ساخت پاپیون با خمیر های فیمو، فوندانت و خمیر خوراکی

پاپیون خمیری شاید برای شما عزیزان علاقه مند جذاب باشد و شما تمایل به درست کردن آن با خمیرهای متفاوت داشته باشید اما چگونگی روش ساخت آن تنها سد در این میان باشد که آرگا با آموزش ساخت پاپیون با خمیر تلاش نموده این سد را برای شما از میان بردارد.

ساخت پاپیون با خمیر های فیمو، فوندانت و خمیر خوراکی
پاپیون یکی از اکسسوری های مردان و یک نوع دستمال گردن مردان می باشدکه اما به دلیل ظاهر جذاب و کیوت آن، کاربردی محدود به همین مورد نداشته و از آن حتی در انواع شومیزهای زنانه، مانتوها، اکسسوری های موی زنانه، عروسک تزیینی، پوشش ظرف ها و حتی تزیین کیک ها و شکلات ها استفاده می شود. بسیار بسیار کاربرد که یکی از آنها ساخت پاپیون با خمیر فوندانت، خمیر فیمو، خمیر پلیمری و خمیر خوراکی است. در این مطلب چند روش ساخت پاپیون خمیری را آموزش می دهیم.

ساخت پاپیون با خمیر به شکل هایی زیبا و کاربردی

قطعا ساخت پاپیون با خمیر از جذابیت بالایی برخوردار است که می توانید بسته به انچه مدنظر دارید از خمیر مناسب بهره ببرید. در ادامه سه روش آموزش ساخت پاپیون با خمیر را در اختیارتان قرار می دهیم، در روش اول از خمیر فیمو استفاده می شود.
ساخت پاپیون خمیری به سه روش

روش اول با خمیر فیمو

برای ساخت پاپیون به این روش به خمیر فیمو، وسایل خمیر فیمو، سوزن میخی ته قلاب، وارنیش به منظور براق کردن و قابلیت شست و شو بخشیدن احتیاج دارید که باید آماده کنید.

به عنوان اولین مرحله و شروع کار دست های خود را با شستشو تمیز کنید تا خمیر آلوده و سیاه رنگ نشوند. همچنین در طول ساخت پاپیون می توانید برای تمیز ماندن خمیر فیمو و نتیجه بهتر از دستمال مرطوب بهره ببرید.

سپس کمی خمیر فیمو برداشته و با استفاده از وردنه و یا دست های خود به خوبی ورز بدهید. پس از انجام این مرحله به خوبیف از یک قالب دارای طرح پاپیون خمیر فیمو را برش بزنید و اطراف پاپیون را با کمک دست خوب صاف و یکدست نمایید.

مقداری خمیر فیمو دوباره جدا کنید و با کمک دست های خود شکل بدهید و خمیر را مانند یک اشک دو طرف بسازید و پهن نمایید به طوری که شکلی مثل برگ پیدا کند.

دو طرف این برگ خمیری ساخته شده را بر روی یکدیگر بگذارید و بر روی یک طرف پاپیون نصب نمایید.

تمامی این مراحل را به ترتیب برای سمت دیگر تکرار کنید. در مرحله بعد نواری بسازید و بین 2 لبه برجسته پاپیون متصل نمایید، 2 لبه پایینی را نیز سوراخ نمایید.

پخت خمیر

پس از به اتمام رسیدن مرحله ساختن پاپیون خمیری نوبت پختن آن می رسد. برای این منظور می توانید به روش درج شده بر روی بسته خمیر فیمو مراجعه نمایید. وقتی آماده شد قلابی را از سوراخ عبور داده و طرف دیگر قلاب را نیز خم نمایید. زنجیر را به حلقه ها متصل نمایید. لازم است پاپیون خمیری دست ساز خود را در درون ظرفی بسته و در دمای متوسط اتاق قرار دهید.

نکته :در صورت تمایل جهت زیباتر شدن پاپیون می توانید از از چند رنگ استفاده کنید و آنها را با یکدیگر ترکیب نمایید.

ساختن پاپیون با خمیر به شکلی زیبا

ساختن پاپیون خمیری با خمیر فوندانت

خمیر فوندانت اصلی ترین مواد لازم برای این کار است. شما می توانید این خمیر را به صورت آماده تهیه نمایید و یا مطالعه روش ساخت خمیر فوندانت و ساخت آن در منزل از خرید آن صرفنظر کنید.

در اولین مرحله خمیر را با کمک وردنه کامل پهن نمایید و سپس لبه های خمیر را با کمک انگشت های دست جمع نمایید و از هر دو سمت به قسمت میانی کار آورده و قسمت های اضافی زیر کار را ببرید.

درست کردن پاپیون با خمیر

با قطعه ای از خمیر قسمت وسطی پاپیون پوشش دهید.

ایده هایی برای ساخت پاپیون با خمیر

ساخت پاپیون با خمیر خوراکی

همچنین می توانید با استفاده از خمیر خوراکی پاپیون بسازید و برای تزیین غذاها، کیک ها و .. به کار ببرید.

اگر می خواهید لایه های خمیر به هم نچسبند می توانید یک نایلون را لوله نموده و در بین لایه ها بگذارید تا پاپیون شما صاف و تخت نگردد.

در قسمت لبه های روبان هم می توانید فوندانت را مستطیلی شکل ساخته و هر قسمت را با کمک انگشت خود فرم بدهید و در قسمت زیر پاپیون وصل نمایید.

درست کردن پاپیون با خمیر

در این مطلب شما عزیزان آرگایی را با روش های ساخت پاپیون خمیری آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد و بتوانید با استفاده از هر یک از روش ها بسته به کارایی مدنظر خود انتخاب و اقدام نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر