هشدار استاندار تهران به اتباع خارجی؛ فعالیت همه اتباع توسط بخش‌های مختلف امنیتی رصد می شود/ هیچ فردی از دوربین امنیتی خارج نیست

استاندار تهران گفت:رصد فعالیت‌های همه اتباع در دستور کار بخش‌های مختلف امنیتی قرار دارد و هیچ فردی از نگاه و دوربین مجموع کار امنیتی خارج نیست.

هشدار استاندار تهران به اتباع خارجی؛ فعالیت همه اتباع توسط بخش‌های مختلف امنیتی رصد می شود/ هیچ فردی از دوربین امنیتی خارج نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا فخاری، در خصوص ساماندهی اتباع در حاشیه تهران و شهرستان های اطراف تهران اظهار کرد: موضوع اتباع یک امر چند وجهی است یعنی سهم مداخله اتباع در اقتصاد نقطه‌ای، محله‌ای و استانی. نکته بعدی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و در بحث های آموزشی همه این ها جزو مواردی است که ما در حوزه اتباع به آن رسیدگی می‌کنیم. بعد از شکل گیری اولیه موضوعات است که در حوزه سازمان مهاجرت از طریق وزارت کشور در دستور کار قرار گرفت و برای همه این موارد برنامه ریزی شد و مورد توجه قرار گرفت و اینکه اتباع از هر کشوری برای چه کاری و چه امری از امور توریستی گرفته تا امور اقتصادی  و تجاری و... مهاجرت کرده‌اند در سازمان مهاجرت مورد بررسی قرار گرفت.

وی در گفتگو با ایسنا، افزود: طبیعتاً برای توزیع جمعیت اتباع و چگونگی همکاری آنها، حضورشان و بهره گیری از ظرفیت آنها پیش بینی‌های لازم صورت گرفته و بر اساس موارد جدید برای حضور آنها در اقتصاد ملی ما و نقش آفرینی آنها هم در تولید ناخالص و هم برای ارائه خدمات مورد نیاز، پیش بینی‌های لازم انجام شده و به لحاظ جغرافیایی تقسیم بندی های لازم صورت گرفته که ما در کجا و به چه میزان و در چه نوع خدماتی نیاز به حضور اتباع داریم که این هم کمک و همراهی اتباع و رعایت قوانین و مقررات را می‌طلبد، ان‌شاءالله در یک تعامل دو سویه همه موضوعات مربوط به حوزه اتباع ساماندهی خواهد شد.

فخاری همچنین در پاسخ به این پرسش که برخی از اتباع باندهای جرائم تشکیل می‌دهند و چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و چه تعداد از اتباعی که دستگیر می‌شوند رد مرز می‌شوند؟ گفت: رصد فعالیت‌های همه اتباع در دستور کار بخش‌های مختلف امنیتی قرار دارد و هیچ فردی از نگاه و دوربین مجموع کار امنیتی خارج نیست.

به گفته وی، نه تنها اتباع حتی گروه‌های داخلی نیز اگر چنین باندهای ضد اجتماعی و ضد امنیتی را شکل دهند. به هر صورت از نقاطی که در کنترل نقطه صفر مرزی است تا انتها همه این افراد به تعبیری تحت کنترل قرار می‌گیرند. اصل بر این است که کسی از مرز بدون مجوز قانونی وارد نشود اگر کسی توانست به هر دلیلی از نقاط خلائی که وجود دارد وارد کشور شود، اینگونه نیست که از تور کنترلی و میدانی خارج باشد، طبیعتاً تمام عناصر و عواملی که در این زمینه مسئولیت دارند با تمام هوش، حواس و دقت نظر رفتار و کردار اتباع را زیر نظر قرار می دهند.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر