وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم تفکیک می شوند؟

بر اساس گزارش رئیس کمیسیون عمران مجلس، تفکیک وزارت راه و شهرسازی که قرار بود در جریان رأی‌گیری مجلس انجام شود، در لحظات آخر منتفی شد.

وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم تفکیک می شوند؟

به گزارش خبرآنلاین،محمدرضا رضایی‌کوچی توضیح داد که تمام زمینه‌ها برای نهایی شدن این تفکیک فراهم بود. رئیس مجلس، اعضای کمیسیون عمران، بخش‌های خصوصی، مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین معاونان و مدیران کل وزارتخانه همگی موافق این تفکیک بودند.اما در لحظات آخر، رئیس جمهور منتخب از آقای قالیباف درخواست کرد که موضوع تفکیک وزارتخانه مطرح نشود و در نتیجه، این طرح منتفی شد.

اقتصاد نیوز در خبری نوشت:وی ادامه داد: در نهایت هم رییس مجلس در راستای تعامل با دولت جدید، تفکیک وزارت راه از مسکن را از دستور کار خارج کرد اما معتقدیم این تفکیک به نفع دولت بود و در ادامه کار هم مشکل مسکن حل و هم بر دغدغه‌های بخش حمل و نقل توجه و تمرکز می‌شد.

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: در برنامه هفتم برای رسیدن به رشد ٨ درصد تکالیفی هم در حوزه مسکن و حمل و نقل دیده شده که با تفکیک انجام این تکالیف در راستای تحقق دستیابی به رشد ٨ درصدی راحت‌تر بود. در ضمن تفکیک هیچ بار مالی نداشت و دستگاها مانند قبل از تفکیک، از هم جدا می‌شدند.

رضایی کوچی در پاسخ به این سوال که تا کنون چند بار تفکیک وزارت راه و شهرسازی از هم در مجلس مطرح شده و رای آورده است، گفت: دوره قبل هم با شروع مجلس ‌می‌خواستیم تفکیک را انجام دهیم که رییس جمهور وقت با نامه‌ای درخواست فرصت شش ماه را داشت که بعد از آن هم وزیر جدید آمد و مانع از تفکیک شد.

وی افزود: الان هم هر وزیری که مستقر شود با لابی‌ها اجازه نمی‌دهد، تفکیک انجام شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس درباره علت مخالفت رییس دولت چهاردهم با تفکیک اظهار داشت: نکته جالب این است که آقای عبدالعلی‌زاده رییس ستاد آقای پزشکیان که تجربه وزارت در بخش مسکن و شهرسازی را دارد، موافق تفکیک بود اما نمی‌دانم چه کسی به آقای پزشکیان مشاوره غلط داده‌است.

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی گفت: وزیر فعلی در وزارت راه و شهرسازی بیست و سه معاون و رییس سازمان دارد و در این شرایط یک معاون شاید هر چند ماه یکبار هم نتواند با وزیر جلسه مفصلی داشته باشد و به همین دلیل است که شاهد انباشت مشکلات در این وزارتخانه هستیم.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر