فساد نتیجه نبود شفافیت است و منجر به تزلزل حکمرانی می‌شود

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تاکید کرد : فساد نتیجه نبود شفافیت است که منجر به تزلزل حکمرانی می‌شود و در نتیجه توسعه در ابعاد مختلف آن با مشکل مواجه می شود.

فساد نتیجه نبود شفافیت است و منجر به تزلزل حکمرانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ سید مهدی قویدل اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در حکمرانی با آن مواجهیم، عدم شفافیت است، اگر دولت و حاکمیت بتواند شفافیت ایجاد کند، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.
 
او با اشاره به اینکه فساد نتیجه نبود شفافیت است که منجر به تزلزل حکمرانی می‌شود و در نتیجه توسعه در ابعاد مختلف آن با مشکل مواجه می شود، اظهار کرد: نبودن تعامل میان نهادی و مشارکت‌های مدنی نیز یکی از مسائل مهم است و در دستگاه‌ها نگاه‌ها فرابخشی و تعاملی نیست ، بنابراین مشارکت بخش خصوصی زیر سوال می‌رود.

معاون دادگستری استان کرمان اعلام کرد: نبودن ثبات در تصمیم‌گیری‌ها به‌دلیل متزلزل بودن جایگاه‌ها و تغییر در دولت‌ها، همه تصمیم‌های قبلی را زیر سوال می‌برد و این‌ها از مسائلی است که باید به آن‌ها توجه و با تدوین قوانین و مقررات و ضمانت اجرای مناسب از این امر پیشگیری شود.

وی با اشاره به نامتوازن بودن فرهنگ و اقتصاد، افزود: زمانی می‌توان حکمرانی خوب داشت که فرهنگ متناسب با اقتصاد پیش برود و فرهنگ، مهم‌ترین زیرساخت و پیش‌شرط حکمرانی اقتصادی است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان