اقدام تازه ژاپن برای مسلمانان/عکس

ژاپن در فروشگاه‌ها و مراکز خرید بزرگ به ویژه در کلان‌شهر توکیو، برای مسلمانان اقدام به ایجاد مکان‌های ویژه‌ای برای برگزاری نماز ‌کرد.

اقدام تازه ژاپن برای مسلمانان/عکس

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید در ژاپن به‌طور گسترده ای در حال ایجاد نمازخانه‌ برای پاسخگویی به نیاز مسلمانان (برای اقامه نماز) هستند چراکه ژاپن شاهد حضور فزاینده گردشگران و بازدیدکنندگان از کشورهای اسلامی طی چند سال اخیر است.

اقدام تازه ژاپن برای مسلمانان/عکس

کیودو در شرح این خبر افزود: در فروشگاه بزرگ «ماتسویا گینزا» (Matsuya Ginza) در منطقه خرید مجلل توکیو، تعدادی از مردم در ساعات معینی از روز در مقابل اتاقی که به عنوان "نمازخانه" تعیین شده است، صف کشیدند.

این اتاق مجهز به محل شست‌وشو برای شستن اعضای بدن (وضو) پیش از عبادت (نماز) و دارای حصیرهایی جهت (اقامه) نماز برای چند نفر است.

اقدام تازه ژاپن برای مسلمانان/عکس

این گزارش در ادامه می افزاید: یک بانوی گردشگر 30 ساله مالزیایی گفت که قبل از ورود به ژاپن به دنبال یک نمازخانه به صورت برخط (آنلاین) بود و از آنجایی که یافتن آن در میان کلان شهر توکیو دشوار است، از یافتن چنین مکانی برای (اقامه) نماز قدردانی می کند.

در میان دیگر فروشگاه های بزرگ توکیو، «شیبویا پارکو» (Shibuya Parco) در منطقه خرید «شیبویا» (Shibuya) نیز یک اتاق عبادت (نمازخانه) افتتاح کرده است.

اقدام تازه ژاپن برای مسلمانان/عکس

درهمین حال شرکت «آئون مال» (Aeon Mall) که مجتمع‌های خرید در مقیاس بزرگ را اداره می‌کند، نمازخانه‌هایی را در هفت فروشگاه در سراسر استان‌های چیبا، کاناگاوا، آیچی، هیروشیما و اوکیناوا برای مسلمانان اختصاص داده است و این خدمات قرار است در دیگر فروشگاه ها نیز ارایه شود.

کیودو گزارش داد: بنابر اعلام سازمان ملی گردشگری ژاپن (JNTO) شمار گردشگران از کشورهای اندونزی، مالزی و ترکیه در سال 2023 از 870 هزار نفر گذشت که این میزان نسبت به یک دهه گذشته 2.7 برابر شده است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان