جایزه کارگردان برجسته به استیو مک‌کویین می‌رسد

کارگردان بریتانیایی با دریافت جایزه کارگردان برجسته از جشنواره کمرایمیج ۲۰۲۴ تجلیل می‌شود.

جایزه کارگردان برجسته به استیو مک‌کویین می‌رسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، استیو مک کویین کارگردانی که جایزه بهترین فیلم اسکار را برای «12 سال بردگی» در کارنامه دارد، با دریافت جایزه کارگردان برجسته در سی و دومین جشنواره بین‌المللی کمرایمیج در تورون لهستان تجلیل می‌شود.

مارک ژیدوویچ مدیر جشنواره کمرایمیج از استیو مک‌کویین به عنوان هنرمندی یاد کرد که مشارکتی سازش‌ناپذیر در مواجهه با مسایل اجتماعی و سیاسی دارد و با فیلم‌سازی خود به مشکلاتی چون نژادپرستی، خشونت، اعتیاد و نابرابری می‌پردازد.

اولین فیلم بلند مک‌کویین «گرسنگی» با بازی مایکل فاسبندر در سال 2008، در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و برنده دوربین طلایی شد. مک کویین با دومین فیلم خود «شرم» که بار دیگر با فاسبندر همراه شد در بخش رقابت اصلی کمرایمیج سال 2011 حضور داشت.

وی سال 2013 «12 سال بردگی» را بر اساس داستان واقعی سولومون نورتاپ، سیاه‌پوست آزادی که ربوده و به بردگی فروخته شد، کارگردانی کرد. این فیلم برنده جایزه اسکار و بفتای بهترین فیلم شد و مک‌کویین جایزه کارگردانی را از انجمن کارگردان‌ها، آکادمی و بفتا دریافت کرد. این فیلم در بخش رقابت اصلی کمرایمیج هم جای داشت.

مک کویین با فیلمبردار یوریک لو ساکس فیلمبردار «زنان کوچک» در سال 2019، در جدیدترین فیلمش «بلیتز» همکاری کرده است. این فیلم درباره جورج با بازی الیوت هفرنان پسر 9 ساله‌ای است که توسط مادرش ریتا با بازی سیورشا رونان در دوره جنگ جهانی به حومه انگلستان به عنوان مکانی امن فرستاده می شود اما جورج برای بازگشت به خانه دست به ماجراجویی می‌زند و ریتا باید دنبال پسر گمشده‌اش بگردد. «بلیتز» از کمپانی اپل از یکم نوامبر در شماری از سینماها نمایش داده می‌شود و از 22 نوامبر دراپل تی‌وی پلاس اکران می‌شود.

از دیگر آثار این کارگردان می‌توان به مجموعه «تبر کوچک» اشاره کرد که جایزه بهترین فیلم را از سوی انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس دریافت کرد. وی چندین مستند مانند «شهر اشغال شده»، «قیام» و «سه دقیقه: طولانی شدن» در کارنامه دارد.

245245

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان