باز شدن گره‌های بین ورزش و مجلس با احمد دنیا مالی

از نظر امیر حسینی انتخاب احمد دنیا مالی به عنوان وزیر ورزش می‌تواند تعامل خوبی بین دولت و مجلس برقرار کند.

باز شدن گره‌های بین ورزش و مجلس با احمد دنیا مالی

جواد مرشدی؛ لیست وزرای پیشنهادی رییس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که برای وزارت ورزش نام احمد دنیامالی به چشم می‌خورد. سید امیر حسینی معاون فرهنگی سابق سازمان تربیت بدنی در مورد انتخاب دنیا مالی به عنوان پست مهم وزارت ورزش و جوانان گفت:« در فرایند انتخاب پیشنهادهای مختلفی ارائه شد و حدود 60 نفر اسامی و رزومه آنها بررسی شد. دوستان مختلف آقای دنیا مالی را معرفی کرده بودند. با توجه به شرایطی که در کاندیدای مختلف وجود داشت ایشان هم با توجه به سوابقی که داشتند مورد ارزیابی قرار گرفتند، عمدتا هم خب یک چهره عملیاتی و اجرایی بودند به جز مقطعی که در مجلس حضور داشتند. همین قضیه مزید بر علت شد که هم از نظر ورزشی و هم اجرایی مورد تایید قرار بگیرند، از طرف دیگر شعار آقای دکتر پزشکیان هم بود که وفاق ملی ایجاد بکنند و از جناح ها و دیدگاه های مختلف نیز استفاده بکنند، حتی اگر کاندیدایی از جبهه رقبا باشند. »

حسینی ادامه داد:«آقای دنیا مالی هم که می دانید مدت ها معاونت شهرداری تهران را داشتند. مدتی هم در فدراسیون قایقرانی بودند و عملکرد بسیار خوبی داشتند و همه این ویژگی ها باعث شد که در کمیته مورد بررسی قرار بگیرند. می دانید که کمیته ها مشورتی عمل می کنند و با تشخیص دکتر پزشکیان آقای دنیا مالی برای این عنوان کاندیدا شدند. من با شناخت نسبی که از آقای دنیا مالی دارم فکر می کنم انتخاب درستی بود و می تواند در این کابینه موفق باشد و تعامل خوبی با مجلس و دولت ایجاد کند. این شناخت را من از آقای دنیا مالی دارم که ایشان اهل تعامل هستند و می تواند بعضی از گره هایی که در ورزش داریم و فقط به دست مجلس باز می شود را برطرف کند. ما پرونده هایی را در مجلس داریم که سال‌های سال است در حال خاک خوردن است مثل نظام باشگاه داری.این معضلاتی است که حتما باید در تعامل با مجلس حل شود یا قوانینی که باید حذف شود و مقرراتی که باید در ورزش اضافه شود، اینها کارهایی است که فقط با تعامل با مجلس درست می شود. شرکت توسعه نیز یکی دیگر از معضلات ورزش ماست. اساس کار این شرکت این بود که بتواند از تمام ظرفیت ها  و منابع استفاده کند. بعد به شرکتی تبدیل شد که بسیاری از اماکن به آنجا واگذار شد که خودش یک معضل جدید برای فدراسیون‌های ما شد. یک سازمانی مثل نوسازی مدارس می خواهد؛می توانند با این راه به ورزش کشور کمک کنند.»

امیر حسینی در بخش دیگری از حرف هایش گفت:«پروژه‌های نیمه تمام زیادی در کشور و استان های مختلف وجود دارند که باید ادامه داده شوند ولی به دلیل کمبود منابع رها شده.بعضی از این پروژه‌ها نیز در دست توسعه منابع است که به نظرم با اصلاح بعضی قوانین می شود.باید آنها را سر و سامان داد و به مردم واگذار کرد و از طرف دیگر نیز نظام باشگاه داری اصلاح شود. من مطمئنم با شناختی که آقای دنیا مالی از وضعیت موجود دارند می‌توانند با یک ریل گذاری مناسب وضعیت را سر و سامان بدهند و باعث پیشرفت ورزش بشوند. در صحبت‌هایشان هم شنیدیم که می گفتند از همین امروز باید برای المپیک 2028 خودمان را آماده کنیم. به هر حال ورزش غرور ملی را افزایش می دهد و برای مردم شادی آفرین است. »

حسینی در پایان گفت:«یکی دیگر از نکته ها تعامل با ورزش آموزش و پرورش است، می دانیم که راه ورزش قهرمانی از ورزش آموزش و پرورش و کشف استعدادها می گذرد. آموزش پرورش می تواند در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان اقدامات خوبی را داشته باشد که خروجی آنها می تواند برای ورزش قهرمانی ما مفید باشد. مورد دیگر ورزش همگانی است که شهرداری می تواند در آن نقش موثری داشته باشد، مثلا می تواند دسترسی مردم را به وسایل ورزشی ارزان تسهیل کند و این موضوع نیز می تواند با تعامل با وزارت ورزش انجام شود. در حال حاضر یکی از معضلات ما گران شدن ورزش است که می تواند به جامعه ما آسیب برساند.»

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر