خسارات وارده به غزه در ۳۰۰ روز حمله اسرائیل

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه امروز پنج شنبه مصادف با سیصدمین روز از حملات پیاپی رژیم صهیونیستی به نواز غزه، جدیدترین آمارهای مربوط به این نسل‌کشی را منتشر کرد.

دفتر اطلاع رسانی غزه اعلام کرد که دشمن صهیونیستی در 300 روز حملات مستمر خود به نوار غزه مرتکب 3457 کشتار شد و 33 میلیارد دلار نیز به زیرساخت های آن خسارت وارد کرد.
 
به گزارش ایسنا، دفتر اطلاع رسانی دولت غزه امروز پنج شنبه مصادف با سیصدمین روز از حملات پیاپی رژیم صهیونیستی به نواز غزه، جدیدترین آمارهای مربوط به این نسل‌کشی را منتشر کرد.
 
طبق اعلام این دفتر، رژیم صهیونیستی در طول این 300 روز مرتکب 3457 کشتار شده که در نتیجه آن 49 هزار و 480 فلسطینی شهید و یا مفقود شده و 91 هزار و 128 نفر دیگر زخمی شدند.
 
به گزارش این دفتر، پیکرهای 520 شهید از هفت گور دسته‌جمعی که رژیم صهیونیستی در داخل برخی از بیمارستان‌های نوار غزه حفر کرده بود، بیرون آورده شدند.
 
در بیانیه دفتر اطلاع رسانی غزه آمده که 69 درصد از قربانیان این حملات را زنان و کودکان فلسطینی تشکیل می‌دهند.
 
به گزارش این دفتر، در نتیجه جنایات رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان در نوار غزه، اکنون 17 هزار کودک فلسطینی بدون والدین خود و یا یکی از آن‌ها زندگی می کنند و 3500 کودک فلسطینی نیز به دلیل سوءتغذیه ناشی از جنگ و محاصره 300 روزه، در معرض خطر مرگ قرار دارند.
 
همچنین این دفتر گزارش داد، 12 هزار زخمی نیز برای درمان باید به خارج بروند و 10 هزار بیمار مبتلا به سرطان در نوار غزه وجود دارند که با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و به درمان نیاز دارند.
 
دفتر اطلاع رسانی غزه در ادامه اعلام کرد، در نتیجه حملات مستمر به نوار غزه در طول 300 روز گذشته، 2 میلیون فلسطینی در این منطقه آواره شدند، همچنین در این مدت 5000 فلسطینی در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.
 
این دفتر در مورد خساراتی که دشمن صهیونیستی به زیرساخت های نوار غزه وارد کرده، نیز اعلام کرد که در مدت این 300 روز، 168 پناهگاه و 198 دفتر دولتی ویران و 332 مدرسه و دانشگاه و نیز 264 بیمارستان، موسسه و مرکز درمانی تخریب و 131 دستگاه خودروی آمبولانس توسط دشمن منهدم شدند، همین‌طور 610 مسجد در غزه توسط اشغالگران صهیونیست ویران و 430 هزار واحد مسکونی به شکل کامل و یا بخشی از آن‌ها در این حملات تخریب شدند.
 
به گزارش دفتر اطلاع رسانی غزه، رژیم صهیونیستی در این جنگ 82 هزار تن مواد منفجره روی منازل و محله‌های مسکونی در نوار غزه پرتاب کرد و 700 حلقه چاه آب و 206 مکان تاریخی و 34 زیرساخت ورزشی را ویران کرد.
 
این دفتر در پایان گزارش خود، برآورد اولیه از خساراتی که دشمن صهیونیستی در این 300 روز به صورت مستقیم به نوار غزه وارد کرده را 33 میلیارد دلار تخمین زد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان