بیگانه‌ای که اثر انگشت دارد/ از اعماق فضا آمده‌ یا دستکاری ژنتیکی شده‌است؟/ عکس

چند ماه قبل اخباری مبنی بر کشف مومیایی بیگانگان منتشرشده بود که برای مدتی جهانیان را در شوک فروبرد. اما این کشف وقتی هیجان‌انگیزتر می‌شود که بدانید وکیلی اعلام کرده است اثرانگشت این مومیایی‌ها هیچ شباهتی به اثرانگشت انسان ندارد.

بیگانه‌ای که اثر انگشت دارد/ از اعماق فضا آمده‌ یا دستکاری ژنتیکی شده‌است؟/ عکس

تینا مزدکی: سال گذشته در کنگره‌ای در مکزیک از دوپیکر بیگانه رونمایی شد. این مومیایی‌ها که هیچ شباهتی به موجودات کره زمین نداشتند؛ توسط یوفولوژیستی به نام جیم ماسن به عنوان «موجودات بیگانه» 1000ساله معرفی شد که از اعماق کیهان آمده‌اند. این افشاگری با هیاهو و تمسخر بسیار زیادی روبه‌رو شد و افراد زیادی رونمایی از این فرازمینی ها را فریبکاری بزرگی دانستند.

با این حال، جنجال هنوز ادامه دارد. وکیلی آمریکایی یکی از این اجساد که «ماریا» نام دارد را بررسی کرده و اعلام کرده است که اثرانگشت این جسد با اثرانگشت انسان مطابقتی ندارد و متفاوت است.

جاشوا مک داول، دادستان سابق کلرادو و وکیل مدافع فعلی، این نمونه بحث‌برانگیز را در کنار سه بازرس پزشکی قانونی بررسی کرد. این گروه وقتی متوجه شدند که اثرانگشت این جسد از خطوط کاملاً مستقیم ساخته‌شده است، شوکه شدند. این وکیل می‌گوید:«این الگوها اثرانگشت انسان نبودند. ما هیچ حلقه یا چرخشی روی اثرانگشتان دست یا روی انگشتان پا ندیدیم.»

او افزود:« من دادستان بودم و اکنون وکیل مدافع جنایی هستم؛ من تعداد زیادی اثرانگشت دیده‌ام و این‌ها اثرانگشت معمولی نبودند.» بااین‌وجود، علیرغم ماهیت عجیب این آثار، مک داول تأکید کرده که نتیجه‌گیری برای منشأ مومیایی‌ها هنوز زود است. او بر این باور است که احتمالاً صاف بودن خطوط اثرانگشت است این مومیایی‌ها احتمالاً به نوع پوست آن ها ربط دارد.

بیگانه‌ای که اثر انگشت دارد/ از اعماق فضا آمده‌ یا دستکاری ژنتیکی شده‌است؟/ عکس

طبق گزارش‌ها، سال گذشته محققان به این نتیجه رسیدند که این موجودات فرازمینی برای صدها سال در داخل دیاتوم‌ها (نوعی جلبک که اجازه رشد باکتری‌ها یا قارچ‌ها را نمی‌دهد) مدفون‌شده‌اند و به همین دلیل است که به‌خوبی حفظ‌شده‌اند.

«مومیایی‌هایی که در پرو کشف شدند؛ به خاطر سرهای کشیده و دست‌های سه انگشتی خود، تیتر خبرها در سراسر جهان شدند. در طول جلسه کنگره مکزیک در سال گذشته، گفته شد که اجساد توسط روزنامه‌نگاران و دانشمندان پژوهشگر موردمطالعه قرارگرفته‌اند. محققان دانشگاه ملی مکزیک (UNAM) از تاریخ‌گذاری کربن برای استخراج DNA از نمونه‌های اسکلتی استفاده کرده‌اند و دریافته‌اند که بیش از 30 درصد از DNA استخراج‌شده ناشناخته است.

آزمایش‌ها نشان داد که اجساد حاوی ایمپلنت‌های ساخته‌شده از فلزات بسیار کمیاب بوده و یکی از اجساد حاوی تخم است. همچنین گفته شد که فرازمینی های فرضی مومیایی نیستند، بلکه «جسمی کامل‌اند که دست‌کاری نشده‌اند و دارای یک سری عناصرند که آن‌ها را واقعاً خارق‌العاده می‌کند.

بیگانه‌ای که اثر انگشت دارد/ از اعماق فضا آمده‌ یا دستکاری ژنتیکی شده‌است؟/ عکس

با این حال، در حالی طرفداران حیات بیگانه از این خبر خوشحال شدند اما بسیاری از افراد همچنان متقاعد نشدند. البته چند ماه قبل، مقامات پرو اعلام کردند که اجساد عروسک‌هایی‌اند با کاغذ، چسب و فلز و همچنین استخوان‌های انسان و حیوان وصله شده‌اند. حتی باستان‌شناس پزشکی قانونی نیز اعلام کرد که آن‌ها فرازمینی و بیگانه نیستند.

از طرفی یک مورخ آمریکای لاتین، به این موضوع اشاره کرد که جوامع پیش از کلمبیا در پرو سر را شکل می‌دادند و درنتیجه آن جمجمه‌هایی به وجود می‌آمد که شبیه به جمجمه این مومیایی‌ها است. بنابراین این مومیایی‌ها می‌توانند انسان‌هایی باشند که صدها سال قدمت دارند.

با این حال، اکنون تجزیه‌وتحلیل اثرانگشت نشان می‌دهد که برخی از مومیایی‌ها یا عروسک نیستند یا توسط مواد عجیب دیگری ساخته‌شده‌اند. همچنین دو فیلم‌ساز که روی مستند بیگانگان کار می‌کردند ادعا کردند که این مومیایی‌ها از اشعه ایکس نیز سربلند بیرون آمدند و گویا تقلبی نبودند. البته آن‌ها بر این باور بودند که ممکن است این اجساد از سیاره دیگری نیامده باشند بلکه گونه‌ای جدید باشند که درنتیجه دست‌کاری ژنتیکی به وجود آمده است.

منبع:

323