چرا باید این روزها در خانه هم ضد آفتاب بزنیم؟

اشعه ماوراء بنفش (UV) نوعی انرژی است که به طور طبیعی توسط خورشید آزاد می‌شود. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند به DNA سلول‌های پوست آسیب برساند و باعث سرطان پوست شود.

چرا باید این روزها در خانه هم ضد آفتاب بزنیم؟

به گزارش خبرآنلاین، این روزها که گرمای هوا و تابش نور خورشید شدید است، بهتر است در صورت خروج از منزل، تمام نکات محافظتی را رعایت کنید تا اشعه فرابنفش، سلامت پوستتان را تهدید نکند.

شاید فکر کنید در محیط داخلی خانه از آسیب‌های اشعه خورشید در امان هستید، اما لازم است بدانید اشعه یو وی خورشید می‌تواند از روزنه درها و پنجره‌ها وارد محیط شود. این اشعه حتی از شیشه هم قابل عبور است. به همین دلیل، متخصصان پوست توصیه می‌کنند حتی اگر در خانه هستید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت شود.

کرم ضد آفتاب با فیلتر کردن نسبی اشعه ماوراء بنفش، به محافظت از پوست کمک می‌کند. در استفاده از کرم ضد آفتاب دست‌ودلباز باشید و مطمئن شوید که تمام قسمت‌های پوست که در معرض نور خورشید است، از جمله صورت، گوش‌ها، گردن، بازوها، سطح پاها و پوست سر، با ضد آفتاب پوشیده شوند. هم‌چنین استفاده از کرم‌های مخصوص لب که حاوی ضد آفتاب هستند، از لب‌ها در برابر صدمات ناشی از اشعه خورشید محافظت می‌کنند.

به یاد داشته باشید که هیچ کرم ضد آفتابی نمی‌تواند به طور کامل از شما محافظت کند. حتی اگر از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده می‌کنید، به این معنی نیست که می‌توانید مدت بیشتری زیر نور خورشید بمانید. ضروری است کرم ضد آفتاب را حداقل هر دو ساعت یکبار تمدید کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان