خبرنگاران نقش انکارناپذیری در برقراری امنیت دارند

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: خبرنگاران همکار صدیق پلیس هستند و نقش انکارناپذیری در برقراری امنیت دارند.

خبرنگاران نقش انکارناپذیری در برقراری امنیت دارند

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان قزوین که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران همکار صدیق پلیس هستند و نقش انکارناپذیری در برقراری امنیت دارند و انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران کمک شایانی به ما نموده است.

وی افزود: خبرنگاران گوش و چشم جامعه هستند تا عملکرد هر دستگاهی به نحو مطلوب به جامعه اطلاع رسانی شود.

سردار ابراهیمی ادامه داد: خوشبختانه قلم خبرنگاران در عرصه ها و بخش های مختلف جامعه مثبت بوده و طی سال‌های گذشته نیز در جریان ماموریت‌های مختلف پلیس نیز، انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران در پیشبرد اهداف فراجا کمک های قابل توجهی کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خبرنگاری یک شغل شرافتمندانه است و این قشر زحمتکش گام مهمی در وادی مقدس قلم و روشنگری گذاشته اند تا با تولید و انعکاس اخبار سعی در انجام بهتر وظایف و رسالت خود کنند.

وی در ادامه در خصوص اعزام زائران اربعین بیان کرد: هم اکنون بخشی از نیروهای قزوین برای امنیت و آرامش مردم در کرمانشاه مستقر شدند.

سردار ابراهیمی با اشاره به صدور گذرنامه‌های زیارتی از سال گذشته گفت: تاکنون 7 هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر شده است که 70درصد متقاضیان از طریق سامانه پلیس من و 30درصد متقاضیان از طریق مراجعه حضوری گذرنامه دریافت کردند و بیش از 2 هزار گذرنامه هم در حال چاپ است.

کاهش 15درصدی تصادفات درون و برون شهری

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به بخشی از فعالیت فراجا استان قزوین طی یک سال گذشته، تاکیدکرد: در حوزه تصادفات و طی سال جاری 107 نفر از شهروندان ما در اثر تصادفات درون شهری و برون شهری جان خود را از دست دادند که البته این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش داشته است.

دستگیری 2هزار و 252سارق در سطح استان

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: در حوزه دستگیری‌ها نیز امسال 2 هزار و 252سارق در سطح استان از جمله در حوزه جرایم مالی، مفاسد اجتماعی و قاچاقچی دستگیر شدند که در مجموع و با احتساب مالخران و مظنونین این تعداد به هشت هزار و 811 نفر رسیده است.

سردار ابراهیمی خاطرنشان کرد: امسال میزان کشفیات فراجا در حوزه سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش داشته و میزان وقوع سرقت نیز با کاهش 18 درصدی روبرو بود. افزایش 30درصدی وقوع جرایم سایبری و فضای مجازی فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در حوزه جرایم سایبری و فضای مجازی امسال افزایش 30درصدی وقوع جرایم را در سطح استان داشتیم که 96درصد این موارد شامل کلاهبرداری و نشر اکاذیب بود که از سوی پلیس فتا پیگیری و خاتمه یافت.

وی با اشاره به اینکه امسال 316 پرونده در حوزه پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شد که 19 پرونده در حوزه اخلال در نظام اقتصادی بود، افزود: سه هزار و 190 میلیارد ریال ارزش ریالی این پرونده‌ها اعلام و در همین رابطه 304 قاچاقچی دستگیر و 50 خودروی شوتی نیز توقیف شد.

سردار ابراهیمی در خصوص وضعیت اتباع عنوان کرد: در سال جاری 2 هزار و 520 اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور طرد شدند که این روند همچنان در استان با اهتمام دنبال خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی استان قزوین در مورد وقوع قتل در استان قزوین نیز اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 مورد قتل اتفاق افتاده که 13 مورد آن منجر به کشف شده است و نسبت به سال گذشته با 2 مورد افزایش همراه هستیم.

وی در پاسخ به نارضایتی خبرنگاران از عوامل یگان ویژه هنگام ورود به ورزشگاه سردار آزادگان اظهار کرد: برخورد پلیس هیچ گاه قهری نبوده است؛ من بارها به مسوولان و حتی مدیرکل ورزش و جوانان گفتم که برای ورود خبرنگاران یک مسیر جدیدی تعبیه شود تا در شأن صاحبان قلم باشد، چون همکار من در ورزشگاه خبرنگار را نمی‌شناسد و ممکن است گاهی کارت همراه نداشته باشد و وارد شدن را دشوار سازد، بنابراین به طور قطع این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

خبرنگاران نقش انکارناپذیری در برقراری امنیت دارند

همچنین در پایان مراسم از خبرنگاران استان با اهدای لوح و تقدیم گل تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر