پیش بینی قیمت خودرو برای هفته آینده/ سقوط قیمت‌ها ادامه دارد؟

قیمت خودرو امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو ثابت است و تغییری ندارد. به دنبال انتشار خبر آزادسازی واردات خودرو برای همه ایرانیان، قیمت‌ها در بازار کاهشی شد، اما آیا این افت قیمت ادامه خواهد داشت؟

پیش بینی قیمت خودرو برای هفته آینده/ سقوط قیمت‌ها ادامه دارد؟

به گزارش خبرآنلاین،قیمت خودرو امروز، جمعه، 5 مرداد 1403، تغییری نسبت به روز گذشته ندارد که با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، امری طبیعی است.

تجارت نیوز در خبری نوشت: با انتشار خبر آزادسازی واردات خودرو برای همه ایرانیان از چهارشنبه هفته پیش، قیمت خودرو هفته‌ای هیجانی را آغاز کرد و اکثر محصولات داخلی، مونتاژی و خصوصاً وارداتی، افت قیمت چشم‌گیری را تجربه کردند، اما با رسیدن به روزهای پایانی هفته، بازار خودرو دوباره صعودی شد و افت قیمت را تا حدودی جبران کرد. در ادامه عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو به این سوال پاسخ می‌دهد که هفته آینده نیز روند کاهشی بازار ادامه خواهد داشت یا خیر؟

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از ابتدای هفته، کاهشی است.

کوییک S دنده‌ای با مدل 1403 یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو که طی دو هفته گذشته، 13 میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته با کاهش 7.5 میلیون تومان دیگر به محدوده 404 میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل 1403، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا و یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود که در دو هفته گذشته افت قیمت 17 میلیون تومانی را ثبت کرده بود، این هفته 12 میلیون تومان دیگر کاهش قیمت داشت و به نرخ 705 میلیون تومان رسید.

پژو 207i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که چند روز پیش خبر بازگشت نسخه صندوق دار آن به چرخه تولید منتشر شد، و طی دو هفته گذشته حدود 18 میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، از ابتدای هفته جاری پنج میلیون تومان دیگر افت قیمت داشت و روی کانال 735 میلیون تومان قرار گرفت.

پژو پارس LX TU5 یکی از محصولات پر سر و صدای ایران خودرو است که پس از فروکش کردن هیجان خبر توقف تولید آن در دو هفته پیش 20 میلیون تومان ارزان شد. این سدان محبوب طی هفته اخیر نیز هفت میلیون تومان دیگر افت قیمت داشت و به 853 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی بازار نیز با تبعیت از داخلی‌های بازار، نزولی است.

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که در هفته پیش چهار میلیون تومان گران‌تر شده بود، این هفته 33 میلیون تومان افت قیمت داشت و با نرخ 755 میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 به شمار می‌رود که پس از نوسانات دو هفته گذشته چهار میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته 28 میلیون تومان دیگر ارزان‌تر شد و در نهایت با 926 میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم پنج‌نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که طی دو هفته گذشته 35 میلیون تومان افت قیمت داشت، این هفته نیز 25 میلیون تومان دیگر ارزان‌تر شد و به کانال یک میلیارد و 900 میلیون تومان رسید.

اکستریم VX لوکس‌ترین کراس‌‍اوور چینی بازار به شمار می‌رود که از هفته اخیر، قیمت آن در بازار مشخص شد. این خودرو در آخرین روز هفته 90 میلیون تومان ارزان‌تر شد و به چهار میلیارد و 520 میلیون تومان رسید.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: با توجه به صحبت‌های هفته گذشته، دولت در واپسین روزهای خود ابلاغیه‌ای منتشر کرد که طبق آن واردات خودروهای دست دوم آزاد اعلام شد و همه ایرانیان می‌توانند خودرو وارد کشور کنند.

وی ادامه داد: هنوز جزئیات بندهای این آیین‌نامه مشخص نبود، اما از ابتدای این هفته توانست بازار خودرو را کاملاً بهم بریزد و برخی از خودروهای داخلی تا 40 میلیون تومان نیز افت قیمت داشتند. هفته آینده نیز متأثر از این موضوع، بازار خودرو در رکود شدیدتری فرو خواهد رفت و همچنان احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد.

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر