزار و 700 کارگاه در حال پرداخت حق بیمه خود هستند.

نیک اقبال از رشد عملکردی تامین اجتماعی این استان در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان نمود: تامین اجتماعی استان در طول خدمت دولت سیزدهم منشا خدمات زیادی در استان شد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی کشور در دولت شهید رئیسی عملکرد خوبی داشته ادامه داد: بر اساس آمار رسمی طی 33 ماه خدمت دولت شهید رئیسی 2.5 میلیون بیمه شده به بیمه شدگان تامین اجتماعی افزوده شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان ادامه داد: در طول دوران خدمت دولت سیزدهم در مجموع 57 همت به منابع مالی سازمان تامین اجتماعی اضافه شد.

ایشان از کاهش سن بیمه شدگان به عنوان یک اتفاق مهم در این سازمان نام برد و تصریح نمود: میانگین سن بیمه شدگان تامین اجتماعی در طول خدمت دولت سیزدهم از 41 سال به 39 سال کاهش یافت که این مهم گویای ورود بیمه شده‌های جدید به سازمان است.

وی از رشد هوشمندسازی در تامین اجتماعی به عنوان دیگر دستاورد مهم سازمان در حدود سه ساله دولت سیزدهم نام برد و اظهار نمود: در حال حاضر 59 خدمت در بستر سامانه‌های سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با مهمترین انتظار وی از دولت چهاردهم برای حل بخشی چالش‌های پیش روی سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان نمود: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر افزون بر 700 همت طلب از دولت دارد، پرداخت این طلب از سوی دولت دکتر پزشکیان می‌تواند به رفع بخشی از مشکلات پیش روی سازمان کمک کند تا سازمان بتواند از این منابع در راستای طرح‌های متناسب‌سازی حقوق و... از آن استفاده نماید.

ایشان همچنین در پاسخ به پرسشی در ارتباط با آخرین آمار پرداخت حقوق بیمه بیکاری در مجموعه تامین اجتماعی استان گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و 40 نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. البته این رقم در سال 1400 رقمی بالغ بر دو هزار و 600 نفر بوده که امسال به دو هزار و 40 نفر کاهش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی سمنان گفت: سمنان به نسبت جمعیت، دومین استان دارای بیشترین تعداد بیمه‌شده و زیر پوشش تامین اجتماعی کشور است.
کمال نیک اقبال بیان داشت : تامین اجتماعی سمنان 540 هزار و 674 بیمه شده اجباری و 185 هزار بیمه شده اصلی دارد و در مجموع بیش از 74 درصد از جمعیت این استان تحت پوشش این بیمه هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی سمنان ادامه داد: بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی این استان در 16 هزار و 700 کارگاه مشغول به فعالیت هستند و از مزایای بیمه استفاده می‌کنند.

به گفته وی، شمار افراد بیمه شده تامین اجتماعی استان سمنان سال 1402 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن افزایش چهار دصدی و شمار افراد مستمری‌بگیر افزایش 6 درصدی داشت.

نیک اقبال گفت: شمار افراد دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری در سمنان سال 1400 حدود 2هزار و 640 نفر بود که به 2 هزار و 30 نفر در سال گذشته کاهش یافت، اما با توجه به کمبود نیروی کار در این استان، وجود افراد دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری نیازمند آسیب‌شناسی است.

مدیرکل تامین اجتماعی سمنان ابراز نمود: میانگین ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی در کشور سه و هفت دهم و در این استان بیش از میانگین کشوری و حدود چهار و هفت درصد است که این ضریب پیشی گرفتن شمار بازنشستگان نسبت به اشتغال را نشان می‌دهد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر