چین صنعت حمل‌ونقل هوایی را دگرگون می‌کند!

در تحولی شگفت انگیز در عرصه فناوری حمل و نقل، بزرگترین پهپاد باری جهان در چین اولین پرواز خود را با موفقیت انجام داد. این هواپیمای بدون سرنشین که قادر است تا دو تن بار را حمل کند، میتواند جایگزینی برای وسایل نقلیه سنتی مانند کامیون ها و قطارها باشد.

چین صنعت حمل‌ونقل هوایی را دگرگون می‌کند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این گام بزرگ بخشی از تلاش های چین برای گسترش «اقتصاد ارتفاع پایین» یا low-altitude economy است. قتصاد ارتفاع پایین، مجموعه ای از صنایع که در فضای هوایی زیر 3000 متر فعالیت می کنند. این صنایع شامل تولید و عملیات پرواز هواپیماهای سرنشیندار و بدون سرنشین، گردشگری هوایی، حمل و نقل مسافران، خدمات هوانوردی عمومی، تحقیقات علمی و آموزش می شود.

پهپاد دو موتوره مذکور روز یکشنبه گذشته اولین پرواز خود را انجام داد. این هواپیمای غول پیکر با دهانه بال 16.1 متر، ارتفاع 4.6 متر و فضای باری 12 متر مکعب، بزرگترین پهپاد باری ساخت چین محسوب می شود.

جزئیات پرواز آزمایشی پهپاد باری چین

پرواز آزمایشی این پهپاد در شهر زیگونگ (Zigong) استان سیچوان انجام شد. گزارش ها حاکی از عملکرد پایدار آن در طول 20 دقیقه پرواز است. انتظار می رود این هواپیمای پیشرفته نقش مهمی در توسعه خدمات حمل و نقل هوایی چین ایفا کند.

چشم انداز اقتصادی

چین صنعت حمل‌ونقل هوایی را دگرگون می‌کند!

فضای هوایی ارتفاع پایین که تا 1,000 متر بالای سطح زمین را شامل می شود، می تواند در آینده کاربردهای گسترده ای از جمله حمل و نقل مسافر، تحویل بار و تولید داشته باشد. طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری چین، ارزش اقتصاد ارتفاع پایین این کشور در سال گذشته از 500 میلیارد یوان (68.9 میلیارد دلار) فراتر رفت و پیش بینی می شود تا سال 2030 به 2 تریلیون یوان برسد.

پیشرفت های مشابه در سایر نقاط جهان

چین صنعت حمل‌ونقل هوایی را دگرگون می‌کند!

همزمان با این پیشرفت در چین، در سایر نقاط جهان نیز گام های بزرگی در زمینه حمل و نقل هوایی برداشته شده است. به عنوان مثال، یک تاکسی هوایی ساخت شرکت Joby Aviation موفق شد مسافت رکوردشکن 841 کیلومتر را با استفاده از ترکیب سوخت هیدروژن و الکتریسیته طی کند. این هواپیمای منحصر به فرد می تواند سفر یک ساعته از فرودگاه JFK نیویورک به منهتن با ماشین را به تنها هفت دقیقه کاهش دهد.

آینده حمل و نقل شهری

چین صنعت حمل‌ونقل هوایی را دگرگون می‌کند!

پیشرفت های اخیر در زمینه حمل و نقل هوایی، نشان دهنده تحولی عظیم در آینده حمل و نقل است. این فناوری ها سرعت و کارایی را افزایش می دهند. همچنین گامی مهم در جهت کاهش آلودگی و بهبود پایداری محیط زیست محسوب می شوند. با ادامه این روند، می توان انتظار داشت که در آینده ای نه چندان دور، شیوه های سنتی حمل و نقل جای خود را به راهکارهای نوآورانه و سازگار با محیط زیست بدهند.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر