روزنامه مصری: انتخاب السنوار حاوی پیام‌هایی برای اسرائیل است

یک روزنامه مصری با اشاره به اینکه انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس اقدامی غیرمنتظره بود، نوشت که این انتخاب حاوی پیام‌هایی برای اسرائیل است.

روزنامه مصری: انتخاب السنوار حاوی پیام‌هایی برای اسرائیل است

به گزارش خبرآنلاین از ایرنا، روزنامه مصری «الجمهور» نوشت که انتخاب السنوار برای جانشینی «اسماعیل هنیه» یک انتخاب بیهوده نبوده بلکه حماس با این انتخاب به دنبال ارسال پیام‌هایی به اسرائیل است.

این روزنامه با اشاره به گزارش رسانه‌های صهیونیستی نوشت: از جمله این پیام‌ها این است که رهبری حماس در نوار غزه همچنان قدرتمند و استوار است و پابرجا خواهد ماند.

به نوشته این روزنامه، تحلیلگران اسرائیلی معتقدند که السنوار مردی باهوش و باصلابت است و از توان سازماندهی و رهبری رعب‌آور برخوردار است و تجربه کافی برای برخورد با اسرائیلی‌ها را دارد.

الجمهور همچنین نوشت: انتخاب السنوار پیام مستقیمی از جانب حماس به اسرائیل بود مبنی بر اینکه این جنبش هرگز از مسیر رویارویی مستقیم و جنگ با اسرائیل دست برنخواهد داشت و هرگز بخش سیاسی این جنبش را حتی در سایه تنش‌های اخیر و حملات اسرائیل علیه رهبران آن که آخرین مورد آن نیز ترور هنیه بود، کنار نخواهد گذاشت.

همچنین یک تحلیلگر سیاسی اسرائیلی نیز با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه تاکنون به دنبال هدف قرار دادن السنوار بود، گفت که انتخاب السنوار امری شوکه‌کننده و غیرمنتظره بود و این انتخاب همه اخبار مربوط به وجود اختلاف بین دفتر سیاسی حماس و شاخه نظامی آن در داخل نوار غزه را رد کرد.

شبکه «اسکای نیوز» نیز به نقل از برخی تحلیلگران سیاسی فلسطینی نوشت که انتخاب السنوار برای ناظران یا حتی آن‌هایی که در داخل اسرائیل هستند، شوکه‌کننده بود زیرا اگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل هم به دنبال مذاکره با حماس باشد باید با مردی که زیر زمین است، مذاکره کند بر عکس هنیه که برای همه قابل مشاهده بود و مذاکره با او نیز راحت‌تر بود.

به گفته این تحلیلگران هر گونه امید به تسریع مذاکرات در دوره آتی دشوار خواهد بود به خصوص اینکه تماس با السنوار به خودی خود امری دشواری است و پاسخ او به پیام‌ها نیز ساعات‌ها زمان خواهد برد.

منابع خبری سه شنبه شب اعلام کردند که جنبش حماس یحیی السنوار را جانشین شهید «اسماعیل هنیه» به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش کرده است.

السنوار 62 ساله پیش از این رئیس جنبش حماس در نوار غزه بود.

این تصمیم پس از شهادت هنیه گرفته شد که 10 مردادماه در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی به همراه محافظش در اقامتگاه خود در تهران به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی حذف یحیی ابراهیم السِنوار مشهور به «ابو ابراهیم» رئیس جنبش حماس در نوار غزه را یکی از اهداف جنگ علیه نوار غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال 1989 میلادی (1368 شمسی) از سوی دادگاهی در سرزمین های اشغالی به تحمل 25 سال زندان محکوم شد، اما در نهایت بعد از 22 سال حبس، در سال 2011 در معامله و مبادله زندانیان با رژیم اسرائیل آزاد شد.

گروه‌های فلسطینی و محور مقاومت از انتخاب السنوار استقبال کرده و آن را نشانه انسجام حماس دانستند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان