معنا و الزامات دولت وفاق ملی پزشکیان

منظور از کابینه وفاق ملی این نیست که همه جریان های سیاسی در آن کابینه یک نماینده داشته باشند ،نه ،چنین کابینه ای نه مد نظر آقای پزشکیان است و نه اینکار اساسا در عرصه سیاست صحیح است.

معنا و الزامات دولت وفاق ملی پزشکیان

پیگیری های سیاست خارجی آقای پزشکیان  در مراسم تحلیف کاملا شفاف و روشن در جهت سیاست های کلی جمهوری اسلامی بود ،ایشان خیلی قاطع از محور مقاومت و مسئله فلسطین و همینطور از نوع تعاملی که ایران طی این سالهای اخیر با غرب داشته است دفاع کردند. پزشکیان گفت ایران کاملا تعهدات خود را انجام داده و آنها بی تعهدی کرده اند و مهم اینکه ایران زیر بار فشار در مذاکرات نمی رود. اینها مواضع کاملا روشن و شفافی بود که در حوزه سیاست خارجی آقای پزشکیان داشتند.

در عرصه سیاست داحلی ایشان روی مسئله وفاق ملی تاکید داشتند و از دولت خودشان بعنوان دولت وفاق ملی نام بردند ،نه یک دولت جناحی به معنای اصلاح طلب یا اصولگرا و این تعابیری که ما می شناسیم .ایشان نام دولت خود را دولت وفاق ملی گذاشتند و یه اعتقاد بنده این باید ثبت شود ،یعنی ایشان در چهار سال آینده قاعدتا باید خروجی  که از این دولت شان دارند نمایانگر وفاق ملی باشد،چون نام کابینه ایشان شد کابینه وفاق ملی.

این نام نامی است که اولا روسای جمهور قبل تا الان هیچ کدام ازاین تعبیر استفاده نکرده بودند و واقعیت این است که تشکیل چنین دولتی هم یک کار ساده‌ای نیست ،بنابراین ایشان که این نام را برای دولت خودشان انتخاب کرده اند باید حالا منتظر باشیم تا ببینیم انشاالله نتیجه عملی آن هم همین وفاق ملی خواهد بود؟ البته لازم به توضیح است که منظور از کابینه وفاق ملی این نیست که همه جریان های سیاسی در آن کابینه یک نماینده داشته باشند ،نه، چنین کابینه ای نه مد نظر آقای پزشکیان است و نه اینکار اساسا در عرصه سیاست صحیح است.چنین کابینه ای کابینه وفاق ملی نیست و اصلاچنین چیزی امکان ناپذیر است.

وفاق ملی که ایشان تعبیر می کند تعاریف دیگری دارد که الان وقت پرداختن به آن نیست ولی برخی فکر می کنند وفاق ملی یعنی کابینه همه جناحی ،خیر، ایشان می تواند یک کابینه ای تشکیل دهد که تمام آن اعضاء آن از یک اردوگاه فکری باشند اما در عین حال به تعبیری وفاق ملی هم شکل بگیرد.ضمن اینکه این موضوع خود محل بحث است،ایشان از مناظرات گرفته تا سخنرانی ها و در نهایت در مراسم تحلیف که مراسمی رسمی است و سیاست های کلان دولت 4 سال بعد توسط رئیس جمهور در آنجا اعلام می شود تاکید بر وفاق ملی کردند و پیشنها می شود این تفکر مثبت از دیدگاه های مختلف صاحبنظران و حتی اعضائ نزدیک به دولت جدید سوال و مورد بررسی قرار گیرد. انشاالله که بشود.

فعال سیاسی اصولگرا

212

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان