نگهداری از مربا چه فوت و فن هایی دارد؟

یکی از مهمترین روش های نگهداری از مربا استفاده از آب لیمو درون مربا است. استفاده از ظرف شیشه‌ای و درب دار نیز تکنیک مهم دیگری بوده که به آن اشاره می شود.

نگهداری از مربا چه فوت و فن هایی دارد؟

نگهداری از مربای یکی از کارهای سختی بوده که اغلب خانم‌ ها با آن مواجه می‌ شوند. ممکن است، مربا کپک بزنند و یا اینکه دارای شکرک باشد. در این بخش تکنیک‌ های رفع این موضوع را می‌ خوانید.

روش‌ های نگهداری از مربا:

اگر اهل مربا هستید و در فصل‌ های مختلفی از سال مرباهای مختلف تهیه می‌ کنید و نگران دوام آن می‌ باشید در این بخش می‌ توانید تکنیک‌ های مهمی برای حفظ آن را مطالعه کنید.

 

نگهداری از مربا

غلظت مربا:

یکی از تکنیک‌ ها و مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، غلظت مربا است. در صورتی که مربا خیلی آبکی باشد، کپک می‌ زند و در صورتی که بیش از حد سفت شود و یا شکر آن زیاد باشد، دچار شکرک خواهد شد. پس باید یک مربا با غلظت مناسب داشته باشید.

آب لیمو:

یکی دیگر از تکنیک‌ هایی که می‌ توانید برای شکرک نزدن مربا از آن استفاده کنید، آب لیمو است.شما می‌ توانید از آب لیموی تازه استفاده نمایید. استفاده از نارنج و گلاب نیز درون این مربا می‌ تواند طعم فوق العاده‌ ای به آن بدهد.

نگه داشتن مربا

استفاده از قاشق مناسب:

یکی دیگر از تکنیک‌ هایی که می‌ توانید برای پیشگیری از کپک نزدن مربا از آن استفاده کنید، استفاده از قاشق چوبی می‌ باشد. این قاشق‌ ها موجب شده که دوام مربا بیشتر شود. همچنین باید توجه داشته باشید که قاشقی که درون مربا استفاده می‌ کنید، تمیز باشد و به کره آغشته نشود. در صورتی که قاشق به کره آغشته شده باشد و مجدد درون ظرف مربا بزنید موجب شده تا زودتر کپک بزند.

استفاده از میوه‌ های تازه:

میوه‌ های تازه نیز می‌ تواند در دوام مربا تاثیر بیشتری داشته باشد. در برخی از موارد توصیه می‌ شود تا از جوهر لیمو و یا سرکه نیز درون مربا استفاده کنید. مقدار یک قاشق مرباخوری درون مواد ریخته تا کپک نزند.

استفاده از ظرف شیشه‌ ای:

برای نگهداری مربا باید از ظرف شیشه‌ ای استفاده کنید که درب آن به خوبی محکم شود. این کار موجب شده تا هوای کمتری به درون مربا ریخته و کپک نزنند.

نگه داشتن مربا در خانه

شما می‌ توانید از حروف مسی نیز برای تهیه مربا استفاده نمایید. حتماً مربا را در ظرف مسی تهیه کرده تا تغییر رنگ ندهد و سیاه نشود. ماندن مربا در طولانی مدت درون قابلمه استیل نیز موجب شده تا سیاه شود.

مربا را گرم سرو نکنید:

باید توجه داشته باشید که مربا ابتدا به خوبی سرد شده و بعد درون شیشه‌ های مربا بریزید. در صورتی که مربا گرم باشد، عرق کرده و هوای اضافی موجود در آن موجب ترش شدن و کپک زدن قهوه می‌ شود.

برخی از مرباها به دلیل ترش بودن دیرتر کپک می‌ زنند. به عنوان مثال: مربای آلبالو ماندگاری بالایی داشته و در صورتی که از شکر کمتری در آن استفاده کنید دیرتر کپک می‌ زند. در زمان جوشیدن نیز باید زمان دهید تا مربا به اندازه کافی روی حرارت قرار داشته و به غلظت لازم برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر