اف۳۵‌های تازه‌نفس از راه رسیدند!

جت رادارگریز F-۳۵ با ارتقاء‌های Block ۴ شامل بهبودهای بزرگ در ظرفیت موشکی، جنگ الکترونیک و سیستم‌های شناسایی، آماده افزایش قابل توجه قابلیت‌های خود است.

اف35‌های تازه‌نفس از راه رسیدند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  جت رادارگریز F-35 به‌زودی با ارتقاء گسترده‌ای با نام Block 4، به‌یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جنگی تبدیل خواهد شد. شرکت لاکهید مارتین اعلام کرده‌است که این ارتقاء شامل بیش از 75 بهبود عمده، برای سه نوع مختلف از جنگنده F-35 است.

معماری جدید سیستم‌های ماموریتی باز جت رادارگریز F-35

بهبودهای کلیدی شامل افزایش ظرفیت حمل موشک، ارتقاء توانمندی‌های جنگ الکترونیک و بهبود سیستم‌های شناسایی هدف است. این ارتقاءها به‌عنوان یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در توانایی‌های F-35 شناخته می‌شوند.

در قلب این ارتقاءها، سیستم Tech Refresh-3 (TR-3) قرار دارد که شامل معماری جدید سیستم‌های ماموریتی باز، یک پردازنده‌ی مرکزی یکپارچه با قدرت محاسباتی بیشتر، نمایشگر کابین ارتقاء یافته و واحد حافظه بزرگتر است.

این ارتقاءها به‌منظور بهبود عملکرد هواپیما در سناریوهای عملیاتی مختلف طراحی شده‌اند. ژنرال مایکل اشمیت، مدیر اجرایی برنامه F-35، اهمیت این به‌روزرسانی‌ها را برجسته کرد و گفت: “ارتقاء Block 4 توانایی‌های جدید و بهبودیافته‌ای را اضافه می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پلتفرم ما در برابر تهدیدات به سرعت در حال تغییر باقی می‌ماند.”

سیستم TR-3 با به‌روزرسانی‌هایی که در فناوری مصرف‌کننده می‌بینیم مقایسه می‌شود، مانند تلفن‌های همراه، یا کامپیوترهای جدید که برای ویژگی‌های جدید به زیرساخت‌های قوی‌تری نیاز دارند.

اف35 ارتقا block4 را دریافت کرد/ پیشرفته‌ترین جنگنده آمریکا قدرتمندتر شد!

هزار فروند جنگنده F-35 در 19 کشور

در اخبار دیگر، برنامه جهانی F-35 به بیش از هزار فروند هواپیما در 19 کشور دست یافته است. سازندگان این هواپیما معتقدند که F-35 به یکی از اجزای مرکزی امنیت در قرن 21 تبدیل شده‌است و توانایی‌های پیشرفته و قابل همکاری آن “قدرت بازدارندگی را تقویت کرده، و همکاری نظامی میان کشورهای متحد را افزایش می‌دهد.”

برنامه F-35 همچنان به گسترش خود ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود که تعداد بیشتری از این جت‌ها در سال‌های آتی تحویل داده‌شود. موفقیت این برنامه به نیروی کار متعهدی که مسئول تولید، تحویل و پشتیبانی از این جنگنده‌های نسل پنجم هستند، وابسته است.

شرکت لاکهید مارتین به‌عنوان پیمانکار اصلی، با 1650 تأمین‌کننده‌ی فناوری پیشرفته در سراسر جهان همکاری می‌کند تا توانایی‌های F-35 را به ایالات متحده، و متحدانش ارائه دهد. یکی از همکاری‌های قابل توجه در این برنامه با شرکت BAE Systems است که به‌تازگی به یک نقطه عطف مهم دست یافته و هزارمین بدنه عقب F-35 را تحویل داده‌است. این بدنه‌ها در تأسیسات BAE Systems در ساملز بری، لانکاشایر تولید می‌شوند و جزء حیاتی هر F-35 در ناوگان جهانی هستند.

منبع: ukdefencejournal

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر