نحوه تشخیص کیست پیلار و روش درمان و خارج کردن آن

در این مطلب شما را با کیست پیلار آشنا می کنیم و اطلاعاتی در مورد نحوه درمان و مشکلاتی که ممکن است بعد از درمان برایتان ایجاد شود را بیان می کنیم تا با این مورد بیش تر آشنا شوید.

نحوه تشخیص کیست پیلار و روش درمان و خارج کردن آن

کیست پیلار در اطراف فولیکول های مو و اکثرا روی سر دیده می شود و این مدل از کیست ها می توانند درمان های بسیار متفاوت تری را نسبت به سایر کیست های زیر پوستی داشته باشند. در ادامه شما را با این مدل از کیست های جوش مانند آشنا می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب و مفید در این زمینه به شما عزیزان خواهیم داد و شما می توانید برای درمان این مشکلات به راحتی اقدام نمایید.

 درمان جوش پیلار

آشنایی با کیست پیلار

این کیست ها توده هایی هستند که دارای قطر 0.5 سانتی متر الی 5 سانتی متر بوده و در اطراف فولیکول های موی سر قرار دارند. معمولا این کیست ها باید با جراحی برداشته شود در غیر این صورت درمان خانگی تاثیرات چندانی بر این کیست های پر از مایع پنیری نخواهند داشت. در واقع چون بخش بسیار زیادی از مو های انسان در بخش سر می باشد احتمال تشکیل این کیست ها روی پوست سر بسیار زیاد خواهد بود.

این کیست ها مدور یا گنبدی شکل می باشند و به رنگ های زرد و سفید دیده می شوند و اگر این کیست ها عفونی شده باشند ممکن است آن ها را به رنگ های قرمز نیز ببینید. در واقع بر روی این کیست ها هیچ مویی دیگر رشد نمی کند از این رو این مدل از کیست ها به راحتی قابل تشخیص می باشند ولی برای این که از این مورد مطمئن شوید نیاز است تا یک متخصص در زمینه پوست و مو شما را معاینه نماید.

این کیست ها توده ای بوده و حاوی مایع می باشد و در لمس بسیار سخت خواهند بود و در حین فشردن آن ممکن است این کیست ها جا به جا شوند ولی این کیست ها ممکن است جا به جا شده و برای فرد درد هایی را ایجاد نماید از این رو سعی کنید از دست زدن به آن خودداری کرده و در نهایت باید بدانید که احتمال ترکیدن آن ها نیز هست و با شانه زدن مو های سر امکان ترکیدن و نشت کردن این کیست ها وجود دارد. این کیست از نوع بسیار شایع می باشد و حدودا ده درصد از افراد جامعه ممکن است به آن درگیر باشند.

آشنایی با کیست پیلار

تشخیص درست این کیست ها

کیست پیلار دارای سه نوع متفاوت می باشد و باید آن ها را بشناسید تا بتوانید برای تشخیص بهتر عمل کنید. نوع ابتدایی این کیست ها شامل گرایشی می باشد و در افراد با سنین بین 45 الی 65 سال رایج می باشد و این مورد در اطراف مو های سر و فولیکول های مو های سر ایجاد خواهد شد. نوع دوم این کیست ها اپیدرموئید می باشد و روی صورت، بازو ها، قفسه سینه و ناحیه تناسلی ایجاد می شود و باید بدانید که این مورد در جوانان و نوجوانان بسیار شایع می باشد.

کیست نوع سوم را با نام شالازیون می شناسند و این مدل از کیست ها را هر کسی با هر سنی که دارد می تواند تجربه نماید. برای این که بتوانید این مورد را درست و به موقع برای درمان تشخیص دهید می توانید از متخصص پوست و مو در این زمینه کمک گرفته و بعد از معاینات بالینی از شما اطلاعاتی در مورد بیماری های خاص و … پرسیده می شود و برای درمان بهتر است هر چه که درست است را در اختیار متخصص قرار دهید.

درمان های این کیست

کیست پیلار معمولا از کیست هایی می باشد که به راحتی و خود به خود امکان دارد از بین برود از این رو نیازی به استفاده از دارو ها و درمان های خاص در بسیاری از موارد نخواهد بود. البته که برای از بین بردن این کیست ها به مدت هرچه سریع تر می توانید از پارچه تمیز و گرم استفاده کنید و آن را روی کیست ها قرار داده و تورم آن ها را به شدت کاهش دهید. در صورتی که این مدل از کیست ها از نوع عفونی باشند ممکن است متخصص برای شما راهی مانند خوردن آنتی بیوتیک ها را پیشنهاد دهد.

در صورتی که این کیست علامت خاصی نداشته باشد نیازی به خارج کردن آن با جراحی نخواهد بود. البته که اگر کیست شما دارای درد و نشانه های خاصی باشد می توان با یک جراحی ساده آن را خارج کرد و باید بدانید که این کیست ها چون روی سر قرار دارند و شما مداوم مو های خودتان را شانه می زنید امکان ترکیدن و تخلیه آن ها وجود خواهد داشت و به همین دلیل بسیاری از افراد و متخصصان بر این باور می باشند که این کیست ها باید تخلیه شود.

آشنایی با جوش های پیلار

نحوه خارج کردن کیست سر

کیست پیلار از کیست های بسیار خاصی می باشد که بدون خطر می باشد ولی بهتر است برای تخلیه آن اقدام کنید در غیر این صورت چون روی سر قرار دارد امکان ترکیدن آن با شانه زدن مو ها وجود دارد. برای این که متخصص این کیست ها را خارج نماید باید بخشی از سر شما را با بی حسی بی حس کرده و ممکن است به دو روش این کیست را از سر شما تخلیه کند و یکی از این روش ها این است که کل کیست را بدون برش دادن تخلیه می کند و مورد دوم بدین صورت خواهد بود که کیست را برش می دهند و آن را تخلیه می کنند.

معمولا بعد از جراحی انجام شده محل برش را بخیه می زنند و بعد از دو هفته بخیه ها را می توانید بکشید. بهتر است در این مدت زمان از دستکاری کردن بخیه ها بپرهیزید و به این مورد نیز توجه داشته باشید که اگر در مورد دوم نتوانید این کیست ها را به درستی تخلیه کنید امکان بازگشت و عود مجددت این کیست ها در محل قبلی و یا سایر بخش های سر وجود خواهد داشت.

در این مطلب شما یاد گرفتید که این مورد چگونه می تواند تخلیه شود و درمان های ساده خانگی مانند گذاشتن حوله ای داغ روی این کیست ها را آموختید و در ادامه قصد داریم شما را با سندروم ری و چکاپ کامل نیز آشنا کنیم و اطلاعاتی مفید رد این زمینه ها به شما بدهیم و برای این کار لازم است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر