قیمت خانه در مرزداران / برای اجاره خانه‌های بزرگ‌متراژ در مرزداران چقدر باید هزینه کرد؟

مرزداران یکی از محله‌های منطقه ۲ تهران محسوب می‌شود که از متوسط قیمت نسبتا بالایی برخودار است. مشاوران املاک فعال در این منطقه می‌گویند، متقاضیان برای خرید خانه در مرزداران باید حداقل بودجه‌ای معادل پنج میلیارد تومان را در نظر داشته باشند. به گفته آنها، اجاره خانه‌هایی با متراژ بالاتر از ۹۰ متر نیز نیازمند داشتن رهنی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خانه در مرزداران / برای اجاره خانه‌های بزرگ‌متراژ در مرزداران چقدر باید هزینه کرد؟

به گزارش خبرآنلاین،مرزداران یکی محله‌های شمال غرب تهران است که از اراضی منطقه 2 شهرداری محسوب می‌شود. این محله به‌دلیل موقعیت مناسب و دسترسی به وسایل حمل و نقل شهری، هر ساله متقاضیان زیادی را برای خرید و اجاره خانه به سوی خود جلب می‌کند.

تجارت نیوز در خبری نوشت:آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران نشان می‌دهد، متوسط قیمت مسکن منطقه 2 در خردادماه 1403 متری 124 میلیون و 200 هزار تومان اعلام شده است. همچنین داده‌های بانک مرکزی از تعداد معاملات مسکن نیز حاکی از آن است که منطقه 2 طی سال‌های گذشته از مناطق پرطرفدار تهران برای معامله مسکن بوده است.

مشاوران املاک فعال در محله مرزداران می‌گویند، متوسط قیمت مسکن در این محدوده از متری 90 میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری 150 میلیون تومان می‌رسد. همچنین به‌طور معمول متقاضیان خرید آپارتمان در این محله باید بودجه‌ای بالاتر از پنج میلیارد تومان داشته باشند.

اکنون آپارتمانی 60 متری در محدوده حائری که ساخت آن به سال 1387 بازمی‌گردد، پنج میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین با محدوده 6 میلیارد تومان بودجه، می‌توان آپارتمانی 18 ساله به وسعت 46 متر در محدوده گلستان خریداری کرد.

دارا بودن بودجه‌ای حدود هشت میلیارد تومان نیز این امکان را برای خریداران فراهم می‌کند تا آپارتمانی‌های با عمر کمتر در سبد خرید خود داشته باشند. برای مثال، مالک آپارتمانی 65 متری در خیابان بهار، آپارتمان هشت ساله خود را هفت میلیارد و 900 میلیون تومان تعیین قیمت کرده است.

بودجه بالاتر از 11 میلیارد تومان به خریداران این امکان را می‌دهد که فایل‌هایی با متراژ بالاتر از 90 متر پیش روی آنها قرار بگیرد.

قیمت اجاره خانه در مرزداران

بررسی فایل‌های اجاره خانه در مرزداران هم حاکی از افزایش تمایل مالکان به دریافت اجاره ماهانه به‌جای مبلغ بالا برای رهن است. بر این اساس، مستاجرانی که  با رهن 100 میلیون تومان قصد اجاره آپارتمان در محله مرزداران را دارند باید به‌طور میانگین اجاره‍‌ای بالاتر از 20 میلیون تومان را در نظر داشته باشند.

همچنین متقاضیانی با رهن 150 میلیون و توانایی پرداخت اجاره‌ای معادل 14 میلیون تومان، می‌توانند خانه‌ای 60 متری در محله مرزداران اجاره کنند.

همچنین دارا بودن رهن 300 میلیون تومانی نیز باعث می‌شود، متقاضیان بتوانند خانه‌ای با اجاره ماهانه 12 میلیون تومان در محدوده الوند بین گزینه‌های خود داشته باشند. اجاره خانه‌هایی با متراژ بالاتر از 90 متر نیازمند دارا بودن رهنی بیش از 600 میلیون تومان است.

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر