طرز تهیه پوآچای پیتزایی خوشمزه و لذیذ

برای داشتن انواعی از فینگرفودهای خانگی و مجلسی در ارگا همراه ما باشید. طرز تهیه پوآچای پیتزایی ویژه را می توانید در این بخش مطالعه کنید.

طرز تهیه پوآچای پیتزایی خوشمزه و لذیذ

یک پیشنهاد ویژه و جذاب برای پذیرایی در مهمانی‌ ها استفاده از فینگر فودها می‌ باشد. شما می‌ توانید انواعی از فینگر فودها را در آرگا آموزش ببینید. در این بخش می‌ توانید با طرز تهیه پوآچای پیتزای آشنا شوید.

برای اینکه انواعی از فینگر فودهای متنوع را در مهمانی‌ های خود سرو کنید، در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه فینگرفود مرغ و فینگرفود با نان را می توانید در لینک داشته باشید.

مواد پوآچای پیتزایی

مواد خمیر:

  • آرد: به میزان لازم
  • شکر: 1 قاشق غذاخوری
  • خمیر مایه: 1 قاشق غذاخوری
  • شیر: 1 و نیم پیمانه
  • نمک: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن: 1 چهارم پیمانه

مواد داخل خمیر:

  • سس کچاپ: 3 قاشق غذاخوری
  • سوسیس: 1 عدد
  • فلفل دلمه ای: نصف عدد
  • پنیر پیتزا: 1 پیمانه
  • ذرت: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پوآچای پیتزایی:

برای اینکه این فینگر فود پیتزایی تک نفره را تهیه کنید، ابتدا باید یک خمیر داشته باشید. ما در این بخش طرز تهیه این خمیر را نیز به شما آموزش خواهیم داد. شیر را گرم کرده و در حالت ولرم قرار دهید. حالا باید شیر را با خمیر مایع ترکیب کنید.

رسپی پوآچای پیتزایی

توجه داشته باشید که شیر باید به میزانی ولرم باشد که اگر انگشت خود را درون آن قرار دهید، نسوزد و یا خیلی سرد نباشد. در صورتی که شیر کمی سرد باشد، خمیر مایه شما عمل نمی‌ آید. بعد از افزودن خمیر مایع نیز می‌ توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید. 10 دقیقه زمان داده و بعد از اینکه خمیر عمل آمد، دو پیمانه آرد را به آن اضافه کنید. در مرحله بعدی نیز مقداری روغن مایع افزوده تا خمیر شما یکدست شود.

به مواد خمیر مایع خود کمی نمک هم اضافه کنید. شما می‌ توانید در صورت دلخواه از مقداری پول را آویشن تازه نیز استفاده نمایید. توجه کنید که آرد را باید در چند مرحله اضافه نمایید. به میزان آرد را اضافه کرده که دیگر خمیر به دست شما نچسبد. در نهایت خمیر را درون ظرف جمع کرده و زمان دهید تا استراحت کند.

در مرحله بعد باید خمیر را روی سطحی آرد پاشی شده به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا یک خمیر یک دست با بافت لطیف داشته باشید. بعد از ورز دادن خمیر را باید به چانه‌ های مختلف تقسیم کرد یک حوله روی آن قرار داده و کنار بگذارید تا چانه‌ها کمی عمل آید.

طرز تهیه پوآچای پیتزایی

کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار داده چانه‌ ها را با فاصله از یکدیگر قرار دهید و با استفاده از یک لیوان روی خمیر را فشار داده تا گود شود. داخل خمیرهای گود شده را باید مقداری سس کچاپ بزنیم. پنیر پیتزا ذرت و سبزی جعفری روی سس بریزید.

برای قسمت داخلی پیتزا نیز می‌ توانید از مرغ پخته شده یا گوشت چرخ تفت داده شده استفاده کنید. مرغ پخته شده، آویشن، زعفران، سوسیس تفت داده شده را با یکدیگر ترکیب کرده و درون خمیر را با آن پر نمایید. می‌ توانید از فلفل دلمه‌ای و قارچ اسلایس شده نیز استفاده کنید. روی سطح پیتزاها را کمی پنیر پیتزا ریخته و سینی را درون فر گرم شده قرار دهید.

به مدت 40 دقیقه زمان داده تا پیتزاها طلایی و پخته شود. در این مرحله از طرز تهیه پوآچای پیتزایی می‌ توانید پیتزا را از فر خارج کرده و با سس دست‌ ساز دلخواه سرو کنید. روی سطح پیتزا را نیز می‌ توانید با فلفل دلمه‌ ای و جعفری خرد شده نیز تزیین کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر