صادرات غیرنفتی گلستان از مرز ۱۳۴ میلیون دلار عبور کرد

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: میزان صادرات غیرنفتی این استان از ابتدای امسال تاکنون از ۱۳۴ میلیون دلار گذشت که نسبت به مشابه قبل حدود ۵۶ درصد در ارزش ریالی و دلاری صادرات و به میزان ۲۷ درصد در مجموع وزنی رشد داشت.

صادرات غیرنفتی گلستان از مرز 134 میلیون دلار عبور کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا شهریار شهریاری اظهار کرد: پسته، پلی استارین، پلی اتیلن، لوله و برخی اقلام دیگر، بیشترین حجم کالای صادراتی از گلستان بود که اغلب به ترکمنستان، قزاقستان و عراق صادر شد.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: همچنین در همین بازه زمانی 20 میلیون دلار انواع کالا از طریق مرز گلستان وارد کشور شد.

شهریاری افزود: هدفگذاری صادرات استان در سال گذشته به لحاظ ارزش 310 میلیون دلار بود که به 328 میلیون دلار در پایان سال رسیدیم.

وی ادامه داد: امسال نیز هدفگذاری انجام شده برای 380 میلیون دلار صورت گرفته که با توجه به روند رو به رشد چهار ماه اخیر، دستیابی به این هدف دور از انتظار نخواهد بود و حتی ممکن است با کمی تلاش بیشتر از مرز مشخص شده هم عبور کنیم.

وی اضافه کرد: ثبت ارزش صادراتی 328 میلیون دلاری سال گذشته در تاریخ گمرکات و صادرات استان، بی‌سابقه بود که تلاش داریم تا در 2 سال آینده به این میزان را به هدفگذاری 500 میلیون دلار برسانیم.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: برخی کالای صادراتی حجیم استان مانند، رب، سیمان و موارد مشابه به دلیل دسترسی نزدیک بندرامیرآباد به کشورهای غربی دریای خزر از استان مازندران صادر می‌شود که حجم صادرات استان با این کالاهای صادراتی، افزایش خواهد یافت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر