طرز تهیه کفیر پر خاصیت در خانه

کفیر دوغی تخمیری و بسیار پر خاصیت می باشد که شما با دستور تهیه ای ساده می توانید این دوغ را تهیه و از خواص کفیر بهرمند شوید. برای تهیه این دوغ حتما باید از بطری شیشه ای استفاده کنید.

طرز تهیه کفیر پر خاصیت در خانه

کفیر نوشیدنی تخمیری است که شباهت زیادی با دوغ دارد. از این نوشیدنی می توان برای سرو در کنار انواع غذاهای لذیذ ایرانی استفاده کرد. کفیر بسیار مفید بوده و به دلیل داشتن شیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. دوغ کفیر علاوه بر این که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند برای سلامت پوست و یا حتی زیبایی هم بسیار مفید است. طرز تهیه کفیر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

دوغ کفیر را می توان به همراه سوپ کنجد، خورش مرغ و زرشک و خورش فسنجان که سه تا از غذاهای محلی ایرانی می باشند سرو کرد. برای تهیه این سه غذا به همراه دوغ کفیر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. کفیر علاوه بر داشتن آن دو خواصی که در بالای مطلب گفته ایم دارای خواص بسیار زیاد دیگری مانند تنظیم میزان قند خون و تقویت سیستم گوارش دارد. با تهیه کفیر می توانید از تمامی خواص این دوغ بهرمند شوید. برای هم زدن دوغ از قاشق چوبی و برای نگهداری از ظروف پلاستیکی و یا شیشه ای استفاد نمایید.

کفیر دوغ خانگی

مواد لازم

  • شیر 1 لیتر
  • قارچ کفیر 20 الی 30 گرم
  • قاشق چوبی 1 عدد
  • بطری شیشه ای 1 عدد

دوغ کفیر خانگی پر خاصیت

طرز تهیه کفیر خانگی با خواص بسیار

ابتدا برای تهیه این دوغ باید شیر را به خوبی بجوشانید و زمانی که جوشید حرارت را خاموش کنید تا شیر کامل خنک شود. اگر از شیر پاستوریزه استفاده می کنید نیازی به جوشاندن نیست و شیر فقط باید خنک باشد. در ادامه 20 الی 30 گرم کفیر به شیر بی افزایید.

حالا باید ظرف را به مدت 24 الی 48 ساعت در جای گرم و تاریک قرار دهید تا شیر تخمیر شده و تبدیل به ماست شود. پس از گذشت این مدت زمان ظرف را تکان دهید تا تمامی مواد باهم مخلوط شوند. مواد درون ظرف را از صافی پلاستیکی رد نمایید تا ماستی یک دست به دست بی آید.

رد کردن از صافی به منظور استفاده مجدد و جدا سازی دانه های کفیر می باشد. قارچ را درون ظروف آب قرار دهید و با تکان دادن دلمه های ماست را جدا کنید. سپس نوشیدنی دوغ کفیر شما حاضر است و می توانید به همراه انواع غذاهای محلی و ایرانی سرو کنید.

طرز تهیه کفیر دوغ

همانطور که مشاهده کردید این دوغ به راحتی تهیه می شود و نیاز به مواد اولیه بسیاری ندارد. به دلخواه برای خوش عطر شدن می توانید از نعناع خشک و پودر شده به مقدار 1 قاشق چای خوری برای تزئین و داخل دوغ استفاده کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان