روایت متفاوت سی‌ان‌ان از پیروزی‌ ادعایی نتانیاهو؛ حماس موفق‌تر بوده است

«بنیامین نتانیاهو» ماه‌هاست ادعا می‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی به «پیروزی قریب‌الوقوع» در برابر حماس نزدیک‌ است، اما نتایج تحقیقاتی داستان دیگری را روایت کرده و دروغ‌ها و ادعاهای غلط نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را افشا می‌سازد.

روایت متفاوت سی‌ان‌ان از پیروزی‌ ادعایی نتانیاهو؛ حماس موفق‌تر بوده است

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، همزمان با گذشت 304 روز از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، رژیم اشغالگر به جنایات جنگی خود در این باریکه ادامه می‌دهد و اخیرا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در کنگره ایالات متحده دوباره ادعا کرده بود که «پیروزی نزدیک است» اما برخی تحقیقات ضمن آنکه ادعاهای غلط او را برملا می‌کنند، هم‌چنین نشان می‌دهند که گردان‌های نظامی حماس در شمال و مرکز غزه توانایی‌های نظامی خود را مجددا تقویت کرده‌اند.

تحلیل‌ و بررسی‌های «پروژه تهدیدهای حیاتی» در موسسه «امریکن انترپرایز»، موسسه مطالعات جنگ و هم‌چنین تلویزیون سی‌ان‌ان داستان دیگری را از جنگ غزه و وضعیت گردان‌های حماس روایت می‌کنند.

این تحقیقات نشان می‌دهند: «حماس در استفاده از منابع رو به کاهش در میدان نبرد به درستی استفاده کرده است. چندین واحد نظامی حماس به مناطق کلیدی بازگشته‌اند و تقریبا نیمی از گردان‌های نظامی آن در شمال و مرکز غزه برخی از قابلیت‌های جنگی خود را به‌رغم بیش از 9 ماه حمله وحشیانه اسرائیل بازسازی کرده‌اند.»

در ادامه این تحقیقات آمده است: «اسرائیلی‌ها مدعی هستند یک مکان را پاکسازی کرده‌اند، اما اینطور نیست؛ این مناطق را کاملا پاکسازی نکرده‌ و اصلا مبارزان را شکست نداده‌اند. حماس آماده مبارزه است و قادر خواهد بود عملیات‌هایی را علیه سربازان اسرائیلی انجام دهد. توانایی حماس برای بازسازی بر 16 گردان در مرکز و شمال غزه متمرکز است که طولانی‌ترین اهداف برای حمله به اسرائیل به‌شمار می‌رود.»

هفت گردان از این 16 گردان مذکور توانسته‌اند دست‌کم یک بار در شش ماه گذشته برخی از قابلیت‌های نظامی خود را بازسازی کنند و همه اینها در شمال نوار غزه هستند. لازم به ذکر است که تحلیل‌های منتشر شده در گزارش سی‌ان‌ان به دلیل داده‌های ناقص شامل جنوب غزه نمی‌شود. این تلویزیون خبری با بررسی ادعاهای رژیم صهیونیستی، آخرین وضعیت حماس و مصاحبه با تعدادی از مقامات به این اطلاعات دست یافته که به آسانی فاش می‌کنند «بنیامین نتانیاهو» ادعاهای غلطی را مبنی بر «پیروزی» مطرح کرده است.

روایت متفاوت سی‌ان‌ان از «پیروزی‌» ادعایی نتانیاهو؛ حماس موفق‌تر بوده است
شمال نوار غزه

«پیتر منصور» نظامی بازنشسته ارتش آمریکا می‌گوید: «اگر گردان‌های حماس تا حد زیادی نابود می‌شدند، نیروهای اسرائیلی مجبور نبودند همچنان بجنگند. این واقعیت که آنها هنوز در غزه حضور دارند و همچنان در تلاش برای از بین بردن گردان‌های حماس هستند، ثابت می‌کند که نخست‌وزیر نتانیاهو در اشتباه است. تنها روشی که این درگیری به اتمام خواهد رسید، ایجاد کشور فلسطین است. این جنگ صرفا با راه‌حل سیاسی خاتمه می‌یابد، نه پیروزی نظامی.»

تجزیه و تحلیل موسسه‌های تحقیقاتی مذکور نشان می‌دهد که بازسازی به 2 روش مجزا اتفاق افتاده است. برخی از یگان‌های تیپ قسام مجددا گروه‌بندی شده‌اند و سلول‌های به شدت تخریب شده را برای ایجاد گردان‌های موثر رزمی ادغام کرده‌اند. برخی دیگر احیا شده و نیروهای مبارز جدیدی را به خدمت گرفته و سلاح‌های جدیدی را از مواد منفجره به جا مانده از نیروهای اسرائیلی ساخته‌اند.

«رابرت پاپ» استاد علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو می‌گوید: «قدرت راهبردی حماس در حال افزایش است و قدرت حماس در قدرت استخدام و به‌کارگیری آن می‌باشد.»

هم‌چنین یک فلسطینی که اخیرا سرزمین خود را ترک کرده و نخواسته نامش فاش شود، گفت: «حضور حماس در شمال غزه قوی‌تر از آن چیزی است که شما تصور می‌کنید.»

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان